21 152 läst · 352 svar
21k läst
352 svar
TV-branschen säger att illegal IPTV hotar svenska produktioner
Ok och en DNS-server kan då väljas fritt.sysmali skrev:
DNS är ju Internets "telefonkatalog" och som en utvikning så har då Sverige i många år haft en av världens 14 nyckelbärare, kryptoofficer för internets root-servrar. Anne-Marie Eklund Löwinder gick i pension vad jag kan se.
https://internetstiftelsen.se/nyheter/en-av-internets-nycklar-finns-i-sverige/
Hursomhelst så är det då mycket viktigt att ingen "ond" kan manipulera en DNS-server och likadant är det olyckligt att enskilda operatörer lägger in blockar i sin DNS-server.
D Dilato skrev:
Toppen.P paralun skrev:Ok och en DNS-server kan då väljas fritt.
DNS är ju Internets "telefonkatalog" och som en utvikning så har då Sverige i många år haft en av världens 14 nyckelbärare, kryptoofficer för internets root-servrar. Anne-Marie Eklund Löwinder gick i pension vad jag kan se.
[länk]
Hursomhelst så är det då mycket viktigt att ingen "ond" kan manipulera en DNS-server och likadant är det olyckligt att enskilda operatörer lägger in blockar i sin DNS-server.
Men min poäng är att ISPs inte ska ta sig friheten att blockera (även om det är enkelt att gå runt problemet) siter som de anser är 'problematiska'.
Sånt kan Ryssland och Kina pyssla med.
Jag använder 1.1.1.1
We will never log your IP address (the way other companies identify you). And we’re not just saying that. We’ve retained a big 4 accounting firm to audit our assertions about our systems annually to ensure that we're doing what we say.
Frankly, we don’t want to know what you do on the Internet—it’s none of our business—and we’ve taken the technical steps to ensure we can’t.
We will never log your IP address (the way other companies identify you). And we’re not just saying that. We’ve retained a big 4 accounting firm to audit our assertions about our systems annually to ensure that we're doing what we say.
Frankly, we don’t want to know what you do on the Internet—it’s none of our business—and we’ve taken the technical steps to ensure we can’t.
Jo exakt, det blir bara en röra på Internet och just DNS är en grundbult i att allt fungerar.sysmali skrev:
jag tror nog den största gruppen användare av just ip tv i sverige är invandrare från alla länder jag har båda franska spanska och bekanta från UK som bor i sverige och använder ip tv för att kunna fälja nyheter från hemlandet jag själv började använda iptv för att lokala pizza ägaren fråm irak tipsa om det för många år sen nu finns inget lagligt sett att se utlänska kanaler i sverige idag
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 071 inlägg
Harfunderat på att skaffa IPTV på grund av att man behöver köpa såstora paket, även det minsta paketet är väldigt dyrt för atttitta på reklamfinansierad TV.
Skullevilja har SVT och TV4 dvs gratis kanalerna och sen köpa till streaming tjänst en månad i taget.
Görmig inget om det blir färre svenska produktioner då de mesta är påtemat ”hela kändis sverige bakar”
Skullebara vara positivt om det blev färre program av den typen.
Skullevilja har SVT och TV4 dvs gratis kanalerna och sen köpa till streaming tjänst en månad i taget.
Görmig inget om det blir färre svenska produktioner då de mesta är påtemat ”hela kändis sverige bakar”
Skullebara vara positivt om det blev färre program av den typen.