22 665 läst · 352 svar
23k läst
352 svar
TV-branschen säger att illegal IPTV hotar svenska produktioner
Jo det har ju Netflix gjort länge men för Viaplay tog pengarna slut.pacman42 skrev:
Sen TV4play fick också problem med finansieringen av egna serier när Telia drog åt svångremmen.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/9zjo45/netflix-svenska-tv-och-filmsatsningar-2024
Hade jag ett produktionsbolag som gjorde tv-serier eller var filmmakare skulle jag se till att alla streamingtjänster visade det jag hade att erbjuda. Maximalt med tittare och kanske mer intäkter än att bara sälja till en aktör för "exklusiv" visning.J JohanLun skrev:
Nu äger ju Telia TV4 som har en nyhetssida som inte längre är kritisk mot Telias ställning på svenska marknaden...J JohanLun skrev:
Men visst, EU borde ju kunna förbjuda streamingbolag från att äga rättigheterna till filmer och serier de streamar.
eller så är det länder som blockar här nere kan jag inte se https://rumble.com/ som expelsysmali skrev:Håller med dig i stort, men just Taylor Swift vägrade ju Spotify mellan 2014-2017 så det verkar finnas artister som av olika anledningar endast finns på vissa streamingtjänster.
Ironiskt nog så verkar Telia blockera vissa URLs som inte Bahnhof gör. Denna länk fungerar med Bahnhof för mig, men inte med Telia.
[länk]
(för den som inte vill prova är det en torrentsite.)
Beskrivningen i sista meningen i inlägg #95 är en bra beskrivning av hur internet fungerar, och var ett av designmålen med Arpanet.P Peter787 skrev:
TOR gör något annat än det paketswitchande internet. Din beskrivning var så förenklad att jag bara var tvungen att antyda hur förenklad den var.
Är det på DNS-nivå dom blockar?sysmali skrev:Håller med dig i stort, men just Taylor Swift vägrade ju Spotify mellan 2014-2017 så det verkar finnas artister som av olika anledningar endast finns på vissa streamingtjänster.
Ironiskt nog så verkar Telia blockera vissa URLs som inte Bahnhof gör. Denna länk fungerar med Bahnhof för mig, men inte med Telia.
[länk]
(för den som inte vill prova är det en torrentsite.)
Och tack för länken 😉
Apple är nog OK med att folk använder Spotify, men de vill att alla betalningar ska gå igenom Apples betalningssystem så Apple kan ta en transaktionsavgift på 30 %.P paralun skrev:
En del (eller många?) tror väl att inlåsning är lönsamt.Keiller skrev: