88 906 läst · 1 650 svar
89k läst
1,7k svar
Trafikkaos på E22 - vad var det som gick fel?
En mycket svår situation för alla parter.
Artikelklipp från SVT:
"Andreas Bengtsson, räddningschef i Kristianstad, berättar om räddningstjänstens utryckning:
– Det brann jättemycket. Hela bilen var i stort sett övertänd när vi kom fram till platsen.
Två vuxna hittades skadade, varav kvinnan senare dog. Räddningstjänsten hade fått uppgifter om att det bara var två personer som färdats i bilen – något som senare skulle visa sig inte stämma.
– Vid halv ett-tiden blir vi utlarmade till platsen igen, säger Andreas Bengtsson.
Då har bärgningspersonal hittat två avlidna barn – ett i bilen och ett utanför.
– Jag har aldrig varit med om att vi har missat eller att man har lämnat en olycka och inte hittat de individer som eventuellt skulle kunna vara involverade, säger Andreas Bengtsson som jobbat inom räddningstjänsten sedan år 2000."
Artikelklipp från SVT:
"Andreas Bengtsson, räddningschef i Kristianstad, berättar om räddningstjänstens utryckning:
– Det brann jättemycket. Hela bilen var i stort sett övertänd när vi kom fram till platsen.
Två vuxna hittades skadade, varav kvinnan senare dog. Räddningstjänsten hade fått uppgifter om att det bara var två personer som färdats i bilen – något som senare skulle visa sig inte stämma.
– Vid halv ett-tiden blir vi utlarmade till platsen igen, säger Andreas Bengtsson.
Då har bärgningspersonal hittat två avlidna barn – ett i bilen och ett utanför.
– Jag har aldrig varit med om att vi har missat eller att man har lämnat en olycka och inte hittat de individer som eventuellt skulle kunna vara involverade, säger Andreas Bengtsson som jobbat inom räddningstjänsten sedan år 2000."
Det börjar gå troll i denna motorväg. Kanske byggd på någon gammal stenåldersgrav eller där vittror dansar- de borde anlitat någon Islänning för att ha kontrollerat saken.
Och när gallerdörren till finkan ändå är öppen så ta och fös i alla de som inte har koll på om de har belysningen igång bakåt i snöslask, vattenrök och skymning.H HenrikHuslöse skrev:
De är en lika stor trafikfara då de inte syns i vårt svenska höst- och vinterväder… som dåliga däck.
Slöhet, okunskap eller ren dumhet. Slutresultatet kan bli det samma! I 110km/h
Medlem
· Blekinge
· 10 512 inlägg
Oj, vad det skulle bli en tillströmning till finkan! Lägg till alla dom tomgångskörande entreprenadbilar och taxibilar som inte behöver betala bränslet ur egen ficka. Olagligt och oetiskt!
När jag körde buss för tre hundra år sen så var det en sak vi fick bannor för, tomgångskörning. Man fick inte ens starta bussfan för att göra säkerhetskontroll.T Thomas_Blekinge skrev:
Onspot tror jag systemet heter.M maxmsm skrev:Det finns någon utrustning på vissa lastbilar som sitter mellan drivhjulen som kan sättas i rotation, det hänger kedjor på detta som då kommer in under drivhjulen och ger grepp vid behov, att ha kedjor på lastbilar vid detta väglaget denna tiden på året är inte ok.
Det finns garanterat någon medlem som vet vad dessa heter.
Stadsbussarna här i Östersund hade det på alla bussar förut, det fungerade otroligt bra.
Jag vet inte anledningen till att de inte har onspot på de nya bussarna, men nu är det pinsamt hur dåligt lokaltrafiken här fungerar. En halkig dag fastnar bussarna lite här och var och blockerar trafiken, sedan ställs alla bussar in.
IQ fiskmås.
Det är väl nån bönräknare som inte förstod vad det där var.S Stubai skrev:Onspot tror jag systemet heter.
Stadsbussarna här i Östersund hade det på alla bussar förut, det fungerade otroligt bra.
Jag vet inte anledningen till att de inte har onspot på de nya bussarna, men nu är det pinsamt hur dåligt lokaltrafiken här fungerar. En halkig dag fastnar bussarna lite här och var och blockerar trafiken, sedan ställs alla bussar in.
IQ fiskmås.