214 137 läst · 242 svar
214k läst
242 svar
Trasig Husqvarna, Diskmaskin
Jag har också problemet med att diskmaskinen inte värmer vattnet. Jag har lött om kretskortet som hade kall lödningar runt reläet. Jag har mätt elementet fick det 25ohm så då borde det vara ok. Är det någon som har mer ideer om vad jag kan mäta för att hitta felet?
Jag skulle nog ändå satsa på kretskortet.
Har du kollat så det inte saknas nåt på ledningsbanorna, så var det för mig, fick löda in en trådstump.
Har för mig att det var dubbelsidigt kort, så det måste kontaktera båda sidor på vissa banor, tex. under reläet.
Har du kollat så det inte saknas nåt på ledningsbanorna, så var det för mig, fick löda in en trådstump.
Har för mig att det var dubbelsidigt kort, så det måste kontaktera båda sidor på vissa banor, tex. under reläet.
Den här tråden hjälpte mig att få fart på min Cardinal 5120 från 04 också )... Men min lagning håller dåligt. 3 år är ju väldigt bra.... Jag får löda om varje halvår känns det som. Och ändå hittar jag inga fel på min "lagning" Vet inte om det ärjar på något sätt så det blir brott i kontakten..
Sverre
Sverre
Hej har en husqvarna QB5201 som e drygt 3år,nu har den börjat värma vattnet för dåligt när jag kör ett program som ska värma till 70 grader blir vattnet ca 50 grader ,Och när jag kör ett auto program 45-70 grader kommer den upp i ca 30 grader iockmed det här värmer han för dåligt så disken blir inte torr det är ca 20-25 grader när man öppnar luckan när den e klar vanligt vis ska de ju komma ånga och vara varmt när man öppnar.har kört en termometer i den därför vet jag tempen..Nån som har något förslag....:S:S:S
mvh.Daniel
mvh.Daniel
Jag skulle kolla lödningarna även om den bara är 3 år, kan vara dålig kontakt.peasley skrev:Hej har en husqvarna QB5201 som e drygt 3år,nu har den börjat värma vattnet för dåligt när jag kör ett program som ska värma till 70 grader blir vattnet ca 50 grader ,Och när jag kör ett auto program 45-70 grader kommer den upp i ca 30 grader iockmed det här värmer han för dåligt så disken blir inte torr det är ca 20-25 grader när man öppnar luckan när den e klar vanligt vis ska de ju komma ånga och vara varmt när man öppnar.har kört en termometer i den därför vet jag tempen..Nån som har något förslag....:S:S:S
mvh.Daniel
Se tidigare i tråden.