C cpalm skrev:
Vad är det för kablar som ringlar sig runt i huset? Och varför står det elelement utställda?
Lustigt att man tagit med detta på bilderna, man samtidigt ansträngt sig att tända en brasa i öppna spisen :rofl:
Misstänker också att det stått tomt och vattnet är av, men visst kan man tycka att det hade varit värt insatsen av säljare eller mäklare att koppla ur elelementen och bära bort dem för bildtagning?

De ligger ändå i lä om man jämför med den här annonsen där man valt att lämna både filpaket, kryckor, trappstegar och nedplockade ventilationer stående där de är vid fotografering. Och mycket mer. https://www.hemnet.se/bostad/radhus-5rum-tureberg-sollentuna-kommun-bagarbyvagen-11e-18053882

Angående oklara kablar har jag inte läst på i annonsen, men det står väl kanske inget där.

Uppenbarligen gick jag för långt med funkisvurmandet för vissa denna gång, men här finns annons för den som ändå är intresserad: https://www.husmanhagberg.se/objekt/annons/OBJ12326_1890479604?alla-bilder=true#bilder
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT och 1 till
  • Laddar…
C
K Kirre2 skrev:
Om man nu säljer det som rivningsobjekt är det väl högst rimligt.
Förvisso, men då känns det å andra sidan aningen udda att tända upp en mysig brasa i spisen :rofl:
Hittade ingen fungerande länk till annonsen, annars skulle det kanske varit lite klarare. Trodde detta med rivningsobjekt var ett skämt. :)
 
Maria T
M maria01 skrev:
Hur länge har det stått tomt då?
F FunkishJonny skrev:
De ligger ändå i lä om man jämför med den här annonsen där man valt att lämna både filpaket, kryckor, trappstegar och nedplockade ventilationer stående där de är vid fotografering. Och mycket mer. [länk]
Mäklaren som tillät bilderna på radhuset i Tureberg att hamna i annons borde ha spö.
Det är en sak att säljaren/a av olika anledningar inte kan rensa upp innan försäljning och inte heller ha råd med att stajla huset inför fotografering och visning, men att låta disktrasan hänga på kökskranen osv... bättre då att ta bort precis allt och fota huset tomt, detta var ju inget renoveringsobjekt så skulle bättre visa potentiella köpare hur "rymligt" det är vilket motverkas av dessa bilder. Suck.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Förvisso, men då känns det å andra sidan aningen udda att tända upp en mysig brasa i spisen :rofl:
Hittade ingen fungerande länk till annonsen, annars skulle det kanske varit lite klarare. Trodde detta med rivningsobjekt var ett skämt. :)
Brasor i annonser är nästan alltid digitala numera, så det är nog inte så konstigt. Firman som fick bilderna med uppdraget att "mäklarfixa dem" la nog dit elden utan att fråga eller fundera. Inte ovanligt med mysbrasor i bilder på eldstäder med eldningsförbud.
 
  • Gilla
FunkishJonny och 3 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[bild]
Hus i Ulvsunda/Bromma byggt 1909, väldigt vackert men i behov av totalrenovering invändigt vad jag kan se.
[länk]
Väldigt okänsligt renoverat, fruktansvärt kök för det huset tex, samtidigt som vissa uppenbart utslitna saker som behöver åtgärdas bara fått vara.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Inte mig emot.
Det är ju den stilen du ritar dina hus i? Bara att fixa ytskikten efter din smak.
 
S surfarn skrev:
Lite ballt. Ritad av samma kille som ritade operahuset i Sydney

[länk][bild]
Missade nästan ditt inlägg. Snart kommer väl klagomål på att det är för ungt och inte vackert. Men visst är det nog mer snyggt än vackert, men då är det jäkligt snyggt! Hade gärna bott där.

Kanske måste vi skapa ytterligare en tråd för husbilder - "Estetiskt tilltalande, halvgamla hus till salu"?
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
Finns det inte en tråd för arkitektritade hus?
 
Jo. Där hade dock inte huset jag la upp passat.
 
F FunkishJonny skrev:
Jo. Där hade dock inte huset jag la upp passat.
Tänkte på avloppsbrunnen ovan. Din passar väl mer i någon nyfunkistråd :D
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Tänkte på avloppsbrunnen ovan. Din passar väl mer i någon nyfunkistråd :D
Tror jag håller mig här så länge funkisen går hem för de flesta som hänger här, då verkar majoriteten ändå se det som gammalt och fint nog.

Men då postar jag inte nya hus, såklart. Definitivt ingen nyfunkis från mig (vilket ett hus från 40-talet inte är). :)
 
  • Gilla
Dalbotant och 1 till
  • Laddar…
Så länge kobratelefoner säljs som både antikt och vintage, så tycker jag att funkis borde kunna så gå som "gammalt".
 
  • Gilla
Smeafan
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Så länge kobratelefoner säljs som både antikt och vintage, så tycker jag att funkis borde kunna så gå som "gammalt".
F FunkishJonny skrev:
Tror jag håller mig här så länge funkisen går hem för de flesta som hänger här, då verkar majoriteten ändå se det som gammalt och fint nog.

Men då postar jag inte nya hus, såklart. Definitivt ingen nyfunkis från mig (vilket ett hus från 40-talet inte är). :)
Funkis är 20 tal 30 tal och framåt är nyfunkis
 
HOBBY ARCHITECT
Anna_H Anna_H skrev:
Det är ju den stilen du ritar dina hus i? Bara att fixa ytskikten efter din smak.
Tycker det verkar vara för mycket att fixa för att det ska vara värt det. Men vad vet jag om renovering.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.