909 läst · 24 svar
909 läst
24 svar
Utredning av dålig lukt i sommarstuga väddö?
Renoverare
· Västra Götaland
· 74 inlägg
Om du kontaktar ditt försäkringsbolag så är det risk att de vill sälja på dig dyra lösningar från Anticimex eller liknande annars "gäller inte" försäkringen.
Tror mera på en oberoende besiktningsman eller byggare.
Tror mera på en oberoende besiktningsman eller byggare.
Hur får jag tag på en sådan? Fritidshuset ligger ute på Väddö, vet inte vad som finns där… Ska kolla upp försäkringen!S Stugrenoverare skrev:
Renoverare
· Västra Götaland
· 74 inlägg
Fråga runt bland grannar lokalt om de känner till någon?
Hade liknande problem på ett gammalt fritidshus. Anlita Anticimex direkt, de har bra besiktningsmän. Har alltid fått bra råd av dem utan ”köptvång” av deras lösningar.
Kan vara rätt mkt jobb att komma runt luktproblem så jag hade inte slitit ut mig innan jag fått fackmannamässiga råd. Hade absolut inte börjat skura bort mögel innan jag viste varför det uppkom osv.
Lycka till
Kan vara rätt mkt jobb att komma runt luktproblem så jag hade inte slitit ut mig innan jag fått fackmannamässiga råd. Hade absolut inte börjat skura bort mögel innan jag viste varför det uppkom osv.
Lycka till
Dock så bad jag om offert på besiktning och det kostar ju minst 10000, är inte det mycket? Gäller för hus upp till 300 kvm men vårt är en liten stuga på typ 60 kvm… Undrar om vi inte kan komma billigare undan…?C Carris2 skrev:Hade liknande problem på ett gammalt fritidshus. Anlita Anticimex direkt, de har bra besiktningsmän. Har alltid fått bra råd av dem utan ”köptvång” av deras lösningar.
Lycka till
Hur luktar det?L Lovis48 skrev:Hej! Vi har en sommarstuga på Väddö, Norrtälje kommun. Vi har problem med lukt och vill ha en besiktning/lukt utredning för att veta vad det är som luktar och om det är hälsosamt att vistas där osv. Lukten sätter sig i kläder och allt som varit i stugan. Var vänder man sig för att få hjälp och vad är det för slags besiktning man ska söka efter? Vad kan detta kosta? Helt grön på området…
Behöver ju inte nödvändigtvis vara särskilt allvarligt, kolla tex
- luktar det avlopp ur något vattenlås som stått tomt länge
- kvarglömd mat
- ngt dött djur, möss
- har huset stått kallt kanske det bara är att vädra ur
Klicka här för att svara