O OverAndOut skrev:
Är det vanligt? Jag hittade ett uttag mitt på golvet när jag renoverade min matsal. Dock finns det berättelser om att militären anekterade huset 1940 då det ligger nära Danmark och att de stod över kartor i matsalen. Alltid trott uttaget var för utrustning till kartbordet. Men detta var en ny idé!

//Ulf
i finare hus var det riktigt vanligt
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
fint men lär stinka bra där
 
M maria01 skrev:
fint men lär stinka bra där
Hur menar du?
 
Scout Scout skrev:
Hur menar du?
har du kollat kartan
 
Du tänker på lantbruket intill?
Tja det är väl en del av "livet på landet"...
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Lukt av mat.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Scout Scout skrev:
Du tänker på lantbruket intill?
Tja det är väl en del av "livet på landet"...
och? lär ju stinka en då
 
C
M maria01 skrev:
och? lär ju stinka en då
Ha ha ha, stinkande bondgårdar. :rofl:
Om man inte kan stå ut med det får man nog hålla sig borta från landsbygden.
 
  • Gilla
  • Haha
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Ha ha ha, stinkande bondgårdar. :rofl:
Om man inte kan stå ut med det får man nog hålla sig borta från landsbygden.
allt beror ju på vad för jordbruk det är
 
Maria T
Det lär ju inte stinka ladugård där den där kåken står och även om jag är doftkänslig och upplever det jobbigt när personer som kommer från stallet stiger på samma buss (inte hästallergiker, enbart doftintolerant med migränliknande huvudvärk och 100 nysningar) så skulle jag alla gånger bosätta mig nära ett lantbruk/ladugård/stall än nära Hornsgatan i Stockholm. Då tänker jag inte miljöpartistiskt som att en får i sig si och så mycket bly och andra tungmetaller, utan att det faktiskt "stinker" där av avgaser med mera.

Det är både lycka och helvete att ha ett väl utvecklat luktsinne (vilket mitt är, har varit med i flertal studier).
Kanske ska bli tryffelsnokare?

Nu blev det massa OT - huset är väldigt vackert och jag tycker mycket om Hälsingland.
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
var med en kompis och kolla på ett riktigt fint hus för några år sen tyckte det var konstigt att huset inte var sålt fören vi kom dit det låg granne med gris farm jag hade svårt att bara vara där tror ingen här hade köpt det huset om inte eran familj och vänner hade fungerande luktsinne.


hitta ett dröm hus själv här nere för några år sen huset var från 1400 talet med fungerande kvarn och nyligen renoverat till topp men låg en miljon under alla andra tyckte det var konstigt åkte dit på vintern först för att spana in det och såg då att den låg granne med stor köttbonde lukta inget så gick det några månader för här tar husköp oftast 5 månader minst åkte dit med mäklaren i mitten av juni 40 grader varmt ute 200 djur står på gården brevid och pissar alltså det gick inte vara i trädgården

kalla mig känslig men det gick inte
 
Vet inte om denna varit med innan?
Kristianopels gästgiveri. Såldes för ett år sedan men nu till salu igen.
https://www.pontuzlofgren.se/till-s...m_campaign=till-salu&utm_content=storgatan-23
Rött traditionellt svenskt gästgiveri med vita knutar och tegeltak vid en grusväg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Flygbild över Kristianopels gästgiveri och närliggande kustlinje.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Interiör av Kristianopels gästgiveri med träbjälkar, bardisk och cafémeny.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.