422 956 läst · 2 390 svar
423k läst
2,4k svar
Vackra gamla hus till salu
Var på fejan flera gånger per sommar på den tiden vi hade segelbåt då vi hade båten i närheten. Det är en jättetrevlig ö och jag undrade (då) hur man kunde låta detta sjukhus stå tomt. Vid ett tillfälle var det öppet in till sjukhuset och jag smet in och gick runt. Är ingen urban explorer direkt, men visst var det spännande, man kunde både se kvarlämnade sängar och annat, plus att andra verkade bott därinnne. Hoppas verkligen nån restaurerar denna till någon form av konferensanläggning. Det jag funderar på är när detta senast användes, det är säkert 20 år sen jag var inne och det har vad jag minns alltid sett likadant ut, även om det är mer än 10 år sen jag var där senast... Bäst gillade jag missionshuset som skulle till Kongo men hamnade i Roslagen...M maria01 skrev:
står att sjövärnskåren har haft nåt där på 60 eller 70 talet sen vart tomtJ JohanLun skrev:Var på fejan flera gånger per sommar på den tiden vi hade segelbåt då vi hade båten i närheten. Det är en jättetrevlig ö och jag undrade (då) hur man kunde låta detta sjukhus stå tomt. Vid ett tillfälle var det öppet in till sjukhuset och jag smet in och gick runt. Är ingen urban explorer direkt, men visst var det spännande, man kunde både se kvarlämnade sängar och annat, plus att andra verkade bott därinnne. Hoppas verkligen nån restaurerar denna till någon form av konferensanläggning. Det jag funderar på är när detta senast användes, det är säkert 20 år sen jag var inne och det har vad jag minns alltid sett likadant ut, även om det är mer än 10 år sen jag var där senast... Bäst gillade jag missionshuset som skulle till Kongo men hamnade i Roslagen...
hotel skulle nog passa lite konstig annons bara speciellt när man kollar fastighets kartan
Typiskt sånt där som jag gillar: https://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-alvsjo-orby-stockholms-kommun-vansovagen-28-19275943. En oslipad dimant, verkligen fullt av gamla detaljer kvar, men har förståelse för den som vill fräscha upp ytskikt och byta färgsättningen på sina håll.
Väldigt svag för glasen i hallen och hallgolvet.
Sällskapsrum på entréplan, eller kanske ett blivande master bedroom med charmligt bullig öppen spis?
Har nog mer med den här bilden för gabondörrarnas skull än badrummets.
Drömmer om just den här typen av matsal i anslutning till vardagsrum och kök.
Drömmer såklart också om ett bevarat funkiskök.
Undrar varför det inte fanns några bilder på altanen i annonsen - en sån hade jag inte heller tackat nej till, med smäckert smidesräcke och gott om yta. Elegant men ändå väldigt användbar.
Väldigt svag för glasen i hallen och hallgolvet.
Sällskapsrum på entréplan, eller kanske ett blivande master bedroom med charmligt bullig öppen spis?
Har nog mer med den här bilden för gabondörrarnas skull än badrummets.
Drömmer om just den här typen av matsal i anslutning till vardagsrum och kök.
Drömmer såklart också om ett bevarat funkiskök.
Undrar varför det inte fanns några bilder på altanen i annonsen - en sån hade jag inte heller tackat nej till, med smäckert smidesräcke och gott om yta. Elegant men ändå väldigt användbar.
Väldigt mycket fina detaljer, men självklart att tapetsera om samt totalrenovera kök och badrum, tapeterna är alltid mer schaviga än vad man ser på bild. Men mycket jättefina orginaldetaljer att behålla!F FunkishJonny skrev:
Och trädgården är inte allt för igenvuxen heller.
Det gula teglet vid öppna spisen går ju att putsa
Altanen:
Tänker att det kan vara någon sorts skada på den, så att de inte kan gå ut på den av säkerhetsskäl?