HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Idiot.
Varför idiot, du brukar ju vilka riva det mesta.
 
  • Gilla
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
K Kirre2 skrev:
Varför idiot, du brukar ju vilka riva det mesta.
Inte mycket att bygga på där.
 
Innan bilder på interiören dök upp idag kunde man inte ana att det här huset skulle vara något särskilt. Och som norrortspöjk kan jag inte Farsta så himla bra. Men, läget verkade bra, med fin sjöutsikt och rimligt promenadavstånd till Farsta strands pendeltågstation, och tidsåldern var rätt för mina intressen, så jag höll lite bevakning.

Nu måste jag säga att huset i grunden är läckert. Det finns stora fönster med snygga beslag som väl tar tillvara på sjöutsikten och entrén är riktigt ball. I annonsen står det att förhandsbesked finns för nytt hus - men jag hoppas verkligen någon köper detta som vet att ta tillvara på huset som står här nu, och allt som är fint med det (vilket är det mesta utom skicket på ytskikt). Att utgångspriset just gått upp en miljon (!) kanske indikerar att mäklaren nu ser det som ett renoveringsobjekt istället för en tomt med ett ruckel på?

I alla fall, lite bilder:

MED3BC7020290134D1C83E0F72F61E51079-1410x940.jpg

MEDB8CC334EEC5743F0AC1A9581399AD580-1410x940.jpg

MEDB7343426EB344484A3C5B85796150E29-1410x940.jpg
Väldigt fint vid entrén, som ligger på nersidan av huset.

MED7C6DC253F4404AF58EF4C19F17703FC7-1410x940.jpg

MED0654ED701980481B9AD375CDBCECD540-1410x940.jpg
Och hallen är grym med (granit?) och karosseripanel, samt det snygga taket med blank metall. Det är inget jag har sett i en villa förut, men jag gillar det skarpt.

MEDFE82008628864EDFB1BA4ED1714B220E-1410x940.jpg
Potentiellt master bedroom med öppen spis, fast här hade jag velat göra om lite. På det stora hela andas det inte direkt lyxigt 40-tal på entréplan på samma sätt som det gör på övre plan. Låt mig visa...

MEDCE86B28B701F4530B4E32A3A04DCC190-1410x940.jpg

MED138D4DE6ECB94F84AF867EA3D6A01A78-1410x940.jpg

MED301FF704C65D4061936C42B61016A3B7-1410x940.jpg
Luftiga, öppna sällskapsytor med bra ljusinsläpp där arkitekt verkligen tänkt till runt att fånga utsikten. Och fiskbensparkett är aldrig fel.

MEDD1E8B690FA444CB68221538296B7306A-1410x940.jpg

MED3E4545BD8A3C4CBCBA0527C18CCBD1E6-1410x940.jpg
Sen på det ett fantastiskt kök med välbevarade skåp. Rädd att det här kommer ryka, eller i bästa fall målas.

MED31F5A6222E9144D888EFD529F55639D9-1410x940.jpg

MED712C511BF6004705AFFDB932D4003EB7-1410x940.jpg
Även i köket får man sjöutsikt via en öppning i väggen ovanför köksbänken. Här hade jag gärna stått och lagat mat och tittat ut under ljusa sommarkvällar.
MEDA0FB1909D8324ED690530B384C9AE3B7-1410x940.jpg
Allrum med ytterligare fokus på utsikten. De här pivothängda fönstren är så snygga med sina beslag. Gissar att de är i teak? Kanske hade man i övrigt velat piffa till det lite här, dock. Men fan vad bra det kunde bli.

MED9B59BC21C1434DFE9DE57E9385AB2F21-1410x940.jpg

MED39A9A6BE3BF74BB781D20252D0DD5BCC-1410x940.jpg

MEDA126884AE93B4A4E93D00BA2036175B3.jpg
Hade jag gjort några kraftiga förändringar i övrigt så hade det varit på entréplan. Ett badrum eller åtminstone en toa till för en såhär stor villa känns rimligt. Och då med bastun kvar, och inte ingång via ett sovrum.


MEDB670E8315C784AD4BD2BD92A1FEA9DED.jpg
 
  • Gilla
  • Älska
sinuslinus och 10 till
  • Laddar…
Jag hade inte brytt mig om att titta på interiörbilderna om jag sett den här annonsen. Nu känner jag att jag vill ha det här huset!
 
  • Gilla
Fadai och 1 till
  • Laddar…
Maria T
F FunkishJonny skrev:
Innan bilder på interiören dök upp idag kunde man inte ana att det här huset skulle vara något särskilt. Och som norrortspöjk kan jag inte Farsta så himla bra. Men, läget verkade bra, med fin sjöutsikt och rimligt promenadavstånd till Farsta strands pendeltågstation, och tidsåldern var rätt för mina intressen, så jag höll lite bevakning.
Kan bara säga att jag bor i närheten, och det är fantastiskt fina omgivningar och huset ligger makalöst bra till, så om du ser potentialen (vilket jag gör) så skulle jag absolut lägga ett bud. Nu är jag toppennöjd med mitt hus, så jag kommer inte vara med i budgivning ;)
 
HOBBY ARCHITECT
Vad är det egentligen för fint med det?
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Vad är det egentligen för fint med det?
Det är ju fritt fram för dig att riva om du inte ser det.
 
  • Gilla
Violina och 3 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Vad är det egentligen för fint med det?
Kunde inte hålla dig
 
  • Gilla
Violina och 1 till
  • Laddar…
C
F FunkishJonny skrev:
Innan bilder på interiören dök upp idag kunde man inte ana att det här huset skulle vara något särskilt.
Vad är det för kablar som ringlar sig runt i huset? Och varför står det elelement utställda?
Lustigt att man tagit med detta på bilderna, man samtidigt ansträngt sig att tända en brasa i öppna spisen :rofl:
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Vad är det egentligen för fint med det?
Varken vackert eller gammalt :)
 
Maria T Maria T skrev:
Kan bara säga att jag bor i närheten, och det är fantastiskt fina omgivningar och huset ligger makalöst bra till, så om du ser potentialen (vilket jag gör) så skulle jag absolut lägga ett bud. Nu är jag toppennöjd med mitt hus, så jag kommer inte vara med i budgivning ;)
Hur länge har det stått tomt då?
F FunkishJonny skrev:
Innan bilder på interiören dök upp idag kunde man inte ana att det här huset skulle vara något särskilt. Och som norrortspöjk kan jag inte Farsta så himla bra. Men, läget verkade bra, med fin sjöutsikt och rimligt promenadavstånd till Farsta strands pendeltågstation, och tidsåldern var rätt för mina intressen, så jag höll lite bevakning.

Nu måste jag säga att huset i grunden är läckert. Det finns stora fönster med snygga beslag som väl tar tillvara på sjöutsikten och entrén är riktigt ball. I annonsen står det att förhandsbesked finns för nytt hus - men jag hoppas verkligen någon köper detta som vet att ta tillvara på huset som står här nu, och allt som är fint med det (vilket är det mesta utom skicket på ytskikt). Att utgångspriset just gått upp en miljon (!) kanske indikerar att mäklaren nu ser det som ett renoveringsobjekt istället för en tomt med ett ruckel på?

I alla fall, lite bilder:

[bild]

[bild]

[bild]
Väldigt fint vid entrén, som ligger på nersidan av huset.

[bild]

[bild]
Och hallen är grym med (granit?) och karosseripanel, samt det snygga taket med blank metall. Det är inget jag har sett i en villa förut, men jag gillar det skarpt.

[bild]
Potentiellt master bedroom med öppen spis, fast här hade jag velat göra om lite. På det stora hela andas det inte direkt lyxigt 40-tal på entréplan på samma sätt som det gör på övre plan. Låt mig visa...

[bild]

[bild]

[bild]
Luftiga, öppna sällskapsytor med bra ljusinsläpp där arkitekt verkligen tänkt till runt att fånga utsikten. Och fiskbensparkett är aldrig fel.

[bild]

[bild]
Sen på det ett fantastiskt kök med välbevarade skåp. Rädd att det här kommer ryka, eller i bästa fall målas.

[bild]

[bild]
Även i köket får man sjöutsikt via en öppning i väggen ovanför köksbänken. Här hade jag gärna stått och lagat mat och tittat ut under ljusa sommarkvällar.
[bild]
Allrum med ytterligare fokus på utsikten. De här pivothängda fönstren är så snygga med sina beslag. Gissar att de är i teak? Kanske hade man i övrigt velat piffa till det lite här, dock. Men fan vad bra det kunde bli.

[bild]

[bild]

[bild]
Hade jag gjort några kraftiga förändringar i övrigt så hade det varit på entréplan. Ett badrum eller åtminstone en toa till för en såhär stor villa känns rimligt. Och då med bastun kvar, och inte ingång via ett sovrum.


[bild]
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Varken vackert eller gammalt :)
Det där beror ju alldeles på vad man menar med gammalt och tycker är fint. Det är ju inte nationalromantik, men även modernare stilar är snygga tycker jag. Jag skulle absolut inte ha nåt emot att bo i det här huset.
 
  • Gilla
JohanLun och 3 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Vad är det för kablar som ringlar sig runt i huset? Och varför står det elelement utställda?
Lustigt att man tagit med detta på bilderna, man samtidigt ansträngt sig att tända en brasa i öppna spisen :rofl:
Om man nu säljer det som rivningsobjekt är det väl högst rimligt. Och står det tomt är väl det vattenburna värmesystemet avstängt, därför har man ställt dit elektriska element. (Tror jag.)
 
HOBBY ARCHITECT
K Kirre2 skrev:
Det är ju fritt fram för dig att riva om du inte ser det.
Inte mig emot.
 
  • Ledsen
Maria T
  • Laddar…
stor tomt med plats för 2 hus blir nog poppis fastighet säker nån nåt företag som köper

tomten brevid är ju intressant med vad ser ut som hus ruin på
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.