85 014 läst · 234 svar
85k läst
234 svar
Urbanfront - medvetet bedrägeri eller bara dåligt affärssinne?
Ring säljavdelningen, där svarar de när de tror det blir nya affärer!K kottejimmy skrev:Hej,
Vi saknar också ett par luckor som inte var med i den initiala leveransen, dessutom var några av de större fronterna rejält böjda.
Jag skickade första mailet om problemet den förste mars och har efter det skickat 2 mail till utan att få något tillbaka.
Ni som har lyckats få svar hur har ni gått till väga? (Vi har betalt allting på förhand )
Halloj! Jag la beställning på garderobsdörrar 15 oktober, alltså 6 månader sen. Utbanfront är helt omöjliga att ha och göra med. De svarar sällan, och får jag livstecken så säger de att allt är på väg. 15 mars fick jag sårningslänk till DHL men de har inte skickat något. Har någon annan väntat så länge?!
Kontaktade dem och låtsades vara ny kund och då sa de 8-10 veckors leveranstid.
Alla ni som inte beställt men funderar, beställ inte från urbanfront!!!!
Kontaktade dem och låtsades vara ny kund och då sa de 8-10 veckors leveranstid.
Alla ni som inte beställt men funderar, beställ inte från urbanfront!!!!
Samma här. Jag har kollegor som har hunnit genomgå ett halvårs provanställning under tiden vi har väntat. 😂R Renoveraren81 skrev:Halloj! Jag la beställning på garderobsdörrar 15 oktober, alltså 6 månader sen. Utbanfront är helt omöjliga att ha och göra med. De svarar sällan, och får jag livstecken så säger de att allt är på väg. 15 mars fick jag sårningslänk till DHL men de har inte skickat något. Har någon annan väntat så länge?!
Kontaktade dem och låtsades vara ny kund och då sa de 8-10 veckors leveranstid.
Alla ni som inte beställt men funderar, beställ inte från urbanfront!!!!
Rekommenderar inte Urban Front till någon. Det spelar faktiskt ingen roll om produkten är bra eller ej. Välj nåt annat bolag som levererar i rimlig tid istället.
Beställning skedde 31 augusti, produktionen startade vid betalning 23 september. Leveranstiden skulle enligt hemsida vara 8-10 veckor. Fick ett mail 17 november om försening på 4-5 veckor. I början på januari försökte jag ringa och maila företaget utan framgång. Till slut skedde en ofullständig leverans 29 februari. Vid leveransen var emballaget trasigt och jag fick för hand lyfta av varje enskild vara från transportbilen vilket tog cirka två timmar av min arbetsdag. Nästan samtliga levererade delar hade då skador och efter många försök att få kontakt med företaget om skadorna fick jag till slut ett telefonsamtal där de utlovade en omleverans på hela köpet som skulle ske inom två veckor samt kompensation för försening och skador vid leverans. Företaget går nu inte att få tag på. Telefonen går till telefonsvarare där man hänvisas att skicka mail. Jag har upprepade gånger försökt nå företaget via mail (totalt 7 mail under en 4 veckors period) Företaget svarar inte på något av dessa.
Hej, vi sitter i samma sits fast lite mildare eftersom 90% av vår leverans var OK.J JonasRo skrev:Beställning skedde 31 augusti, produktionen startade vid betalning 23 september. Leveranstiden skulle enligt hemsida vara 8-10 veckor. Fick ett mail 17 november om försening på 4-5 veckor. I början på januari försökte jag ringa och maila företaget utan framgång. Till slut skedde en ofullständig leverans 29 februari. Vid leveransen var emballaget trasigt och jag fick för hand lyfta av varje enskild vara från transportbilen vilket tog cirka två timmar av min arbetsdag. Nästan samtliga levererade delar hade då skador och efter många försök att få kontakt med företaget om skadorna fick jag till slut ett telefonsamtal där de utlovade en omleverans på hela köpet som skulle ske inom två veckor samt kompensation för försening och skador vid leverans. Företaget går nu inte att få tag på. Telefonen går till telefonsvarare där man hänvisas att skicka mail. Jag har upprepade gånger försökt nå företaget via mail (totalt 7 mail under en 4 veckors period) Företaget svarar inte på något av dessa.
Men likaväl saknar vi artiklar och står med ett ofärdigt kök!
Vi har också ring och mailat utan resultat, så igår lade jag en ARN anmälan mot Urban Front.
Får se om det ger någon effekt.
Nu har vi åtminstone fått svar från deras transportavdelning. Veckan före påsk sa de att det skulle skickas veckan därpå, när jag mailde då jag inte fått någon länk från DHL så hade de inte hunnit packa. Förra veckan fick jag mail om att nu var det minsann på gång och jag kunde se fram emot fina luckor innan helgen. I fredags fick jag mail om att det hade skett en förväxling på lagret. Idag kom spårningslänk från DHL för att två timmar senare uppdateras med ett sms om att sändningen från Urban front blivit uppskjuten av okänd anledning... Kommer inga luckor denna vecka så blir det anmälan till ARN och polisanmälan.
Jag mailade i helgen och krävde att få häva köpet. Hänvisade att till allmänna reklamationsnämnden ärendenummer 2019-17351, ett fall som även det gäller dörrar som inte levereras och där de gav köparen rätt att häva köpet. (Tips til
Jag la min beställning 15 oktober och fortfarande inte fått något. Begärt få pengarna tillbaka men de säger att det inte går, de har ju gjort dörrarna. Men inga dörrar kommer. Fick DHL länk 15 mars. Jag har polisanmält dem och ska anmäla dem till ARN. Antar att jag är blåst på pengarna 🤷🏻♀️
Vill bara kolla, har det löst sig för någon än?E Ejje1974 skrev:Nu har vi åtminstone fått svar från deras transportavdelning. Veckan före påsk sa de att det skulle skickas veckan därpå, när jag mailde då jag inte fått någon länk från DHL så hade de inte hunnit packa. Förra veckan fick jag mail om att nu var det minsann på gång och jag kunde se fram emot fina luckor innan helgen. I fredags fick jag mail om att det hade skett en förväxling på lagret. Idag kom spårningslänk från DHL för att två timmar senare uppdateras med ett sms om att sändningen från Urban front blivit uppskjuten av okänd anledning... Kommer inga luckor denna vecka så blir det anmälan till ARN och polisanmälan.
Jag la min beställning 15 oktober och fortfarande inte fått något. Begärt få pengarna tillbaka men de säger att det inte går, de har ju gjort dörrarna. Men inga dörrar kommer. Fick DHL länk 15 mars. Jag har polisanmält dem och ska anmäla dem till ARN. Antar att jag är blåst på pengarna 🤷🏻♀️
Uppdatering. Luckorna kom förra veckan efter ytterligare några mail och hot om rättsliga åtgärder. 7-8 luckor hade dålig lackning och några med små repor men annars jättefina och känns rejäla. De dåliga luckorna har jag skickat in bilder på och reklamerat. Har fått svar att de skickar nya. Den enda som vi haft kontakt med efter order är en Daniel på transportavdelningen, tror att han får ta en hel del skit pga att företaget drivs dåligt. Nu, med facit i hand så är det inget företag jag rekommenderar att köpa något från, hade hellre betalat lite mer och gått rill en mer etablerad tillverkare.E Ejje1974 skrev:Nu har vi åtminstone fått svar från deras transportavdelning. Veckan före påsk sa de att det skulle skickas veckan därpå, när jag mailde då jag inte fått någon länk från DHL så hade de inte hunnit packa. Förra veckan fick jag mail om att nu var det minsann på gång och jag kunde se fram emot fina luckor innan helgen. I fredags fick jag mail om att det hade skett en förväxling på lagret. Idag kom spårningslänk från DHL för att två timmar senare uppdateras med ett sms om att sändningen från Urban front blivit uppskjuten av okänd anledning... Kommer inga luckor denna vecka så blir det anmälan till ARN och polisanmälan.
Daniel på transportavdelningen verkar vara huvudman och ägare av företaget.E Ejje1974 skrev:Uppdatering. Luckorna kom förra veckan efter ytterligare några mail och hot om rättsliga åtgärder. 7-8 luckor hade dålig lackning och några med små repor men annars jättefina och känns rejäla. De dåliga luckorna har jag skickat in bilder på och reklamerat. Har fått svar att de skickar nya. Den enda som vi haft kontakt med efter order är en Daniel på transportavdelningen, tror att han får ta en hel del skit pga att företaget drivs dåligt. Nu, med facit i hand så är det inget företag jag rekommenderar att köpa något från, hade hellre betalat lite mer och gått rill en mer etablerad tillverkare.
Det är ändå lite underhållande att läsa UFs fabricerade omdömen på Trustpilot. Det är tex någon som är "så nöjd" med sina köksluckor i rökt ek. Mig veterligen var det först efter årsskiftet som UF började erbjuda luckor i olika träslag, så då har dom med andra ord "levererat" luckor till någon som har beställt i januari men fortfarande inte lyckats leverera till stackarna som har beställt oktober/november och ev även tidigare.. Det finns också en väldigt tydligt trend i att när det ramlar in flera negativa omdömen följs det av ännu flera jättepositiva omdömen från personer som överöser UF med beröm för sin exemplariska kundtjänst osv.
Och ja, Daniel på transportavdelningen är ägare av företaget.
Och ja, Daniel på transportavdelningen är ägare av företaget.
Det finns nog ingen transportavdelning. Det är sannolikt bara Daniel. Han sysslar med drop shipping. Undvik.R RickNess skrev:Det är ändå lite underhållande att läsa UFs fabricerade omdömen på Trustpilot. Det är tex någon som är "så nöjd" med sina köksluckor i rökt ek. Mig veterligen var det först efter årsskiftet som UF började erbjuda luckor i olika träslag, så då har dom med andra ord "levererat" luckor till någon som har beställt i januari men fortfarande inte lyckats leverera till stackarna som har beställt oktober/november och ev även tidigare.. Det finns också en väldigt tydligt trend i att när det ramlar in flera negativa omdömen följs det av ännu flera jättepositiva omdömen från personer som överöser UF med beröm för sin exemplariska kundtjänst osv.
Och ja, Daniel på transportavdelningen är ägare av företaget.