96 825 läst · 1 756 svar
97k läst
1,8k svar
Trafikkaos på E22 - vad var det som gick fel?
Hur många gånger har det förklarats för dig att det inte hjälper att salta när det snöar och blåser? Går det aldrig in?
Hörrödu Mr salt, det hjälper inte att salta när det snöar och blåser som bara den😉P paralun skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 705 inlägg
G
gone_fishing
Husägare
· Stockholm
· 2 914 inlägg
gone_fishing
Husägare
- Stockholm
- 2 914 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 705 inlägg
Jo nu vet jag inte vem du citerar igen?D Daniel 109 skrev:
Jo en större kombibil med både plogar samt saltaggregat gör susen på de flesta vägar.
Kör man "tandemplogning" utan några större uppehåll så håller man en väg öppen, det bara är så!
(sen kan då tandemplogningen då irritera vissa fordonsförare som får sänka farten)
Sen då frågan vem som betalar tungbärgare när det blir stopp och Trafikverket misslyckats med sitt tydliga uppdrag och det får man väl lösa? En Europaväg ska vara öppen, pinsamt-löjligt att behöva sitta 10-15 timmar!
Njau.... nu vet vi inte om det är en massa miljöparagrafer inskrivna i avtalen?ÅkeSun skrev:
Sen som det mesta borde det ju finnas "rörliga mängder" i ett avtal om det kör ihop sig.
Entreprenören får fråga Trafikverket som ger OK att ploga tätare och salta mer.
(misstänker att så gör man nu i västsverige!) 😉
Jag är fullständigt medveten om att jag en dag kommer att dö, behöver inte kika på varken telefonens eller bilens skärm för att se att det är vinter och anpassa fart och fordonsval efter omständigheterna.Hannuse skrev:
Nu förstår jag inte @Daniel 109, vem riktar du egentligen dina två frågor till.D Daniel 109 skrev:
Lär du dig aldrig att man kan citera eller skriva "@"