Kan du inte dra in rutschkanan en bit i båten, då löser du såväl räcke dom landning och om du skapar en upphöjning på någon dm så slipper du att den lutar uppåt på slutet.

• Gilla
stugfar och 1 till
  • Laddar…
N Nove skrev:
Kan du inte dra in rutschkanan en bit i båten, då löser du såväl räcke dom landning och om du skapar en upphöjning på någon dm så slipper du att den lutar uppåt på slutet.
Det finns tyvärr inget vettigt att fästa rutschkanan i då men annars en bra idé

Någon som har tips på lämpligt nät?

Har gjort klart plattformen nu och min äldsta hat gjort lite åk. Med galonbyxor och torr rutschkana så stannar han innan fötterna når kanten. Blir rutschkanan lite fuktig så har han kommit så att han stannar med rumpan på kanten på rutschkanan så ingen fara att åka av än iaf. Kan kanske bli lite värre om kanan är helt våt.

Är nöjd med plattformen, blev bra att kanan kommer på ena halvan och den andra fungerar som landgång tillbaka mot skeppet. Ska montera lite rep som ledstång mot skeppet så blir det lättare att ta sig dit. Ska också försöka fixa en rutschkana från plattformen och ner till marken.
Översiktsbild av en hemmagjord lekplattform med en rutschkana och en trätrall som leder tillbaka mot ett lekskepp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nybyggd träplattform med en blå rutschkana och en träbro i en höstig trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
Magnus E K
Vänta tills det blir lite is i den... (Ha filmkameran redo.)

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Kan du inte sätta ett läckert "fångstnät" på den gaveln, ifall glidet blir lite väl bra?
Tror det kan passa bra in i stilen.

• Gilla
avdpos och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Kan du inte sätta ett läckert "fångstnät" på den gaveln, ifall glidet blir lite väl bra?
Tror det kan passa bra in i stilen.
Och för säkerhetens skull.:)

• Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Varför inte ta bort plattformen helt och bara ha ett fångstnät?

Svincoolt.

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Och se till att rensa den där slyn nedanför plattformen, den kommer bara vara i vägen när man flyger av den.

jonmo jonmo skrev:
Och se till att rensa den där slyn nedanför plattformen, den kommer bara vara i vägen när man flyger av den.
Fast nu gick väl tomtgränsen precis vid plattformen, så att rensa någon annans sly kanske det inte är tal om?

Ah, borde lära mig att läsa en tråd noggrant innan jag postar tramsiga inlägg. ;)

Riktigt avis på TS som får bygga denna typ av pjäs. Hur mycket ungarna leker i den återstår att se. Jag tycker mig se ett omvänt förhållande mellan föräldrars peppnivå och barns användning. Om jag får till den där skate-rampen kommer det säkert bara vara jag som åker i den. Tre gånger, innan min snart 40-åriga kropp säger ifrån på allvar.

• Haha
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Jag tycker mig se ett omvänt förhållande mellan föräldrars peppnivå och barns användning.
Tror du har rätt där. Jag fixade ett bollhav till min dotter (för det hade JAG älskat att ha när jag var liten), men hon använde det knappt (fast hennes kompisar tyckte åtminstone det var en ashäftig sak att ha).

• Gilla
jonmo
  • Laddar…
Vad tror ni om att sätta upp en strålkastare att belysa skeppet från sidan på natten för halloween? Coolt eller mest töntigt?

Som all belysning. Coolt givetvis;)

...och tycker man det ser töntigt ut, släcker man. :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.