37 413 läst · 125 svar
37k läst
125 svar
"Trädkoja" som ser ut som ett piratskepp
Oj, jag skulle nog förlänga den där plattformen ganska mycket, och även sätta ett staket i färdens riktning så att säga. Visst en del rutschkanor har dåligt glid och man stannar sittandes i kanan, men en del ger ju sån fart att man gärna tar nåt (eller till och med några) steg fram. Tänk en dag då den där rutschkanan är blöt eller isig, då kan man nog få rejält med fart. (fart är roligt, om barnen vågar sänk plattformen lite så du slipper vatten stående)
Jag funderar fortfarande hur jag ska göra. Det verkar iaf inte bli vatten stående så lätt för det regnadw i morse och nu är den torr. Blir nog en till koll senare då det ska bli mycket regn senare idag. Jag behöver nog se någon åka för att få en uppfattning om farten. Kanske kan bli ett fångstnät i slutet på plattformen. Inte helt sugen på att förlänga den då det betyder göra om den helt.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 214 inlägg
Spontant vore det naturliga om rutschkanan slutade vid första stolpparet istället för andra, men ett säkerhetsnät vid bortre stolpparet låter som en god idé. Efterhandskonstruktioner om att det var tänkt så från början är fina grejer!
Håller med om att det vore bättre om rutschkanan slutade vid första stolpparet. Problemet är bara att det borte stolpparet sitter ett par dm från ett dike som också är tomgränsen Får nog bli nätNötegårdsgubben skrev:
Nu har jag själv provåkt och som jag misstänkte var det lite tajt på bredden så inga höga farter precis men var iaf ingen risk att flyga av plattformen. Ska försöka få tag på bättre lämpade testare för att testa på riktigt. Upptäckte dock ett litet problem och det är att det är inga sidor på rutschkanan precis i början (där man antagligen vill ha dom mest) så måste få dit några skivor eller liknande. Skickar med en bild så att man ser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Varför då? Sätt upp ett stopp i änden bara så är saken biff.Hemmakatten skrev:
Finns det inga "små teståkare" som vågar åka i närheten? Givetvis med lämpliga "uppfångare" första gången ifall det är helt felberäknat. Tror hur som helst det kommer bli kanon, finns ju inget tråkigare än lekplatser som är helt och hållet omöjliga att få upp nån "killimagen-känsla" av.