37 195 läst · 125 svar
37k läst
125 svar
"Trädkoja" som ser ut som ett piratskepp
Idag har jag uppgraderat säkerheten lite genom att ta bort mina träbitar i toppen av stora rutschkanan och istället flyttat upp "öronen" vilket känns säkrare. Man kan se att det varit svårt att måla bakom "öronen". Också färdigställt däcktrappan vid plattformen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Stockholm
· 4 010 inlägg
Hur funkar den trappen?M Marsman80 skrev:
Gillar iden
Trappan fungerar ganska bra men man måste vara noga med att packa jorden i däcket. Hade problem att få in jord under kanten på däcken så kommer antagligen behöva fylla på med jord ett tag tills det är tillräckligt packat.Workingclasshero skrev:
Annars var det lätt. Se till att gräva in däcket i sluttningen så kan man fylla ett däck med jord man gräver ut för däcket som ska hamna ovanför. Då behöver man inte ta jord från någon annanstans ifrån. Sen skruvade jag fast däcken i däcket under med rostfri skruv så att trappan håller ihop ordentligt.
haha, skulle inte släppa mina barn lös där....M Marsman80 skrev:
Vi har en kortare variant, och de testar allt som sittunderlag för att åka ned fortare, de åker två och två - eller fler.
Ibland går det riktigt fort. Men det är bara typ nån meter lång kana så det blir inte farligt.
MEN om ett tag kommer målet för alla barn där vara att "ta tvärstopp i nätet",
Fortare Fortare!
Nätet testades när det var blötsnö och äldsta sonen hade galonkläder, då åkte han in i nätet men skrämde honom lite vilket nog bara var bra för att just undvika för galna saker i framtiden.L larka742 skrev:haha, skulle inte släppa mina barn lös där....
Vi har en kortare variant, och de testar allt som sittunderlag för att åka ned fortare, de åker två och två - eller fler.
Ibland går det riktigt fort. Men det är bara typ nån meter lång kana så det blir inte farligt.
MEN om ett tag kommer målet för alla barn där vara att "ta tvärstopp i nätet",
Fortare Fortare!
Produkter som diskuteras i tråden