60 104 läst · 358 svar
60k läst
358 svar
Usel tapetsering!!!
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Medlem
· Halland
· 110 inlägg
I dina ögon kommer jag tyvärr nog aldrig bli vettig...Paxman skrev:
Jag ser alla punkter som TS skriver och gör en liten bedömning av hela situationen för mig själv...då kan man inte välja bort vissa detaljer, som du väljer att göra.
Jag ska försöka göra det enkelt för dig:
1. Köptes tapen av kunden eller målaren?
2. Valde kunden eller målaren vilken vägg tapeten skulle sitta på?
Här kommer den kniviga frågan för dig, för här måste du även tänka på att kunden skrev "Jag mätte innan jag beställde, men räknade inte med snedväggen" vilket inte helt långsökt kan tolkas som att "min första tanke var att den skulle sitta där den sitter, men jag räknade inte med snedväggen."
3. Är det störst sannolikhet att kunden eller målaren valde att tapeten skulle sitta i linje med dörren när den var öppen?
Detta är den faktan som målaren hade när han satte upp tapeten, annars hade den inte suttit där den sitter. Att kunden tyckte att tapeten kunde ha flyttats åt höger eller neråt är ju något som kunden kommit på efter att tapeten var uppsatt, där har hantverkaren lite svårt att se vad kunden tycker efter jobbet är färdigt, när kunden inte själv vet innan, det blir ett litet dilemma där ser du. Målaren baserade uppsättningen på vad kunden sa innan tapeten kom upp och du baserar ditt antagande om målaren på vad kunden säger efter tapeten sitter på väggen.
Nia79: Du skriver rätt så mycket om hur kunden alltid har rätt och hur viktig kommunikationen med kunden är. Du stoltserar också med dina två företag och hur bra ni är i kommunikation.
Men nu har du i snart 60 inlägg försökt att övertyga andra än TS (som man ka se som kund här) över hur man ska behandla kunden. (Och du verkar endå inte ha lyckats med det)
Som jag ser det har du inte kunden (=ts) i fokus och det är rätt så otrevligt att diskutera med dig. Därmed bestrider du själv allt du säger om dig och dina företag. För många inlägg sen sa jag att jag såg ett stort troll. Det uppfattades felaktig att TS skulle vara trollet, men det är du såklart.
Men nu har du i snart 60 inlägg försökt att övertyga andra än TS (som man ka se som kund här) över hur man ska behandla kunden. (Och du verkar endå inte ha lyckats med det)
Som jag ser det har du inte kunden (=ts) i fokus och det är rätt så otrevligt att diskutera med dig. Därmed bestrider du själv allt du säger om dig och dina företag. För många inlägg sen sa jag att jag såg ett stort troll. Det uppfattades felaktig att TS skulle vara trollet, men det är du såklart.
Medlem
· Halland
· 110 inlägg
Nu har ju jag bara sagt att jag är hantverkare och kund/beställare. Först sa du att jag fattat det här med kommunikation, det lyckades du få till att jag självutnämnde mig till kommunikationsexpert, vilket var ganska komiskt. Sen skrev du att jag var politiker för jag slingrade mig på frågor, och den enda frågan du ställde fram tills dess var varför jag inte skämdes över att vara hantverkare, vilket jag ser som en väldigt arrogant fråga, speciellt från en företagsledare. Sen skrev du att jag definitivt inte var en raketforskare som ett fruktansvärt dåligt försök att dumförklara mig. Efter det så skrev du att jag inte var hantverkare utan komiker, vilket man kanske kunde satsa på, men det är nog svårt att slå sig in på den banan. Och nu hävdar du att jag är psykolog. OCH ÄNDÅ...så är det jag som ljuger mig igenom vardagen.nia79 skrev:Blev jag ganska len i min ton, vet du hur Oscar Zia det låter eller?
Inte bara är du hantverkare, politiker, komiker, konsument, raketforskare utan nu även psykolog!
Dr Frued, säg mig, hur drar du slutsatsen att jag skulle ha haft ett annat konto här och blivit bannad och nu skapat nytt. Alltså, hur får människor som du ihop saker och ting. Ljuger sig genom vardagen, bossar över beställare och lämnar arga kunder efter sig? Det är faktiskt så jag tolkar dina inlägg här. Och jag är inte ensam...
Hur skrev du nu
Vilket var svaret pånia79 skrev:
Vilket toppas medmagnuslarsson79 skrev:
nia79 skrev:Haha,
Om du läser några inlägg tidigare så skriver jag till Magnus att han inte skall ta åt sig mm. Vi har en livlig diskussion kryddad med oförskämdheter som i varje fall jag bett om ursäkt för.
Vi är vuxna här, och förstår du inte Smileys så kanske du överhuvudtaget inte skall befinna dig i ett forum
Vet man inget om smileys så har man inget att göra på ett forum, men samtidigt kan man själv inte göra skillnad på och Tycker du fortfarande att det är jag som ljuger mig igenom vardagen?
Igentligen om vi skall vara riktigt ärliga....vem fan bryr sig om en tapet bit, känns som det finns bra mycket större problem i världen, typ skall jag inhandla toapapper med rosa kaniner på eller vanligt vitt!?
harry73 skrev:Nia79: Du skriver rätt så mycket om hur kunden alltid har rätt och hur viktig kommunikationen med kunden är. Du stoltserar också med dina två företag och hur bra ni är i kommunikation.
Men nu har du i snart 60 inlägg försökt att övertyga andra än TS (som man ka se som kund här) över hur man ska behandla kunden. (Och du verkar endå inte ha lyckats med det)
Som jag ser det har du inte kunden (=ts) i fokus och det är rätt så otrevligt att diskutera med dig. Därmed bestrider du själv allt du säger om dig och dina företag. För många inlägg sen sa jag att jag såg ett stort troll. Det uppfattades felaktig att TS skulle vara trollet, men det är du såklart.
Väldigt enkelt det här för min del. Vi har en kund som inte är nöjd med arbetet utfört och då har målaren misslyckats med uppdraget. Så ser jag det som egenföretagare, och klart det sticker i ögenen på många hantverkare som ser sina kunder som idioter och lätta offer. Är den åsikten felaktig så ber jag om ursäkt, men jag står upp för TS kunden och det finns det fler här som gör.
Vi har 2 läger, de som delar den uppfattningen och de som inte delar den uppfattningen. Vuxengnabb helt enkelt och riktigt skoj! Så bara för att du skriver färre inlägg innebär inte det att du är något sorts domare om du tror på det. Det visar bara på att du är en översittare, inget annat.
Medlem
· Halland
· 110 inlägg
Nä, du struntar i TS, och vill bara diskutera hur bra hantverkare du är och hur dålig alla andra är, och det är rätt så tröttsamt ärligt talat.
EDIT: förlåt, upptäckte att det blev lite OT
Vi har ICAs papper med något som liknar hjärtar. Skulle kanske också passa i ett barnrum
EDIT: förlåt, upptäckte att det blev lite OT
Vi har ICAs papper med något som liknar hjärtar. Skulle kanske också passa i ett barnrum
Redigerat:
Det är ju inte tapeten som diskussionen handlar om, det måste du väl ändå förstå?Marre666 skrev:
Medlem
· Halland
· 110 inlägg
Jag hoppas någon uppfattar vilken troll jag fått i nätet här och gör något åt det, men det verkar ju tyvärr inte så svårt att komma tillbaka i ny skepnad.
Om det tröttar ut dig så kan du välja att inte följa tråden. Vi för en livlig diskussion här och jag står på ena sidan och det finns folk som står på andra. Det kallas för forum. Du höjer mig från troll till hantverkare, jag tackar, men jag är inte det ena eller det andra, jag är egenföretagare med stort fokus på kunden, vilket stör väldigt många här inne. För visst är kunder besvärliga, det är ju dom som ser till att hantverkaren har ett arbete....harry73 skrev:
Medlem
· Halland
· 110 inlägg
Sen undviker du ganska friskt att svara på information som inte riktigt passar in i din verklighet, så vi tar det igen:Paxman skrev:
Jag ser alla punkter som TS skriver och gör en liten bedömning av hela situationen för mig själv...då kan man inte välja bort vissa detaljer, som du väljer att göra.
Jag ska försöka göra det enkelt för dig:
1. Köptes tapen av kunden eller målaren?
2. Valde kunden eller målaren vilken vägg tapeten skulle sitta på?
Här kommer den kniviga frågan för dig, för här måste du även tänka på att kunden skrev "Jag mätte innan jag beställde, men räknade inte med snedväggen" vilket inte helt långsökt kan tolkas som att "min första tanke var att den skulle sitta där den sitter, men jag räknade inte med snedväggen."
3. Är det störst sannolikhet att kunden eller målaren valde att tapeten skulle sitta i linje med dörren när den var öppen?
Detta är den faktan som målaren hade när han satte upp tapeten, annars hade den inte suttit där den sitter. Att kunden tyckte att tapeten kunde ha flyttats åt höger eller neråt är ju något som kunden kommit på efter att tapeten var uppsatt, där har hantverkaren lite svårt att se vad kunden tycker efter jobbet är färdigt, när kunden inte själv vet innan, det blir ett litet dilemma där ser du. Målaren baserade uppsättningen på vad kunden sa innan tapeten kom upp och du baserar ditt antagande om målaren på vad kunden säger efter tapeten sitter på väggen.
Jag kan besvara ovan frågor.
1, tapeten köptes av kunden
2.kunden valde väggen. sen har du fel eftersom du antar att kunden mätte från dörrbladet, detta kommer du inte inse men skisamma, vi går vidare.
3. målaren såklart varför tråden skapades.
1, tapeten köptes av kunden
2.kunden valde väggen. sen har du fel eftersom du antar att kunden mätte från dörrbladet, detta kommer du inte inse men skisamma, vi går vidare.
3. målaren såklart varför tråden skapades.
Vad anser ni om denna tapetuppsättning? Vår målare anser att detta är rätt och riktigt, jag anser man flyttar den till höger eller kapar nere vid fötterna vid behov och inte delar mitt över prinsessans ansikte!!
Medlem
· Halland
· 110 inlägg
Jag måste bara få veta varför du inte klarar av att ta till dig att TS skrev "Jag mätte innan jag beställde, men räknade inte med snedväggen."? och vad det betyder, utan att få med ett "hahahaha" eller komma på något nytt helt ovidkommande att säga om mig.nia79 skrev: