14 014 läst · 131 svar
14k läst
131 svar
Vad är det med svenskar och rädslan för att bila?
Det tyckte ju inte frågeställaren heller eftersom hon ville ha det inne i en låda. Men hennes lösning för att få det infällt var billigare än din. Alla har vi olika förutsättningar och prioriteringar.AndersMalmgren skrev:
Det kanske är svenskens inneboende rädsla för att bila som är orsaken till att så många småhus i Sverige är byggda i trä.
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 18 397 inlägg
Tja jag byggde iallafall en vägg som ramar in kylskåpetJ Jeppson skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threa...-20-talslaegenhet.229497/page-35#post-2212980
Baserar du observationen att "svenskar" är rädda för att bila på två tanters inlägg i en Facebooktråd? Borde ju snarare ha gjorts när elcentraler och dylikt installerats vilket vi inte kan klandra lägenhetsinnehavarna för. Hon efterfrågade ju en enkel lösning och inte en lösning som kostar en månadslön men jag gissar att det mesta är en enkel lösning för dig. Bara att betala eller ta lite ledigt från jobbet en vecka. Detta efter att barnen är lämnade på dagis och vinlunch inmundigats förstås.
Mdf-lösningen såg riktigt snygg ut förövrigt. Är det inte lite väl mörkt där ditt skåp är? Knappt så att din fina lösning syns.
Mdf-lösningen såg riktigt snygg ut förövrigt. Är det inte lite väl mörkt där ditt skåp är? Knappt så att din fina lösning syns.
Renoverare
· Stockholm
· 18 397 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 397 inlägg
Det är ju inte första gången jag ser dessa genvägar. Det är mer regel än undantagSiggelito3000 skrev:Baserar du observationen att "svenskar" är rädda för att bila på två tanters inlägg i en Facebooktråd? Borde ju snarare ha gjorts när elcentraler och dylikt installerats vilket vi inte kan klandra lägenhetsinnehavarna för. Hon efterfrågade ju en enkel lösning och inte en lösning som kostar en månadslön men jag gissar att det mesta är en enkel lösning för dig. Bara att betala eller ta lite ledigt från jobbet en vecka. Detta efter att barnen är lämnade på dagis och vinlunch inmundigats förstås.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 142 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 142 inlägg
med tanke på vem trådskaparen är så kan jag med 100% säkerhet säga att det finns två anledningarMikael_L skrev:
1 - visa vad duktig han är som lyfte fram plånboken och lät någon annan renovera åt han.
2 - trycka ner de som inte har råd
Renoverare
· Stockholm
· 18 397 inlägg
I detta fallet var det faktiskt hantverkare som bilat. Vilket jag ångrar. För de skötte det inte med finnesS SueCia skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threa...-20-talslaegenhet.229497/page-25#post-2178009
För dig är det väl en genväg att någon som är tunnhårig rakar av håret istället för att göra en transplantation.AndersMalmgren skrev:
Det blir ju en klar förbättring av att dölja fula centraler och dylikt, vad är så fel med det? Det måste väl få existera olika nivåer när det kommer till lösningar där inte bara den dyraste och snyggaste är bra nog.
inte har råd jag köpte mig en spårfräs för några hundra funka skit bra sen bara lägga in kablarnaS SueCia skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 397 inlägg
Det jag irreterar mig på är att det är normen. Likadant med utepåliggande el.Siggelito3000 skrev:För dig är det väl en genväg att någon som är tunnhårig rakar av håret istället för att göra en transplantation.
Det blir ju en klar förbättring av att dölja fula centraler och dylikt, vad är så fel med det? Det måste väl få existera olika nivåer när det kommer till lösningar där inte bara den dyraste och snyggaste är bra nog.