V Vardagsrum skrev:
Mig svarar de iaf, och även andra människor i tråden så det är verkligen konstigt och beklagligt att du fick ett sånt skitbemötande.

Men försäljningsförbud är väl lite att ta i..?

Var det du som hade problem med blött batterifack i somras och skruvade ner maskinen..? Kom du fram till hur vattnet lyckades tränga in?

Roboten är IP-klassad. X4 mer specifikt.

Mitt batterifack var snustorrt nu när jag tog in maskinen. Uppmanar alla här i tråden att kontrollera sina (man bör ju ändå ta ut batteriet vid vinterförvaring).

Min robot har fått smaka mycket regn. En vecka stod den ute när det regnade som värst i 4 dagar. Samt att regnsensorn inte är aktiverad.
Vis av erfarenhet från min Automower så kommer vattnet in när luften är fuktig och det är relativt kallt på natten, då kondenserar fukten. Sedan tar sig inte fukten ut ur klipparen om den inte går hårt. Bästa skyddet mot fuktproblem är att låta den klippa några timmar varje dag, särskilt när det regnar.
 
K Krypström skrev:
Einhell freelexo 900. Ser dock att de höjt priserna lägligt inför black week. Men ja den kosta under 5000 i somras från proshop.
Tack!
 
Döm om min förvåning när det 6 mån efter jag lämnade tillbaka klipparen dök upp ett paket från Grizzly tools med en ny klippare.
 
  • Wow
Benny Paulsson och 1 till
  • Laddar…
K Krypström skrev:
Döm om min förvåning när det 6 mån efter jag lämnade tillbaka klipparen dök upp ett paket från Grizzly tools med en ny klippare.
Okej men hade du redan fått pengar tillbaka eller hade du garanti?
 
R Rolle85 skrev:
Okej men hade du redan fått pengar tillbaka eller hade du garanti?
Hade du legat ute med pengar i 6 mån utan något löfte om ny klippare? :)
 
Verkar ju inte bättre
 
Någon som har läst något om B2 modellen? Förutom recensioner på Lidl.de hittar jag inget. Tänker mest på om de åtgärdat problemet med vatteninträngning.

Verkar finnas i två varianter.
 
  • Två gräsrobotar, modell PARKSIDE PMRA 20-Li B2 och PMRDA 20-Li B2, med priser och specifikationer från Lidl.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Packade upp min PARKSIDE idag efter ett år i kartongen. Får inte maskinen att fungera korrekt 🤨 När batteriet tar slut, går den ej in på plattan utan ställer sig vid sidan om. Likaså om jag kopplar enligt instruktion går den över tråden till vä om laddplatsen och felmeddelande kommer att den gått utanför tråden…
Hur ska denna maskin kopplas in korrekt?
 
  • PARKSIDE-maskin på gräsmatta med öppet batterifack och trassliga guidetrådar som är inkopplade.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PARKSIDE-maskin på gräs intill laddplatta, felkopplad och ej fungerande, med trädgård i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Handritad skiss på ett PARKSIDE-maskins kopplingsschema med riktningar och laddplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
begränsningskabel ligger fel, skall vara som på bilden.

Handritad skiss på rutigt papper som visar korrekt läggning av begränsningskabel med pil och texten "Nor
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
svetsnisse och 2 till
  • Laddar…
Ok tack! 🙏🏻 får testa att flytta laddstationen i rätt riktning.
 
Redigerat:
B Bleazt skrev:
Ok tack! 🙏🏻 får testa att flytta laddstationen i rätt riktning.
Som Benny skriver, det är
tokigt med kabeln. Kopplar du enligt hans ritning så ska det nog gå bra!

Obs att ens kabeln måste ligga under plattan, det finns små fästen där att trä den i. Sedan ska du inte korsa kabeln på något ställe heller, som det är gjort på bilden.

Hur går de övriga klipparna i tråden här? Har de överlevt vinterdvalan?

Min egen går fint, iaf så länge det torra vädret håller i sig. Annars vill den gärna gräva ner sig i de delar av min trädgård som är backiga och saknar gräs, men däremot har gott om mossa eller lera.

Har utrustat den med dubbar nu, så får vi se om det blir någon skillnad 🙂
 
  • Gilla
Benny Paulsson och 1 till
  • Laddar…
Ja återstår att se hur denna maskin fungerar, Lidl har ju inte sålt dem igen och undrar varför 🤔
 
Jodå, de säljer dem igen! Nästa vecka kommer någon form av mellanbarn, som uppges vara duglig till 500m²
 
  • Gilla
Bleazt
  • Laddar…
Ok! Ja ser det nu i deras reklam 😊 Spännande!!
 
Fått igång robot och ändrat riktning på laddstationen och robot går ut enligt grön pil. Dock när robot börjar få slut på batteri går den enligt röd pil, även om den är intill laddstationen. Detta får till följd att batteriet kan ta slut på vägen hem 😞

Är allt rätt?
 
  • Handritad skiss av robotladdningsstation och vägbanor med grön och röd pil som visar robotens rutter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.