395 949 läst · 1 221 svar
396k läst
1,2k svar
Vad betalar ni för Verisure / månad?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 259 inlägg
6 hämtpizzor i månaden och slippa Verisure, taget alla gånger!
/En inte så lättlurad konsument
/En inte så lättlurad konsument
Här finns ett problem. Om en brand orsakar strömavbrott eller om strömavbrott föregår en brand fungerar inte kamerorna och då larmar inte Verisure någon brandkår.kodrod skrev:
Redigerat av moderator:
Nej det finns inga sådan problem.Erik_Hansson skrev:
Kamerorna är drivna av batterier och fungerar perfekt oavsett om det är strömavbrott eller inte.
Annars skulle de inte fungera om en inbrottstjuv stängde av strömmen till huset.
Brandvarnare är också drivna med batteri precis som de flesta enheterna och fungera perfekt utan yttre strömkälla.
Du kan lugnt lita på att det finns andra som tänkt efter först.
det var någon här på bh som råkade ut för detta...optimum skrev:Nej det finns inga sådan problem.
Kamerorna är drivna av batterier och fungerar perfekt oavsett om det är strömavbrott eller inte.
Annars skulle de inte fungera om en inbrottstjuv stängde av strömmen till huset.
Brandvarnare är också drivna med batteri precis som de flesta enheterna och fungera perfekt utan yttre strömkälla.
Du kan lugnt lita på att det finns andra som tänkt efter först.
Det är dumt att lite på alla som hittar på saker om larm de inte känner till eller har ett gammal larm som borde bytas ut mot ett modernt. Mitt gamla larm från annat företag hade brandvarnare men där fanns inga andra kompletterande funktioner vilket hade resulterat i att vid brand hade väktare kommit efter en stund för att konstatera att huset redan är övertänt. Finns goda anledningar till varför så många väljer just Verisure.Erik_Hansson skrev:
Jag vet hur delarna ser ut inuti eftersom jag bytt batteri på flera enheter nu efter ca 4 år.
Inför batteribyte får man meddelande om sådant och sedan kan man beställa nya via deras hemsida och där finns även enkla funktioner för att stänga sabotageskydden under tiden man plockar ned enheten och byter batterier. Det finns även enkla bra filmer som beskriver hur batteribyten går till så man enkelt kan se var skruv sitter och hur man tar ned enheten och gör allt klart.
Jag föreslår att du samlar ihop några av dina frågor och kontaktar Verisure själv för ett besök av en säljare så kan han/hon ge svar på allt och förklara hur det fungerar.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 259 inlägg
Ja precis ignorera oss som vet hur Verisure jobbar både historiskt och just nu, lyssna hellre på verisures egna säljare...
Nu är inte jag någon Verisure fanboy, och försöker inte få någon att skaffa VerisureErik_Hansson skrev:
Men tycker ändå att det är bra med korrekt information, kamerorna fungerar även vid strömavbrott (under förutsättning att det fortfarande finns kraft kvar i batteriet i huvudenheten).
Så fungerar de flesta larm riktiga larmen och man får meddelande om när batterierna behöver bytas och det i god tid.kodrod skrev:
Medlem
· Västerbotten
· 3 280 inlägg
Precis. Det här är pudelns kärna. Med olika inlåsningsgrepp och fulspel gällande prissättning agerar Verisure högst tveksamt. Jag är själv kunde sedan många år men har rabatterat pris då vårt larm har second system rabatt.H Husqvarna220Ac skrev:
För egen del så skulle jag gladeligen betala säg 149 kr i månaden för övervakning av brandlarm och notifieringar vid larm. Värdet av fria utryckningar är i princip noll för mig.
I övrigt är jag nöjd med tjänsten och larmet, det blir dock ohemulskt dyrt med tiden om man inte orkar hota om att säga upp larmet hela tiden.
Medlem
· Västerbotten
· 3 280 inlägg
Instämmer helt, den summan är det värt, tror inte riktigt heller på utryckningen, och lite beroende på vart man bor också, helst ska de blinka och tjuta, bara en dum eller knarkpåverkad blir kvar då..F fredl skrev:Precis. Det här är pudelns kärna. Med olika inlåsningsgrepp och fulspel gällande prissättning agerar Verisure högst tveksamt. Jag är själv kunde sedan många år men har rabatterat pris då vårt larm har second system rabatt.
För egen del så skulle jag gladeligen betala säg 149 kr i månaden för övervakning av brandlarm och notifieringar vid larm. Värdet av fria utryckningar är i princip noll för mig.
I övrigt är jag nöjd med tjänsten och larmet, det blir dock ohemulskt dyrt med tiden om man inte orkar hota om att säga upp larmet hela tiden.
Värt varje krona och vi som har råd med ett riktigt larm kan känna oss säkra med marknadens bästa larmsystem.
Synd om de som har det sämre ställt.
Men livet är inte rättvist.
Här en länk till lite leksaker för de som inte har råd med ett äkta larmsystem
https://www.teknikmagasinet.se/prod...kerhet/overvakning/overvakningskamera-attrapp
Synd om de som har det sämre ställt.
Men livet är inte rättvist.
Här en länk till lite leksaker för de som inte har råd med ett äkta larmsystem
https://www.teknikmagasinet.se/prod...kerhet/overvakning/overvakningskamera-attrapp
"Det finns inget mer skrattretande än den självsäkert bedragne"optimum skrev:
Att betala för skräpet Verisure levererar är att likna med att handla på TV-shop.
Medlem
· Västerbotten
· 3 280 inlägg
Tror jag har minst lika råd som dig, men inte lika stupido, ”marknadens bästa larm” jobbar du där och är tvingad? Låter så, dyrt att betala 550 skattade kr för att bli invaggad i falsk säkerhet, ett billigare larm funkar precis lika bra, tjuter och blinkar och skrämmer tjuven, för en bråkdel att summan.
Vill tjuven in, trots att du betalar dyrt för ett larm, så går han in.! Han hinner tömma och måla om huset och grilla oxfilén som ligger i kylen innan det kommer nån vakt och lyser med ficklampan.
Vissa är ekonomiska och andra inte, och Verisure tror inte ens på sin egen produkt, när det prutar med sig själva! Tror man på sin produkt så står man väl för prissättningen! Känns lite som svenska kyrkan! Inga nya medlemmar, bara avgående..
Vill tjuven in, trots att du betalar dyrt för ett larm, så går han in.! Han hinner tömma och måla om huset och grilla oxfilén som ligger i kylen innan det kommer nån vakt och lyser med ficklampan.
Vissa är ekonomiska och andra inte, och Verisure tror inte ens på sin egen produkt, när det prutar med sig själva! Tror man på sin produkt så står man väl för prissättningen! Känns lite som svenska kyrkan! Inga nya medlemmar, bara avgående..
Känns som tråden spårat ur lite igen, tror dom flesta fattat att Verisure är relativt dyrt.
Men kan vi inte låta Verisures säljare sköta säljsnacket och respektive kund/potentiella kund göra sin egen bedömning av vad dom tycker det är värt?
Trådens syfte var snarare att ge in inblick i prissättningen än ett ”krig” i vad dom är bäst.
Men kan vi inte låta Verisures säljare sköta säljsnacket och respektive kund/potentiella kund göra sin egen bedömning av vad dom tycker det är värt?
Trådens syfte var snarare att ge in inblick i prissättningen än ett ”krig” i vad dom är bäst.