En korrekt sammanfattning tyvärr.W WFD skrev:Det dyker upp mycket förvirrad information om Ukraina, Ryssland och deras ledare. Även hur det har sett ut historiskt med vem som gjort vad och varför. Krim blev Ukrainskt 1954, det är inte så länge sedan. Många från urbefolkningen fördrevs och lever på andra platser i världen. Även om Krim var Ukrainskt, så hade dom i princip självstyre. Något som uppenbarligen inte Putin tyckte om. Han har aldrig uppskattat att Ukraina är ett självständigt land. Men Putin har kämpat sedan 1998 då han har lovat torDuman att återupprätta gamla Sovjet. Fallet som han anser vara den största geopolitiska katastrofen i historien. Sen att ingen ville ha med Ryssland och Warsawapakten att göra är en annan sak.
Zelensky sägs ha påstått att det ska bli val i Ukraina. Det finns lika många evidens för att det inte kommer att bli så. Det är en fråga som Putin och Trump driver. Påtryckningarna från Trump är att utan nyval så blir det inget stöd och då ska han släppa Putin lös helt och stänga ner Starlink för Ukraina. Trots att det är Polen som betalar för den uppkopplingen.
Nej men Krim har ju en speciell status för alla ryssar.....och jag tror inte man släpper det och får ju medhåll av USA angående 2014 års gränser.pacman42 skrev:
Jo nu är det ju ingen Sagan om ringen-trilogi inkl orcher där man kan ha egna önsketänkanden.K karlmb skrev:
Jag kan inte tänka mig att Ryssland släpper Krim och där är vi.
Men det kan ju bli fiasko och "köttkvarnen" maler vidare dag efter dag.
https://liveuamap.com
Ryssland finns förhoppningsvis inte efter att man förlorat detta krig. Nu kommer Intet att skratta igen.P paralun skrev:
Njau... jag tror ju inte Putin finns kvar särskilt länge om man får till ett fredsavtal men däremot finns Ryssland kvar. Han har gjort sitt och bör snarast förpassas till evigheterna!K karlmb skrev:
Ja. Det var min första reaktion😀.K karlmb skrev:
Men på senare tid har jag istället tänk: -"Gosse. Vad den killen kommer att bli besviken, när hela hans värld rasar samman!"
Det är inget att skratta åt.
Redigerat:
Jo men att Putin måste bort är väl alla ense om och han kan ju inte sitta i sin Moskvabunker för evigt.Intet skrev:
Stödet han har kvar är att få ihop en fredsuppgörelse, sedan gör man nog processen kort med dåren.