111 521 läst · 458 svar
112k läst
458 svar
Tråden om robotgräsklippare från Lidl
Ja det är rätt, även om det kan vara irriterande att se den börja ”gå bakvägen hem” när den är nära laddstationen.B Bleazt skrev:
Vissa andra märken har guidekablar som roboten letar efter när den behöver ladda, då slipper den ta så långa omvägar.
Men menar du att det har hänt att den faktiskt fått slut på batteri?
Roboten börjar köra tillbaka till stationen när den har 30% batterikapacitet kvar och det ska räcka mer än väl om batteriet är friskt. Min har iaf aldrig någonsin fått slut på batteri.
Det ska den inte göra.. Om man inte har hiskligt långa avstånd.
Kan det varit så att den fastnat och grävt ner sig, utan att märka det?
Min har stått och slirat i flera timmar nån gång, när det varit blött i gräs/lermattan.
Kan det varit så att den fastnat och grävt ner sig, utan att märka det?
Min har stått och slirat i flera timmar nån gång, när det varit blött i gräs/lermattan.
Köpte en likadan, börjat sätta kabel idag, måste skarva på ca 20m. Hoppas kunna testa imorgon, men innan driftsättning ska ett lass matord läggas ut för att ens ge klipparen en chans. Hålor och rejäla ojämnheter att ordna upp.M mrblomman skrev:
Hur lång tråd är det med?M mattias1343 skrev:
Och hur skarvar du och med vad?
Behöver nog också gå över en del hål.
Hur hanterar man en studsmatta?
😀
Den kan vara rätt kinkig för iaf mindre hålor, då den liksom ”krockar” och byter riktning. Med tiden blir det förstås högre gräs i hålan och det gör problemet större.M mattias1343 skrev:
Själv har jag modifierat min genom att skära av ”framspoilern” mellan hjulen ungefär så att frigången blev bättre. Gjorde stor skillnad och nu tar den hålor utan besvär.
Provade först att skruva av hela ”kjolen”, men det blev lite för bra effekt, då den istället klättrade över avskärmningarna till några nyplanterade fruktträd och började leka arborist 😡