Mycket fint att läsa ikapp!

Vet inte om det står sig men jag kommer i alla fall släpande på ett Erskine-ritat hus i Rotebro som jag tyckte var lite häftigt:

dscf5421-1425.jpg

dscf5405-1336.jpg
En härlig känsla av rymd i det fina vardagsrummet.

2-7114.jpg

Vardagsrum i ett Erskine-ritat hus med högt i tak, stora fönster, skog synlig utanför, och en unik taklampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


dscf5401-1307.jpg
Det är helt klart sällskapsdelarna ovan som gör mig såld, men jag gillar också att ha "skogen" såhär inpå precis utanför fönstren. Väldigt rogivande.

dscf5404-5999.jpg
 
  • Gilla
  • Wow
Jiji och 8 till
  • Laddar…
du har ingen länk?
 
F FunkishJonny skrev:
Oj, glömde den. Kommer här: [länk]
Jättesnyggt hus, men typiskt mäklare att flytta på områdesbeteckningarna. Huset ligger i Rotsunda som är området på östra sidan om järnvägen. Rotebro är det som ligger på västra sidan.
 
F FunkishJonny skrev:
Mycket fint att läsa ikapp!

Vet inte om det står sig men jag kommer i alla fall släpande på ett Erskine-ritat hus i Rotebro som jag tyckte var lite häftigt:
Insidan gillade jag men utsidan? Ser ut som en grön plåtcontainer?
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]
[länk]
Det är inte det som var med i Husdrömmar va? Fint är det i alla fall.
Nej, men ett likadant. Jättefint!
 
Anna_H Anna_H skrev:
Insidan gillade jag men utsidan? Ser ut som en grön plåtcontainer?
Man kan säga att det var lite oväntat.. utsida vs insida..
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Jättesnyggt hus, men typiskt mäklare att flytta på områdesbeteckningarna. Huset ligger i Rotsunda som är området på östra sidan om järnvägen. Rotebro är det som ligger på västra sidan.
Jo, det är nog riktigt, området ligger också lite inklämt mellan järnväg och motorväg. Dock tror jag att det kommer expandera med mer bostäder ned mot vattnet i rotsunda/rotebro vid jästfabriken och "snygga till" det stråk med industrikänsla som ligger ned mot norrviken, vilket lär lyfta hela detta område.
 
J JohanLun skrev:
Jo, det är nog riktigt, området ligger också lite inklämt mellan järnväg och motorväg. Dock tror jag att det kommer expandera med mer bostäder ned mot vattnet i rotsunda/rotebro vid jästfabriken och "snygga till" det stråk med industrikänsla som ligger ned mot norrviken, vilket lär lyfta hela detta område.
Man har länge haft expansionsplaner ner mot Norrviken norr om jästfabriken. Wallenstam köpte loss mark där för bra många år sedan (5? 10?) men har sedan inte påbörjat någonting alls. Jag tror att det är svårsålda bostadsrätter mellan en bullrig E4 och en ibland, om än mer sällsynt idag än när jag bodde där, stinkande jästfabrik.
 
Henningelvis Henningelvis skrev:
Man har länge haft expansionsplaner ner mot Norrviken norr om jästfabriken. Wallenstam köpte loss mark där för bra många år sedan (5? 10?) men har sedan inte påbörjat någonting alls. Jag tror att det är svårsålda bostadsrätter mellan en bullrig E4 och en ibland, om än mer sällsynt idag än när jag bodde där, stinkande jästfabrik.
Man har nya planer på G - finns på kommunens hemsida. Jästfabriken luktar nog mkt mindre nu. Tidigare har ju allt gått att sälja, frågan är hur det ser ut nu och framåt, så kanske blir det inget denna gången heller... Men tycker ändå det ser genomtänkt ut, och relativt nära pendeltåget vilket jag tycker är ett enormt plus. Men det hör nog inte hemma i denna tråden, för tyvärr blir det nog varken vackra eller hus med gammal stil - om det nu blir av alls.
 
Kan det vara ett ringsystem? Vi hade sådant i huset jag växte upp med, oftast "päronformade" knappar på snören, tryckte man så föll en sifferlucka ned i köket med det rum som plingat. :) Funkade inte när vi flyttade in, men jag fixade det när jag väl var i 10-års åldern eller nåt, kul att kunna plinga på morsan. :D
 
  • Gilla
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 4 till
  • Laddar…
Just det. Med lite tur finns det ett hål i matsalsgolvet också, där man kan koppla in en sladd-driven knapp (som en kameras fjärrutlösare) till värdinnan.
 
Anna_H Anna_H skrev:
Just det. Med lite tur finns det ett hål i matsalsgolvet också, där man kan koppla in en sladd-driven knapp (som en kameras fjärrutlösare) till värdinnan.
Är det vanligt? Jag hittade ett uttag mitt på golvet när jag renoverade min matsal. Dock finns det berättelser om att militären anekterade huset 1940 då det ligger nära Danmark och att de stod över kartor i matsalen. Alltid trott uttaget var för utrustning till kartbordet. Men detta var en ny idé!

//Ulf
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.