S
C cpalm skrev:
Han borde kanske starta en kvalitetsavdelning också?
Det som förbluffar mig hur ordrarna förefaller mala på i all oändlighet utan att komma till avslut. Först dessa löften om leverans, sen kommer delleverans, sen fattas det grejor, sen är vissa grejor skadade, osv.
Är ju 100% förskottsbetalning så det finns ju inget incitament att leverera klart beställningarna.
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Är ju 100% förskottsbetalning så det finns ju inget incitament att leverera klart beställningarna.
Exakt, det var kanske därför jag fick mina luckor, dock med fördröjning men i ok skick. Annars hade de inte fått betalt. (de missade min förskottsbetalning)
 
  • Gilla
Langos och 1 till
  • Laddar…
Jag är så trött på att de ljuger hela tiden. Det vore bättre att de sa att leveranstiden är 8 månader (eller vad det kommer att landa på) så vet man det iallafall. Men får man höra något så är det ett hurtigt svar att leveransen kommer i veckan och jag kommer bli SÅ nöjd. Tror de att jag är dum i huvudet? Och sen är det givetvis knäpp tyst igen.

Jag förutsätter att jag blir nöjd med luckorna när de haft en evighet på sig att göra dem!
 
  • Gilla
sinuslinus och 4 till
  • Laddar…
min sambo beställde luckor därifrån för 3 månader sedan. Upplever exakt samma problem, omöjliga att få tag på och ingen som kan säga när luckorna kommer.

Riktig bluff, ska anmäla till Konsumentverket och hoppas de stänger ner sin verksamhet inom kort
 
  • Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
Tack för alla varningar - jag är på väg att beställa därifrån men av olika skäl har det blivit utdraget i tid, inte minst för att de är så sega på att svara på mail. Nu förstår jag varför. Får bli en annan leverantör!
 
  • Gilla
Fågelvägen och 3 till
  • Laddar…
C
S sinuslinus skrev:
Är ju 100% förskottsbetalning så det finns ju inget incitament att leverera klart beställningarna.
På sätt och vis sant, men får man inget genomflöde i produktionen så växer ju hela tiden snabbt högen med pågående ordrar och hindrar en effektiv och förutsägbar hantering. Dessutom måste det ju kosta massa extra pengar med ständiga del- och omleveranser. Risken är att man måste ta dessa pengar från förskottsbetalningarna för nya ordrar i någon sorts variant på Ponzi-upplägg.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
S
C cpalm skrev:
På sätt och vis sant, men får man inget genomflöde i produktionen så växer ju hela tiden snabbt högen med pågående ordrar och hindrar en effektiv och förutsägbar hantering. Dessutom måste det ju kosta massa extra pengar med ständiga del- och omleveranser. Risken är att man måste ta dessa pengar från förskottsbetalningarna för nya ordrar i någon sorts variant på Ponzi-upplägg.
Jo, det är ju rätt uppenbart att de inte har en fungerande verksamhet och lönsamheten borde vara i botten. Hade de inte krävt förskottsbetalning av kunderna hade de väl kursat för länge sedan.

R Rikard11 skrev:
min sambo beställde luckor därifrån för 3 månader sedan. Upplever exakt samma problem, omöjliga att få tag på och ingen som kan säga när luckorna kommer.

Riktig bluff, ska anmäla till Konsumentverket och hoppas de stänger ner sin verksamhet inom kort

Gör så. Man kan skicka in tips till Konsumentverket på deras webbsida.
 
Vet inte vad som har hänt med företaget.. men jag beställde efter utdragna mail konversationer luckor 2022 och bad om att få betala när allt kom och det va lugnt för denny. Kan inte klaga något på luckorna men det låter som det spårat ut helt nu..
 
Urbanfront, det låter som ett fantasinamn på ett fantasiföretag. Kan inte med att företag har fantasinamn som inte det minsta speglar deras verksamhet. Det var bättre förr. Då förstod man genom företagsnamnet vad verksamheten bestod av. 😢
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Vi upplever precis samma problem som alla andra i tråden. Men idag så skulle varorna levereras från DHL i Rosersberg men då ringer DHL och säger att avsändaren stoppat leveransen och att vi måste höra av oss till avsändaren för mer information vilket vi ju alla vet inte är så enkelt.

Någon som varit med om något liknande?
 
Joel Lundell Joel Lundell skrev:
Vi upplever precis samma problem som alla andra i tråden. Men idag så skulle varorna levereras från DHL i Rosersberg men då ringer DHL och säger att avsändaren stoppat leveransen och att vi måste höra av oss till avsändaren för mer information vilket vi ju alla vet inte är så enkelt.

Någon som varit med om något liknande?
De verkar ha satt i system att boka leverans så att spårningslänk skickas ut till kund men sedan dyker ändå inte leveransen upp. Det är väl för att köpa sig mer tid. Hoppas det löser sig för er.
 
Ja vi fick spårningslänk 15 mars, ska efter tjat få leverans idag. Får se vad det är vi får. Återkommer senare hur det gått. Håller tummarna nu att allt är ok och jag kan glömma att urbanfront existerar. 🤨
 
R Renoveraren81 skrev:
Ja vi fick spårningslänk 15 mars, ska efter tjat få leverans idag. Får se vad det är vi får. Återkommer senare hur det gått. Håller tummarna nu att allt är ok och jag kan glömma att urbanfront existerar. 🤨
Sjukt, vi fick också spårningslänken 15e mars. Om godset finns på någon central släng dig i bilen och åk dit, om jag hade gjort det i torsdags när jag fick meddelande hade vi nog haft vad det nu är på den där pallen, börjar undra om dom har skickat en pall med luft för att tjäna tid på något sätt...

Finns det något sätt vi kan komma i kontakt med varandra Renoveraren81?
 
Nån som har ett tips på ett annat alternativ av liknande hemsida som säljer lite samma typ av luckor?( och är pålitlig) Har några garderober jag skulle köpa luckor till..
 
Timmerhus lejon Timmerhus lejon skrev:
Nån som har ett tips på ett annat alternativ av liknande hemsida som säljer lite samma typ av luckor?( och är pålitlig) Har några garderober jag skulle köpa luckor till..
Vi har lagt en beställning hos Järfälla kök, har dock inte fått hem luckorna än. Men servicen är än så länge väldigt mycket bättre än UF. När man lägger beställningen bokar de in en produktionsvecka för att försäkra sig om leverans inom utsatt tid, sedan bokar de in ett telefonmöte för att stämma av detaljer och se till så att allt blir rätt. Har bara läst positiva omdömen så hoppas att det blir bra.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.