14 015 läst · 131 svar
14k läst
131 svar
Vad är det med svenskar och rädslan för att bila?
Jag är varken rädd för att bila eller bila med bilen och är svensk..
Men ett omvänt problem jag hade med elektriker när de skulle byta elcentral så ville dom smacka upp en skiva över luckan till gamla elcentralen och sätta den utanpåliggande. Tur jag var hemma och kunde stoppa dom. Svenska hantverkare alltså..
Men ett omvänt problem jag hade med elektriker när de skulle byta elcentral så ville dom smacka upp en skiva över luckan till gamla elcentralen och sätta den utanpåliggande. Tur jag var hemma och kunde stoppa dom. Svenska hantverkare alltså..
Renoverare
· Stockholm
· 18 397 inlägg
Det där är ju standard för att folk inte bryr sig. GaletB BäverBerra skrev:Jag är varken rädd för att bila eller bila med bilen och är svensk..
Renoverare
· Stockholm
· 18 397 inlägg
Köpte en förpackning flytspackel från Byggmax. Står såhär i varningstexten: ”P261 Undvik att inandas damm. P280 Använd skyddshandskar / skyddskläder / ögonskydd / ansiktsskydd. P305+P351+P338Claes Sörmland skrev:
VID KONTAKT MED ÖGONEN: Skölj försiktigt med vatten i flera minuter. Ta ur eventuella kontaktlinser om det går lätt. Fortsätt att skölja. P302+P352
VID HUDKONTAKT: Tvätta med mycket tvål och vatten. P310 Kontakta genast GIFTINFORMATIONSCENTRAL eller läkare.”
Nog fan för att man drar sig för att använda skiten…
Produkter som diskuteras: "ögonskydd"
Skyddsglasögon
Skyddsglasögon är ett oumbärligt tillbehör för att skydda dina ögon från potentiella skador orsakade av skräp, damm, kemikalier eller intensivt ljus under arbete. Vårt sortiment av skyddsglasögon erbjuder högkvalitativa produkter som
Läs mer
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 242 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 242 inlägg
Men man sprutar med glädje med alkaliska rengöringsmedel hemma, t ex såpvatten som har liknande riskprofil.Renhorn skrev:Köpte en förpackning flytspackel från Byggmax. Står såhär i varningstexten: ”P261 Undvik att inandas damm. P280 Använd skyddshandskar / skyddskläder / ögonskydd / ansiktsskydd. P305+P351+P338
VID KONTAKT MED ÖGONEN: Skölj försiktigt med vatten i flera minuter. Ta ur eventuella kontaktlinser om det går lätt. Fortsätt att skölja. P302+P352
VID HUDKONTAKT: Tvätta med mycket tvål och vatten. P310 Kontakta genast GIFTINFORMATIONSCENTRAL eller läkare.”
Nog fan för att man drar sig för att använda skiten…
Kanske har vi helt blivit ett okunnighetens och rädslans folk.
Drygt 2,5 kvm väggyta på vinden.AndersMalmgren skrev:
Skitbra, slipper du en ful plåtlucka i väggen med. Kan du använda ditt hål till att sätta en dyr flaska vin istället.
Jag är inne på ditt spår, diskuterade igår med en kollega som precis köpt en lägenhet.Claes Sörmland skrev:
Hon var rädd för att både måla om och tapetsera, för att inte tala om att borra några små hål i en betong vägg för att sätta upp en hylla.
Detta var alltså i hennes värld i princip omöjligt.
Var lite oklart om man skulle skratta eller gråta åt eländet
Renoverare
· Stockholm
· 18 397 inlägg
Men var ska detta kanske få plats.i hisschaktet?R Rkarlsson skrev:
Drygt gå upp på vinden när jordfelsbrytaren löst ut. Eller vad det kan vara
Det är bra att tänka out of the box. Men detta är fel typ av out of the box. Det är mer någon man skulle brsinstorma fram på morgonmötet på Samhall
Nej det ska ju givetvis vara på vinden då, eller om ni har källare kanske. Ja det är drygt att gå ett par trappor om man är en dryg jävel som trollar folk på facebook och sen lägger upp en tråd på byggahus.AndersMalmgren skrev:
Är det du som är arbetsledaren i den gruppen på samhall?
Det är väl mer out of the apartment?AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 397 inlägg
Du vet va att varje grupp ska gå i eget VP rör om det ska vara rätt gjort. Mao 378 VP-rör.R Rkarlsson skrev:
Du har ju enormt bra koll på dina egna förutsättningar. Hur kan du då vara så enormt bortseende för andra människors förutsättningar? Att förstå att olika människor löser problem olika och har olika möjligheter.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 397 inlägg