J JohanLun skrev:
Det vore bättre om streaming bolagen inte gjorde egna exklusiva serier utan köpte content.

Lika som att Telia inte bör bygga egna sökmotorer eller nyhetssidor.
Men det är ju mindre pengar i att vara grossist än i att producera själv...

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Det vore bättre om streaming bolagen inte gjorde egna exklusiva serier utan köpte content.

Hade jag ett produktionsbolag som gjorde tv-serier eller var filmmakare skulle jag se till att alla streamingtjänster visade det jag hade att erbjuda. Maximalt med tittare och kanske mer intäkter än att bara sälja till en aktör för "exklusiv" visning.

J JohanLun skrev:

Nu äger ju Telia TV4 som har en nyhetssida som inte längre är kritisk mot Telias ställning på svenska marknaden...

Men visst, EU borde ju kunna förbjuda streamingbolag från att äga rättigheterna till filmer och serier de streamar.

sysmali sysmali skrev:
Håller med dig i stort, men just Taylor Swift vägrade ju Spotify mellan 2014-2017 så det verkar finnas artister som av olika anledningar endast finns på vissa streamingtjänster.

Ironiskt nog så verkar Telia blockera vissa URLs som inte Bahnhof gör. Denna länk fungerar med Bahnhof för mig, men inte med Telia.

[länk]
(för den som inte vill prova är det en torrentsite.)
eller så är det länder som blockar här nere kan jag inte se https://rumble.com/ som expel

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
P
P Peter787 skrev:
Absolut INTE.
Beskrivningen i sista meningen i inlägg #95 är en bra beskrivning av hur internet fungerar, och var ett av designmålen med Arpanet.

TOR gör något annat än det paketswitchande internet. Din beskrivning var så förenklad att jag bara var tvungen att antyda hur förenklad den var.

P
sysmali sysmali skrev:
Ironiskt nog så verkar Telia blockera vissa URLs som inte Bahnhof gör. Denna länk fungerar med Bahnhof för mig, men inte med Telia.

[länk]
VIlka DNS-server använder du i de båda fallen?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
sysmali sysmali skrev:
Håller med dig i stort, men just Taylor Swift vägrade ju Spotify mellan 2014-2017 så det verkar finnas artister som av olika anledningar endast finns på vissa streamingtjänster.

[länk]
Är det på DNS-nivå dom blockar?
Och tack för länken 😉

• Gilla
sysmali
  • Laddar…
sysmali sysmali skrev:
Med fiber från Telia och mobilt med Fello (telias nät) når jag ej sidan.
jag har samma som du men på min samsung telefon har jag bytat till privat DNS till adguard.com för att slippa reklam , jag kommer in på sida med telefonen men inte med datorn

• Gilla
sysmali
  • Laddar…
P
P paralun skrev:
Jo men det är ju hela tiden fulspel mellan mediabolagen.
Spotifyappen stoppades av Apple i våras
[länk]
Sen vet jag inte hur det gick men Apple vill ju att kunder ska använda deras musikabb.
Apple är nog OK med att folk använder Spotify, men de vill att alla betalningar ska gå igenom Apples betalningssystem så Apple kan ta en transaktionsavgift på 30 %.

P
Keiller Keiller skrev:
Hade jag ett produktionsbolag som gjorde tv-serier eller var filmmakare skulle jag se till att alla streamingtjänster visade det jag hade att erbjuda. Maximalt med tittare och kanske mer intäkter än att bara sälja till en aktör för "exklusiv" visning.
En del (eller många?) tror väl att inlåsning är lönsamt.

M maria01 skrev:
eller så är det länder som blockar här nere kan jag inte se [länk] som expel
Ja se på f*n.
Meddelande från Rumble om att deras plattform är otillgänglig i Frankrike på grund av krav från den franska regeringen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

men från exempelvis Oslo går det bra
Live videor på Rumble, inklusive en rallyvideo med Donald Trump i Bozeman, MT, en NEWSMAX2 livesändning och en ljudhelande frekvensvideo.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

P
M maria01 skrev:
eller så är det länder som blockar här nere kan jag inte se [länk] som expel
Det är inte helt orimligt att blockera fiendens propaganda.

P pmd skrev:
Det är inte helt orimligt att blockera fiendens propaganda.
Vilken fiende tänker du på?

P
Ryssland. Rumble låter ryska konton vara kvar. Frankrike krävde att de skulle bort.
Att stoppa hela webbplatsen är kanske lite som att jaga mygg med luftvärnskanon, men finns det någon annan praktisk metod?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.