37 195 läst · 125 svar
37k läst
125 svar
"Trädkoja" som ser ut som ett piratskepp
Lite mer framsteg. Gjort en "dörr" och satt upp säckväv som beröringsskydd för stolparna, blev enklaste lösningen jag kunde hitta på.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är sant men jag ville ha upp flaggan lite högre än stolpen så att jag kan montera segel i toppen av stolparna. Men det kan ju bli en ny flaggstång som är lite stadigare längre fram med bara en ögla i toppen. Nuvarande flaggstång är den sort som är gjord för att ha en flagga snett ut från fasaden så inte tillräckligt stabil för en ögla i toppen skulle jag troB b8q skrev:
Riktigt tjusigt skepp. Vi har en enkel gammal träeka med en smal tallpinne som mast, som jag byggde en "hytt" till. Vi testade även göra ett enkelt segel av nån typ av tygdyk, men den blåste sönder ganska fort. Piratflaggan har dock suttit kvar ett par år.
Låter häftigt. Jag tänkte faktiskt göra segel som redan från början ser trasiga ut då det behövs mindre tyg och förhoppningen är att det ska se coolt ut.C carlbanan skrev:
Min minnesbild från när jag testade är att det var skitläskigt....
Bland bolagen som servar el och telenät har man brist på folk som har utbildning på stolpskor, det är ett kunnande som går ur tiden i takt med att mer grävs ner i backen...
Bland bolagen som servar el och telenät har man brist på folk som har utbildning på stolpskor, det är ett kunnande som går ur tiden i takt med att mer grävs ner i backen...