22 456 läst · 352 svar
22k läst
352 svar
TV-branschen säger att illegal IPTV hotar svenska produktioner
Jo jag är nog beredd att hålla med Daniel Ek.P pmd skrev:
Det mesta bakom betalvägg men här är en artikel.
https://feber.se/mobil/spotify-toksagar-apple/461673/
Har de kanelerna rättigheter för att sända sitt material i Sverige? ( Jag tänker främst på sport, film, tv-serier) där rättigheterna brukar delas upp för olika länder.[SKPG]Zamora skrev:
Om den som sänder inte innehar rättigheterna för Sverige finns det väl ingen principiell skillnad på att titta vid parabol eller iptv
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 193 inlägg
JaA ajn82 skrev:Har de kanelerna rättigheter för att sända sitt material i Sverige? ( Jag tänker främst på sport, film, tv-serier) där rättigheterna brukar delas upp för olika länder.
Om den som sänder inte innehar rättigheterna för Sverige finns det väl ingen principiell skillnad på att titta vid parabol eller iptv
Vi kör det här paketet (fiber och nox) och utifrån att vi även kan kolla på dem via Play och mobilt bredband i fritidshuset. Inga stora pengar.P Parkeringsvakten skrev:Harfunderat på att skaffa IPTV på grund av att man behöver köpa såstora paket, även det minsta paketet är väldigt dyrt för atttitta på reklamfinansierad TV.
Skullevilja har SVT och TV4 dvs gratis kanalerna och sen köpa till streaming tjänst en månad i taget.
Görmig inget om det blir färre svenska produktioner då de mesta är påtemat ”hela kändis sverige bakar”
Skullebara vara positivt om det blev färre program av den typen.
Sedan finns det streaming att beställa men behöver inte vi, kanalerna täcker vårt behov av tittande. Visst är det på många kanaler reklam, men det är bara att "muta" och göra något annat t.ex. lite Byggahusforum, kvällskaffe, toabesök, etc.
https://www.telia.se/produkt/tv-paket-mini
Skippa abonnemangen av dyra musiktjänster! Jag har aldrig abonnerat på någon sådan tjänst, om man inte ska räkna gratisvarianten av Spotify som jag använde i några år på 00-talet. Sen tröttnade jag på att blockera reklamen eftersom Spotify brukade komma på sätt att gå förbi reklamblockerare. För mig är det inte värt att tvingas se/lyssna på reklam för att lyssna på musik.
Det finns en hel del lagliga gratistjänster för video och musik, så jag klarar mig bra utan att behöva betala.
Ju äldre jag blir desto mer tenderar jag att lyssna på gamla godingar och dessa har jag ju på CD och LP. CD:arna är till stor del nedladdade till hårddisk så den musiken är lättåtkomlig. LP-skivorna har jag inte digitaliserat, men en hel del av dem har jag även på CD.
Det finns en hel del lagliga gratistjänster för video och musik, så jag klarar mig bra utan att behöva betala.
Ju äldre jag blir desto mer tenderar jag att lyssna på gamla godingar och dessa har jag ju på CD och LP. CD:arna är till stor del nedladdade till hårddisk så den musiken är lättåtkomlig. LP-skivorna har jag inte digitaliserat, men en hel del av dem har jag även på CD.
(post)spikplanka skrev:
Några kompletteringar, såg att jag missat verksamhetsbeskrivning för detta bolag vilket kan vara användbart för att förstå sammanhangen och den är för Mediavision Instant Insights AB att "tillhandahålla informationstjänster inom media med hjälp av molnbaserade tjänster, tilläggstjänster".
Marginalen (556128-4349) är involverade i bankverksamhet och kan då sitta med investeringar och lån i det som omskrivs av DN.
Att sitta i styrelsen för Sveriges Utbildningsradio (SR) får väl om något anses vara att man är representant för etablissemanget och då även påverkar andra verksamheter man är involverad i för deras räkning.
Nordic Content Protection (516409-5159) är en väldigt udda fågel, ingen styrelse, ingen koppling, inte huserat i någon känd verksamhet. Men när det gäller lön för mödan så kan det nämnas att t.ex Svenska Filminstutet för år 2018 hade en budget på 72 miljoner SEK för "Lång spelfilm, konsulent".
A AndersS skrev:Det var allt sådant "påbyggnad" utanför själva IP-nivån vi arbetade bort när det "IP-fierades", dvs en massa andra protokoll som kapslades från företagsvärlden och bara var resurskrävande och prestandaförsäm
Vilken 'påbyggnad' menar du ?A AndersS skrev:
Då fungerar t.ex. NordVPN och andra, där du kan välja exitnode.P paralun skrev: