Utan att några konkreta bevis, men jag får intrycket att Verisure håller högst kvalité på sina grejor inom deras segment.
Hög nivå på hårdvaran som utvecklas i Sverige (Malmö ?) och stabil och funktionell app, men så kostar det också en slant.

• Gilla
optimum
  • Laddar…
C
E etompau skrev:
Utan att några konkreta bevis, men jag får intrycket att Verisure håller högst kvalité på sina grejor inom deras segment.
Ja, hårdvaran verkar ju vara riktigt bra, men så är det ju med något undantag heller inte den som kritiserats här.

• Gilla
optimum och 1 till
  • Laddar…
Verisure är säkert ett jättebra larm men jag gillar inte att dom har så varierande priser på sitt abonnemang. Ringer någon
och hotar att dom skall säga upp så sänks månadskostnaden. Därför valde jag Securitas. De har ett pris som gäller för alla. Inte
lika sofistikerat som Verisure men det fungerar bra ändå. Och man vet vad det kostar utan att man behöver prata med en jobbig säljare som "slänger" med både det ena och andra vid försäljning.

optimum
N nicdah skrev:
Verisure är säkert ett jättebra larm men jag gillar inte att dom har så varierande priser på sitt abonnemang. Ringer någon
och hotar att dom skall säga upp så sänks månadskostnaden. Därför valde jag Securitas. De har ett pris som gäller för alla. Inte
lika sofistikerat som Verisure men det fungerar bra ändå. Och man vet vad det kostar utan att man behöver prata med en jobbig säljare som "slänger" med både det ena och andra vid försäljning.
Ringer du och pratar med ditt försäkringsbolag får du troligen lägra pris osv. Det fungerar så.
Tänker du köpa en ny TV så kan man få bättre pris om man bryr sig att ta upp diskussionen.
Du nicdah, har du köpt en bil utan att diskutera pris? Är inte det orättvist om jag går in och köper en likadan bil som du precis köpte och jag inte diskuterade pris och fick betala mer?

Utanför tråden ämne, finns det överhuvudtaget någon här som har Verisure och haft ett inbrott? eller är varumärket så starkt att de låter bli hus med sådant larm installerat. Och inga jäkla gissningar nu utan fakta.
Verken vi eller närmsta grannar med Verisure har haft hembesök av tjuvar men i andra områden utan larm har man haft.

Tyvärr så har nog folk med både Verisure och alla andra upptänkliga lösningar haft inbrott. Vi hade en liga som härjade där vi bodde förut, och tjuvarna struntade fullständigt i alla larm eftersom de var inne och ute på mindre än 5 minuter. De kom mitt på dagen, i ett område fullt av pensionärer som var hemma, krossade en ruta på ett fönster, gick in och tog enbart pengar, pass och smycken. De snodde t o m ett kassaskåp. Det var åtminstone 7-8 stycken som fick inbrott, vissa med och vissa utan larm.

Kameror är nog mest användbara för att se vad larmorsaken är, om det är brand, falsklarm eller annat problem. Men ingen här tror väl på allvar att polisen granskar foton eller filmer för att lösa bostadsinbrott? Skulle nog säga att polisen sällan ens utreder denna typ av brott utan de läggs oftast ned fortare än kvickt.

Så ett larm (oavsett modell/funktion) stoppar nog egentligen rätt få tjuvar i ärlighetens namn. Nå, man får iaf rabatt på försäkringen…

Jodå, vi har förstås också larm. :D

• Gilla
twoody och 3 till
  • Laddar…
Om man säger upp abonnemanget, vad utav alla prylar man har i huset får man ha kvar?

Mvh Jonas

Beror på hur gammalt det år, men generellt kan man säga att de tar bort uppringaren, eller bara simkortet.
Så det kommer fungera "som vanligt" fast utan att den ringer upp larmcentralen.

Installerades för typ 7 månader sedan.

Mvh Jonas

S
optimum optimum skrev:
Javisst, man kan få 6 st. hämtpizza för pengarna istället.
Eller 32 liter diesel till bilen.

Eller så betalar man och är nöjd för att få ta del av Sveriges mest uppskattade larmtjänst.
Jag tycker det är helt klart prisvärt.
En av de dyraste tjänsterna man kan få som dessutom är sämre än att casha upp 10k själv o sen glida på 100kr per år på ett kontantkort :)

Men betala du 5800 per år så betalar jag en hundring och får betydligt bättre prylar och flexibilitet än du någonsin kommer kunna få :)

• Gilla
twoody och 1 till
  • Laddar…
MalZon MalZon skrev:
Installerades för typ 7 månader sedan.

Mvh Jonas
Då "äger" du troligtvis inte larmet, det gör du först efter ett par år.
Skulle tro att de monterar ner allt.

Drygt..

Mvh Jonas

optimum
S SueCia skrev:
En av de dyraste tjänsterna man kan få som dessutom är sämre än att casha upp 10k själv o sen glida på 100kr per år på ett kontantkort :)

Men betala du 5800 per år så betalar jag en hundring och får betydligt bättre prylar och flexibilitet än du någonsin kommer kunna få :)
Var och en blir salig på sin tro.
Skillnaden är att jag har ett fungerande larm.
Pengar är inte den trånga sektorn för mig men däremot att få ha mina prylar ifred.

Det får du även utan klisterdekalen på fönstet! Samt att du behåller pengarna!

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
S
optimum optimum skrev:
Var och en blir salig på sin tro.
Skillnaden är att jag har ett fungerande larm.
Pengar är inte den trånga sektorn för mig men däremot att få ha mina prylar ifred.
Ett absolut värdelöst argument då skillnaden inte alls är att du har ett fungerande larm.
Jag har:
- ett fungerande larm
- betalar 100kr per år för mitt
- Investeringskostnaden = 15 000

Du har:
- förhoppningsvis ett fungerande larm
- betalar 480 kr månaden för ditt?
- Investeringskostnad??

För att göra det enkelt, med en 44% kostnadsutveckling på 4 år ger det dig en ökning på 107% efter 8 år.
Under dessa första 8 år kommer du att ha betalat:
56217 (då räknar jag med en 44% ökning på fjärde året) nu ökar ju kostnaden varje år så effekten blir egentligen större, nu gjorde jag det enkelt.

Efter dessa första 8 år betalar du 995kr per månad, medans jag troligtvis fortfarande betalar runt 150-200kr per år.

Argument som "pengar är inga problem" är bara löjligt då du får förbannat bra inbrottslarm för 56 217 kronor.

• Gilla
Pidde3 och 4 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Har du väktarutryckning och övervakning av ditt larm? Annars haltar jämförelsen lite.

Hur som är mitt inspel att om larm inte är det top tre roligaste man vill lägga sin fritid på utan bara ha problemet löst, så är Verisure en rätt smidig lösning. Man kan komma undan billigare, men det kräver oftast lite mer engagemang. Sector och Securitas kan man ju köra på om man vill komma ner lite i pris, men deras larm är inte lika bra vad det verkar. Är väl som med allt annat, folk prioriterar sin ekonomi och tid olika.

• Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.