395 953 läst · 1 221 svar
396k läst
1,2k svar
Vad betalar ni för Verisure / månad?
På vilket sätt är de skit?S SueCia skrev:
Ger de inte larm om någon bryter sig in?
Går inte larmet till en larmcentral som skickar ut en väktare?
Fungerar inte brandvarnarna?
Kom med fakta nu och sluta slänga ur dig massa saker som du inte har belägg för.
Vad är uppklarningsprocenten för bostadsinbrott i Sverige år 2019? År 2017 var den 3%.T twoody skrev:
Att någon polis skulle sitta och ägna stor tid åt att jämföra bilder från diverse kameror mot register påmisstänkta inbrottstjuvar tror åtminstone inte jag. Det finns ganska många betydligt allvarligare brott för polisen att fokusera på.
Nej foton är bra att ha när dom griper någon då kan dom gå igenom foton från övriga inbrott.J jocke31 skrev:Vad är uppklarningsprocenten för bostadsinbrott i Sverige år 2019? År 2017 var den 3%.
Att någon polis skulle sitta och ägna stor tid åt att jämföra bilder från diverse kameror mot register påmisstänkta inbrottstjuvar tror åtminstone inte jag. Det finns ganska många betydligt allvarligare brott för polisen att fokusera på.
Varför tror du polisen går in och letar fingeravtryck när det varit inbrott.
Bara för att brottet är svårt att klara upp så innebär det inte att polisen struntar i bevis.
I teorin är detta förstås riktigt. I praktiken så läggs i princip alla sådana här utredningar ned mer eller mindre direkt. Jag har aldrig hört talas om någon som haft inbrott där brottet blivit uppklarat och där någon fått tillbaka sina stulna saker.T twoody skrev:
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 123 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 123 inlägg
Jag har gett dig fakta förrut när du trollar trådar likt denna med dina försöka att lura på folk överprisat skräp.optimum skrev:
Hade grejerna max kostat 1000kr per år hade det var en annan sak, då får man leksakslarm till en rimlig peng. Men kan man lägga 4-500 per månad på larm så finns det riktiga grejer man kan köpa för samma pengar och när de är betalda så försvinner månadskostnaden.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 123 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 123 inlägg
Och då känns det bättre att ge bort din nyckel till massvis med främmande människor snarare än att be en vän, släkting eller granne hjälpa till med det om det mot all förmodan skulle hända något?? Så kan man återgälda den tjänsten när dom åker o dricker paraplydrinkar..JanneJanne123 skrev:
Du betalar för att ge främmande människor tillträde till ditt hus. Det är långt ifrån ett övertygande argument
Medlem
· Västerbotten
· 3 280 inlägg
Då kan de gå in och titta, och se om de behöver nåt också!
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 927 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 927 inlägg
Klart man kan be folk om det, men jag tycker det känns skönt att veta att det inte bygger på folks välvilja.
Vilken otrolig rädsla ni verkar ha att lämna ut nycklar. Verisure har nyckel och städfirman har nyckel, sover gott om natten ändå.
Edit: I tillägg så brukar det inte vara en käft hemma här i juli, så att lita på grannar då är väldigt sårbart.
Vilken otrolig rädsla ni verkar ha att lämna ut nycklar. Verisure har nyckel och städfirman har nyckel, sover gott om natten ändå.
Edit: I tillägg så brukar det inte vara en käft hemma här i juli, så att lita på grannar då är väldigt sårbart.
Finns det något larm som inte ser ut som skit som Verisures prylar gör? Ajax har jag bara sett på bild. Svårt att bilda en uppfattning om storlek finish etc. Några förslag?
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 123 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 123 inlägg
Men herregud, du får ett larm, t.ex glaskross. Du ber en släkting, vän, kollega, entreprenör åka o se över alla dina fönster. Det är knappast så dom måste rondera ditt hus.JanneJanne123 skrev:Klart man kan be folk om det, men jag tycker det känns skönt att veta att det inte bygger på folks välvilja.
Även om du tar en snickare på det så blir drt billigare än om du ska betala ett väktarbolag gör det.
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 927 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 927 inlägg
Att få tag på en snickare i Stockholm mitt i natten i juli är o stort sett omöjligt och jag gillar att Verisure kan gå in i huset för att se om något annat än fönstret behöver akutåtgärdas. Snickaren har ju inte nyckel om du minns...S SueCia skrev:
För mig är det en tjänst jag är villig att betala för, du tycker det känns ovärt. Tror ingen av oss kommer ändra åsikt på grund av den andres argument i den här tråden.