B b8q skrev:
Nja, var det så? I artikeln står det att branden var närapå släckt av privatperson när räddningstjänsten anlände.
Jo. Och de missade då 2 barn när de kom fram efter släckning. Ett inne i bilen och ett utanför.

K karlmb skrev:
Jo. Och de missade då 2 barn när de kom fram efter släckning. Ett inne i bilen och ett utanför.
Det kanske mer berodde på mörkret än på mycket eld (eftersom den var i det närmaste släckt)…

B b8q skrev:
Det kanske mer berodde på mörkret än på mycket eld (eftersom den var i det närmaste släckt)…
Jo. Men att missa någon inne i en bil..

K karlmb skrev:
Kanske mycket packning som lagt sig över. Det kommer fram då de ska utreda den.

Kanske de inte ens satt i rätt stol eller var bältade. Det får ju ändå utredningen visa om det går.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Den låg upp och ner. Det var sannolikt helt uppenbart att ingen levande finns kvar. Då kan man lika gärna vända på bilen innan den genomsöks.

En mycket svår situation för alla parter.
Artikelklipp från SVT:

"Andreas Bengtsson, räddningschef i Kristianstad, berättar om räddningstjänstens utryckning:
– Det brann jättemycket. Hela bilen var i stort sett övertänd när vi kom fram till platsen.
Två vuxna hittades skadade, varav kvinnan senare dog. Räddningstjänsten hade fått uppgifter om att det bara var två personer som färdats i bilen – något som senare skulle visa sig inte stämma.

– Vid halv ett-tiden blir vi utlarmade till platsen igen, säger Andreas Bengtsson.
Då har bärgningspersonal hittat två avlidna barn – ett i bilen och ett utanför.

– Jag har aldrig varit med om att vi har missat eller att man har lämnat en olycka och inte hittat de individer som eventuellt skulle kunna vara involverade, säger Andreas Bengtsson som jobbat inom räddningstjänsten sedan år 2000."

• Ledsen
Dilato och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
– Jag har aldrig varit med om att vi har missat eller att man har lämnat en olycka och inte hittat de individer som eventuellt skulle kunna vara involverade,
Nej, det är nog rätt unikt.

På rv70 mellan Hedemora och Avesta hittade man väl en moped under ett dikeskört lastbilekipage. Ingen misstänkte förräns då att en människa blivit påkörd. Man fann en flicka tror jag.
Tragiskt.

Det börjar gå troll i denna motorväg. Kanske byggd på någon gammal stenåldersgrav eller där vittror dansar- de borde anlitat någon Islänning för att ha kontrollerat saken.

hsd
Hela E22 borde göras om , finns så många tokigheter pp den nuvarande att den inte borde få kallas Europaväg

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
H HenrikHuslöse skrev:
Finns ingen anledning att förstöra bilar och naturen med salt. Sänk farten. Bura in folk som inte kan köra.
Och när gallerdörren till finkan ändå är öppen så ta och fös i alla de som inte har koll på om de har belysningen igång bakåt i snöslask, vattenrök och skymning.
De är en lika stor trafikfara då de inte syns i vårt svenska höst- och vinterväder… som dåliga däck.
Slöhet, okunskap eller ren dumhet. Slutresultatet kan bli det samma! I 110km/h

• Gilla
  • Haha
TommyC och 2 till
  • Laddar…
Oj, vad det skulle bli en tillströmning till finkan! Lägg till alla dom tomgångskörande entreprenadbilar och taxibilar som inte behöver betala bränslet ur egen ficka. Olagligt och oetiskt!

RoTe
T Thomas_Blekinge skrev:
Oj, vad det skulle bli en tillströmning till finkan! Lägg till alla dom tomgångskörande entreprenadbilar och taxibilar som inte behöver betala bränslet ur egen ficka. Olagligt och oetiskt!
När jag körde buss för tre hundra år sen så var det en sak vi fick bannor för, tomgångskörning. Man fick inte ens starta bussfan för att göra säkerhetskontroll.

M maxmsm skrev:
Det finns någon utrustning på vissa lastbilar som sitter mellan drivhjulen som kan sättas i rotation, det hänger kedjor på detta som då kommer in under drivhjulen och ger grepp vid behov, att ha kedjor på lastbilar vid detta väglaget denna tiden på året är inte ok.
Det finns garanterat någon medlem som vet vad dessa heter.
Onspot tror jag systemet heter.
Stadsbussarna här i Östersund hade det på alla bussar förut, det fungerade otroligt bra.
Jag vet inte anledningen till att de inte har onspot på de nya bussarna, men nu är det pinsamt hur dåligt lokaltrafiken här fungerar. En halkig dag fastnar bussarna lite här och var och blockerar trafiken, sedan ställs alla bussar in.
IQ fiskmås.

• Ledsen
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
S Stubai skrev:
Onspot tror jag systemet heter.
Stadsbussarna här i Östersund hade det på alla bussar förut, det fungerade otroligt bra.
Jag vet inte anledningen till att de inte har onspot på de nya bussarna, men nu är det pinsamt hur dåligt lokaltrafiken här fungerar. En halkig dag fastnar bussarna lite här och var och blockerar trafiken, sedan ställs alla bussar in.
IQ fiskmås.
Det är väl nån bönräknare som inte förstod vad det där var.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.