168 619 läst · 638 svar
169k läst
638 svar
Tråden för oss med Netgear Arlo
Kan det vara lite för långt mellan basstationen och kamerorna så att signalen inte riktigt når fram? Kan få det så när min Arlo Go (4g kamera med simkort) har dålig täckning tex vid dålig väderlek sen blir allt som vanligt efter ngn timme. Ligger på gränsen i täckning där den är placerad.E Elzza skrev:
Kanske blir samma med Wi-Fi kamerorna om räckvidden är på gränsen?
Det är bara 10m i från brandstationen.J Jägarnvbg skrev:Kan det vara lite för långt mellan basstationen och kamerorna så att signalen inte riktigt når fram? Kan få det så när min Arlo Go (4g kamera med simkort) har dålig täckning tex vid dålig väderlek sen blir allt som vanligt efter ngn timme. Ligger på gränsen i täckning där den är placerad.
Kanske blir samma med Wi-Fi kamerorna om räckvidden är på gränsen?
Du känner väl till att du med telefonen i handen kan testa när en kamera reagerar på rörelse?E Elzza skrev:
Du går in på "Inställningar" på respektive kamera. Där väljer du "Enhetsverktyg -> Test av rörelsedetektion".
Ställ dig långt från kameran och dra upp känsligheten till MAX. Närma dig sedan kameran. Så snart den upptäcker dig kommer en diod på kameran blinka gult! Funkar detta så kan du sedan testa ut vilken känslighet du vill ha.
Kommer inte dessa signaler in till basenheten har du ett kommunikationsproblem.
//Henry
10 m kan vara väldigt lång eller extremt kort beroende på vad som finns i den spikraka linjen mellan basstationen och kameran. I värsta fall kan det vara nästan 10 m tegel eller betong om linjen är en diagonal genom bjälklag eller vägg. Brukar vara svårt att hitta en bra linje till alla kameror. Jag har 8 st. ute och jag fick lösa det med basstationen högt på övervåningen.J Jägarnvbg skrev:
//Henry
Redigerat:
Det är bara utanför fönstret så det är inget i vägen.HenFre skrev:10 m kan vara väldigt lång eller extremt kort beroende på vad som finns i den spikraka linjen mellan basstationen och kameran. I värsta fall kan det vara nästan 10 m tegel eller betong om linjen är en diagonal genom bjälklag eller vägg. Brukar vara svårt att hitta en bra linje till alla kameror. Jag har 8 st. ute och jag fick lösa det med basstationen högt på övervåningen.
//Henry
Jo såg att man kunde ställa in känsligheten på dom som du skrev här ovanför.
Men kan det vara så enkelt som att jag har kopplat in basstationen i nätverkporten på en Wifi repeater tro. Blir ju först trådlöst till basstationen från kamerorna sen trådlöst till routern. Ska koppla in basstationen så den bli trådad direkt. Men iofs har det funkat i 1.5 - 2 veckor utan problem men är ju värt ett försök.
Tips för Mellandagsrean.
Kjell & co har 43% nedsatt pris (samma på på Blackfriday?) på startpaket med 2 kameror.
Deras ordinarie pris är 6190kr (vilket ifs är högt) och nu säljs det för 3499kr (billigast enligt Prisjakt).
https://www.kjell.com/se/produkter/...vakningssystem-med-tva-full-hd-kameror-p61674
God fortsättning på julen.
Kjell & co har 43% nedsatt pris (samma på på Blackfriday?) på startpaket med 2 kameror.
Deras ordinarie pris är 6190kr (vilket ifs är högt) och nu säljs det för 3499kr (billigast enligt Prisjakt).
https://www.kjell.com/se/produkter/...vakningssystem-med-tva-full-hd-kameror-p61674
God fortsättning på julen.
Några fler som fått problem med att inspelningar utlöses av ljud trots att schemat är inställt på att ljud inte ska utlösa inspelning?
Enda sättet att hindra inspelning pga. ljud är att stänga av mikrofonen.
Problemet har kommit med uppdateringar för någon månad sedan.
//Henry
Enda sättet att hindra inspelning pga. ljud är att stänga av mikrofonen.
Problemet har kommit med uppdateringar för någon månad sedan.
//Henry
Har inget problem med det, mina startar bara vid rörelse.HenFre skrev:
Lyckas inte hitta i manualen vad symbolerna betyder och inte listat ut det fullt ut heller.
Batterinivå fattar jag
Signalstyrka fattar jag
Men vad betyder det när symbolen för rörelsedetektion är gul?
Vad betyder siffran?
Batterinivå fattar jag
Signalstyrka fattar jag
Men vad betyder det när symbolen för rörelsedetektion är gul?
Vad betyder siffran?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
I min mobil är det symboler för Batteri, Wifi, USB, ljud och om kameran är igång (symbolen blir så svart). USB-symbol verkar du sakna.Totte_S skrev:
Siffran visar antal inspelningar (upptäckter) som kameran gjort.
Kugghjulet är för inställningar men de vet du säkert redan (där har jag tre prickar istället).
Blir lite nyfiken på varför de ser annorlunda ut.
Jag kör Android. Kan de va så att du använder iPhone, eller blir de olika beroende på typ av kamera (jag har PRO 2)?
EDIT: Kollar ja från datorn är symbolerna Ett öra för ljudupptäckt, en gubbe för rörelseupptäckt, wifi, batteri och USB. Till höger en symbol med klocka för tidslinje, siffra för antal inspelningar (upptäckter) och kugghjul för inställningar.
Redigerat: