110 831 läst · 458 svar
111k läst
458 svar
Tråden om robotgräsklippare från Lidl
Jag har mailat lidl för att pberopa garantin på 3 år. Precis skickat in IAN numret samt kopia pp kvitto och inköpsställe.
Meddela gärna hur det går. Om du får hjälp snabbt. Vad dom behöver för info osv. Om dom godtar reklamationen osv.M mattias1343 skrev:
(Min laddstation är paj men jag hade en gammal laddstation från förra årets fuktsksdade maskin som jag tog istället. Men om det inte är krångligt så vill jag såklart åberopa garantin.)
Jag fick skicka in kvitto, ean nummer, beskriva problemet för lidl kundtjänst. Har fått fraktsedlar för att skicka klipparen till grizzly i tyskland.Tomas Mauritz skrev:
För min del tappar den inte schemat men däremot så stannar klockan på det klockslag den dog på. Om den stanna och laddades ur för 4 timmar sen går klockan 4 timmar fel och kommer således klippa på fel tider.K klinus skrev:min lidl-klipare har problem med schemat. Om den dör när den är ute och klipper (vilket händer rätt ofta då jag har besvärlig tomt och inte hunnit/lyckats täppa till alla gropar än) så tappar den schemat jag ställt in, vilket betyder att den inte åker ut och klipper igen utan står kvar i laddstationen efter jag lyft in den. Och när schemat väl är inställt så ignorerar den det och fortsätter klippa efter läggdags.
Någon som har varit med om något liknande?
Haha grymt smart. Tycker den piper för ofta när batteriet börjar bli lågt. Då slutar den klippa i korta intervaller och piper istället.Spaerlan skrev:
Skickade in min klippare då den varnade för motor stall. Gick en vecka så maila de att de mottagit den.
Sen tystnad tills igår då jag fick ett paket levererat, det var frpn grizzly och en kartong med helt ny klippare.
Sen tystnad tills igår då jag fick ett paket levererat, det var frpn grizzly och en kartong med helt ny klippare.
Av det jag köpt från Lidl, är det aldrig några bekymmer med reklamation.M mattias1343 skrev:
Endast några få reklamationer över 5år, nyttjandes deras produkter.
Ser fram mot att vi ser den klipparen som säljs i övriga inom EU, i Sverige 2025.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Vilken dimension på robotgräsklippare, Automower.
Robotgräsklippare -
Plocka ström ur robotgräsklipparen?
Robotgräsklippare -
Hur kopplar man en franke alliance fläkt vila mär man saknar fjärde tråden som kommer från takfläkten?Med vänlig hälsning, Edin
Kök -
Robotgräsklippare som klarar mindre än tomten
Robotgräsklippare -
Köp av övervakningskamera? LÅT TRÅDEN HANDLA OM INKÖP.
Villalarm & Hemautomation