71 441 läst · 2 237 svar
71k läst
2,2k svar
Trump/Vance?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Satelliterna är ju i de flesta fall inte våra egna, spionsatelliter har vi inga, domineras av USA, Ryssland och KIna.P paralun skrev:
Du var nog en liten (1%) del av oss andra då.H hempularen skrev:Om jag som inte befinner mig i USA var helt övertygad om att han skulle joina Ryssland (dock lite förvånad över hur snabbt och öppet det har skett), så förstår jag inte hur hans väljarbas kan ha missat det.
Jag är lika övertygad, men hoppas jag har grovt fel, att amerikanerna slipper rösta i några fler val. Världen kommer att ha Trump och hans kompisar under de närmaste 50 - 100 åren. Det som skall bli lite spännande att se, är om det blir hans barn som får ärva makten, eller om han skickar det vidare till någon annan av honom utvlad efterträdare.
Nu gör du som du brukar i väldigt många frågor.P paralun skrev:
Först kommer ett påstående som att det är fakta, i detta fall att det finns en gemensam plan mellan USA (Trump/Musk) och Kina för att få stopp på kriget. USA skulle om prata med Ukraina och Kina med Ryssland.
När påståendet ifrågasätts så kommer några länkar om något annat, alternativt länkar som snarare pekar på motsatsen om man läser innehållet.
När det påpekas så kommer lite "Njao, men jag tror nog att det är högst sannolikt" utan att backa upp det med något. Det är såklart fritt att tro vad man vill, men att framföra det som fakta och sen konsekvent vägra att antingen backa upp sitt påstående eller erkänna att det var fel, eller en personlig tro är i mina ögon galet.
Nu kommer det då en länk om att Kina också vill vara med, vilket väl ingen betvivlat, men som inte visar något om någon gemensam plan.
Tror det inte är några problem på den fronten.K karlmb skrev:
Och drar du av förlusterna nu Ryssarna haft i Ukraina, så blir det nog "spel mot ett mål"
Characteristic | NATO | Russia |
---|---|---|
Personnel | - | - |
Total military personnel | 7,628,782 | 3,570,000 |
Active soldiers | 3,390,797 | 1,320,000 |
Reserve forces | 3,440,165 | 2,000,000 |
Paramilitary units | 797,820 | 250,000 |
Air Force | - | - |
Total aircraft | 22,308 | 4,814 |
Fighters / interceptors | 3,275 | 809 |
Ground attack aircraft | 1,195 | 730 |
Transport aircraft | 1,493 | 453 |
Special aircraft (e.g reconnaissance) | 931 | 145 |
Tanker aircraft | 655 | 19 |
Total helicopters | 8,950 | 1,547 |
Jo men allt sker ju via hemliga kanaler....Fairlane skrev:
Nu gör du som du brukar i väldigt många frågor.
Först kommer ett påstående som att det är fakta, i detta fall att det finns en gemensam plan mellan USA (Trump/Musk) och Kina för att få stopp på kriget. USA skulle om prata med Ukraina och Kina med Ryssland.
När påståendet ifrågasätts så kommer några länkar om något annat, alternativt länkar som snarare pekar på motsatsen om man läser innehållet.
När det påpekas så kommer lite "Njao, men jag tror nog att det är högst sannolikt" utan att backa upp det med något. Det är såklart fritt att tro vad man vill, men att framföra det som fakta och sen konsekvent vägra att antingen backa upp sitt påstående eller erkänna att det var fel, eller en personlig tro är i mina ögon galet.
Nu kommer det då en länk om att Kina också vill vara med, vilket väl ingen betvivlat, men som inte visar något om någon gemensam plan.
Sen dyker då Kina upp just nu som "gubben i lådan".
Nästan som det fanns ett "manus" för det som sker?
"The new world order".....
Dvs vi vet inte om det finns en plan eller om det har funnits någon utan det är bara vad du tror.P paralun skrev:
Det är fritt fram att tro, men var då tydlig med det "jag tror ..." Istället för "Nu är det så här ... "
Låter inte det minsta märkligt att Kina vill vara med. Det visar på inget sätt att det funnits en gemensam plan och inte heller motsatsen.P paralun skrev:
Eller fullt naturligt att Kina vill visa att de är en stormakt?P paralun skrev:
?P paralun skrev:
Jo det finns mycket därute hur man ser på "The new world order"....Fairlane skrev:
Dvs vi vet inte om det finns en plan eller om det har funnits någon utan det är bara vad du tror.
Det är fritt fram att tro, men var då tydlig med det "jag tror ..." Istället för "Nu är det så här ... "
Låter inte det minsta märkligt att Kina vill vara med. Det visar på inget sätt att det funnits en gemensam plan och inte heller motsatsen.
Eller fullt naturligt att Kina vill visa att de är en stormakt?
?
EU ska ju "mosas" som enbart ställer till en massa röra och är illa för "business as usual".
https://www.politico.eu/article/donald-trump-destroy-european-union-brussels/
Man existerar självklart utan pass, även i USA, det finns miljoner "papperslösa" som jobbar, betalar skatt och har barn i skolan. Detta handlar bara om giltiga handlingar för att få delat i val och då kommer gifta kvinnor som bytt efternamn och inte har ett giltigt pass inte kunna delta, om förslaget som ligger går igenom. Givet hur stolarna är fördelade så finns det ju ingen anledning att tro att det inte går igenom.mikethebik skrev:
Om du flyttar USA från vänstra till högra kolumnen så ser det värre ut, du glömde göra det. De har dessutom baser med aktiv personal bakom europas frontlinjer.J jawen skrev:Tror det inte är några problem på den fronten.
Och drar du av förlusterna nu Ryssarna haft i Ukraina, så blir det nog "spel mot ett mål"
Characteristic NATO Russia Personnel - - Total military personnel 7,628,782 3,570,000 Active soldiers 3,390,797 1,320,000 Reserve forces 3,440,165 2,000,000 Paramilitary units 797,820 250,000 Air Force - - Total aircraft 22,308 4,814 Fighters / interceptors 3,275 809 Ground attack aircraft 1,195 730 Transport aircraft 1,493 453 Special aircraft (e.g reconnaissance) 931 145 Tanker aircraft 655 19 Total helicopters 8,950 1,547
Jag kan väl tänka mig att Trump avgår under sista året som president. Så att Vance redan är president när det blir val. Då har han redan en stor fördel när det blir val. Så då kan han bli vald 2 gånger. När man ser videor hur dom beter sig så verkar ju Vance vara den som styr Trump. Han tittar på Vance innan han säger något som om han väntar på ett godkännande.H hempularen skrev:Jag är lika övertygad, men hoppas jag har grovt fel, att amerikanerna slipper rösta i några fler val. Världen kommer att ha Trump och hans kompisar under de närmaste 50 - 100 åren. Det som skall bli lite spännande att se, är om det blir hans barn som får ärva makten, eller om han skickar det vidare till någon annan av honom utvlald efterträdare.
Njau snarare så vill vi inte se det....."strutstaktik".A Abies koreana skrev:
BRICS och the new world order passar inte in i det politiskt korrekta.
Man behöver ju inte bojkotta hela landet men man kan ju välja vilka företag man vill stödja.Claes Sörmland skrev:
Ska ni bojkotta landet som vi sen nyligen är i militärallians med och som är vår enda säkerhetsgaranti för att Baltikum, Polen och Finland och därefter vi själva inte får en aktiv "kontaktlinje" med Ryssland? Ni kan väl vänta 20 år med detta tills vi har byggt upp ett försvar i Europa som kan hålla Ryssland stången?
Och det där med att bojkotta länder, är det inte just lika utdaterat som Trumps hela tankesätt? Drömmar om en återgång till 1900-talets mitt. Vi lever i en globaliserad ekonomi nu, hela vår existens bygger på enorm handel och utbyte mellan länder. Det kan inte göras ogjort utan civilisationskollaps.
Trumps och Elons Globala ekonomi och kapitalism verkar ju bara gälla när det gynnar dom. Elon stämmer ju tex företag som valt att inte köpa reklamtid på X.