Unikt namn
Spelar väl ingen roll hur mycket det plogas och saltas när öststatarna åker med blankslitna sommardäck på undermåliga fordon?

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Hur många gånger har det förklarats för dig att det inte hjälper att salta när det snöar och blåser? Går det aldrig in?

• Gilla
[SKPG]Zamora och 5 till
  • Laddar…
R
P paralun skrev:
Jo ett stort pinsamt skämt är det att misslyckas med en Europaväg.
Ploga samt SALTA så mycket det går, hur svårt kan det vara?
Men det sitter väl en bunt "miljömuppar" hos Trafikverket som hatar fordon?
Hörrödu Mr salt, det hjälper inte att salta när det snöar och blåser som bara den😉

• Gilla
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
Ni behöver bara MER SALT!
Man strör salt från handen med en flärdfull gest, som symboliserar distribution med frontlastare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Läggs med fördel ut med frontlastare såhär:
Frontlastare sprider salt på snötäckt väg för att förbättra vägförhållandena.
Skapa konto

• Haha
Nyfniken och 3 till
  • Laddar…
G
RoTe RoTe skrev:
Allt för att dina jäkla paket från Amazon ska vara så billiga att frakta som möjligt.
Är väl mer än Amazon, E-bay, Wish, Temu grejer osv som fraktas, tror det är en minoritet.

• Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
13th Marine 13th Marine skrev:
Läggs med fördel ut med frontlastare såhär:
[bild]
Måste va den där samlingen som ordnar min gata.
Nr1 gör en snöhög av allt som ligger på vägbanan, och nr2 ser till att sneploga in den över min infart.

Unikt namn Unikt namn skrev:
Måste va den där samlingen som ordnar min gata.
Nr1 gör en snöhög av allt som ligger på vägbanan, och nr2 ser till att sneploga in den över min infart.
Nej nej, dedär är inte snö, det är paralun som sprider salt.

• Gilla
  • Haha
HenrikHuslöse och 4 till
  • Laddar…
Unikt namn
13th Marine 13th Marine skrev:
Nej nej, dedär är inte snö, det är paralun som sprider salt.
Det är därför de där förbannade högarna aldrig smälter!

• Haha
HenrikHuslöse och 2 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Hur många gånger har det förklarats för dig att det inte hjälper att salta när det snöar och blåser? Går det aldrig in?
Jo nu vet jag inte vem du citerar igen?

Jo en större kombibil med både plogar samt saltaggregat gör susen på de flesta vägar.
Kör man "tandemplogning" utan några större uppehåll så håller man en väg öppen, det bara är så!
(sen kan då tandemplogningen då irritera vissa fordonsförare som får sänka farten)

Sen då frågan vem som betalar tungbärgare när det blir stopp och Trafikverket misslyckats med sitt tydliga uppdrag och det får man väl lösa? En Europaväg ska vara öppen, pinsamt-löjligt att behöva sitta 10-15 timmar!

Eftersom merparten av snöröjningen utförs av det lägsta anbudet, finansierat med sänkta skatter får vi vara nöjda med det vi betalat för..........

• Gilla
skogaliten och 1 till
  • Laddar…
RoTe
G OMathson skrev:
Är väl mer än Amazon, E-bay, Wish, Temu grejer osv som fraktas, tror det är en minoritet.
Herr Autist

ÅkeSun ÅkeSun skrev:
Eftersom merparten av snöröjningen utförs av det lägsta anbudet, finansierat med sänkta skatter får vi vara nöjda med det vi betalat för..........
Hur tänker du nu?
Stapeldiagram som visar ökning av statsbudgetens inkomster från år 2000 till 2022.
Skapa konto

• Gilla
ajn82
  • Laddar…
ÅkeSun ÅkeSun skrev:
Njau.... nu vet vi inte om det är en massa miljöparagrafer inskrivna i avtalen?
Sen som det mesta borde det ju finnas "rörliga mängder" i ett avtal om det kör ihop sig.
Entreprenören får fråga Trafikverket som ger OK att ploga tätare och salta mer.
(misstänker att så gör man nu i västsverige!) 😉

G
RoTe RoTe skrev:
Herr Autist
Och vad menar trevliga RoTe med detta?

Hannuse Hannuse skrev:
Är det brist i förmågan att tolka informationen, eller resonerar vi som att "Vad kan hända, jag kan väl ändå inte dö?".
Jag är fullständigt medveten om att jag en dag kommer att dö, behöver inte kika på varken telefonens eller bilens skärm för att se att det är vinter och anpassa fart och fordonsval efter omständigheterna.
D Daniel 109 skrev:
Nu förstår jag inte @Daniel 109, vem riktar du egentligen dina två frågor till.
Lär du dig aldrig att man kan citera eller skriva "@"

• Gilla
GK100
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.