Totte_S Totte_S skrev:
Jag har iphone, och ingen usb ansluten.
Ok, kan nog va att de ser lite olika ut beroende på de då. Jag har inte heller USB anslutet men ändå symbol för de (grå).

Totte_S Totte_S skrev:
Lyckas inte hitta i manualen vad symbolerna betyder och inte listat ut det fullt ut heller.
Batterinivå fattar jag
Signalstyrka fattar jag
Men vad betyder det när symbolen för rörelsedetektion är gul?
Vad betyder siffran?[bild]
Rörelse symbolen (cirkel med streck i kanten)blir gul när det är ngt som rör sig framför kameran.
Siffran (0 på din bild) är antalet nya inspelningar, nollställs när du tittat på dem. Högtalare för att markera pågående ljudupptagning.

Totte_S
Börjar klarna lite. Är nog lite seg uppdatering eftersom jag sett det gula. Skumt att det inte står i den 85 sidor långa manualen

Är de någon som har en bra lösning på hur man kan stänga av sirenen när den larmar?
Som det är nu har ja ingen annan lösning än att logga in och klicka mig fram till funktionen för sirenen, klicka igång den (fast den redan är igång) och sen stänga av.
När man av misstag dragit igång den hinner man bli döv innan man lyckats få tyst på den :)

Sen undrar ja om någon har en bra lösning för att få en bättre avisering till mobilen vid larm än bara de korta aviseringsljuden som är standard?
Man blir ju knappast väckt när man sover med dessa om det är skarpt läge utan får nöja sig med att se banditerna på film dagen efter...

danne9 danne9 skrev:
Är de någon som har en bra lösning på hur man kan stänga av sirenen när den larmar?
Som det är nu har ja ingen annan lösning än att logga in och klicka mig fram till funktionen för sirenen, klicka igång den (fast den redan är igång) och sen stänga av.
När man av misstag dragit igång den hinner man bli döv innan man lyckats få tyst på den :)

Sen undrar ja om någon har en bra lösning för att få en bättre avisering till mobilen vid larm än bara de korta aviseringsljuden som är standard?
Man blir ju knappast väckt när man sover med dessa om det är skarpt läge utan får nöja sig med att se banditerna på film dagen efter...
Om du laddar ner appen IFTTT så finns en funktion där din telefon rings upp om kameran ser en rörelse, har inte testat den själv ”If Arlo detects motion, call my phone” finns även varianter där du kan få kamerorna att tända en Phillips Hue belysning mm.
Jag har inte provat IFTTT ännu så kan inte säga så mkt mer.

Jag behöver inte logga in för att stänga av sirenen, har iPhone med tumavtrycksläsning så trycker bara på den en gång sen är jag i appen och kan stänga av sirenen. Har bra sirenen på när vi inte är hemma mtp hundar och barn.

Såg nu att den funktionen att ringa upp med IFTTT bara gällde USA.

J Jägarnvbg skrev:
Om du laddar ner appen IFTTT så finns en funktion där din telefon rings upp om kameran ser en rörelse, har inte testat den själv ”If Arlo detects motion, call my phone” finns även varianter där du kan få kamerorna att tända en Phillips Hue belysning mm.
Jag har inte provat IFTTT ännu så kan inte säga så mkt mer.

Jag behöver inte logga in för att stänga av sirenen, har iPhone med tumavtrycksläsning så trycker bara på den en gång sen är jag i appen och kan stänga av sirenen. Har bra sirenen på när vi inte är hemma mtp hundar och barn.
Ja har testat IFTTT och de finns en del funktioner som skulle kunna vara bra men som funkar lite sådär.
Främst har ja testat lite widgets och dom är riktigt fula. Använder på och av knapparna för att inte behöva gå in i Arlo-appen för att sätta på eller stänga av kamerorna. Funkar bra men knapparna ser ut som :poop:.
En sån Av-knapp hade varit bra till de här.

Har ja varit inloggad med mobilen senast så behöver ja inte logga in igen (fel beskrivet av mig) men ja måste in i appen, klicka på Aktivera siren för att sen avaktivera den för att få tyst. Känns lite omständligt.
Har sirenen på en plats där hunden och familjen inte påverkas men där jag själv är ibland, och tyvärr glömmer att avaktivera tills öronen tar stryk... Vill inte heller ha den inställd på för kort tid då det ska vara så jobbigt som möjligt i öronen för ev banditer.

danne9 danne9 skrev:

Jag tycker det är alldeles för många fellarm för att hålla på och bli väckt. Har haft kamerorna i tre år och har haft två skarpa lägen under den tiden, men har i snitt 3-4 filmer varje natt. Rådjur, rävar, harar och värsta av allt, katter.
Däremot har jag 6 st siréner på det Smarta Hemmet, 4 ute och 2 inne, samt att all utomhusbelysning tänds upp vid rörelse utanför larmat hus. Går någon in tänds allt, ute och inne, samt 6 siréner. Det har hittills räckt för att inkräktare som tittat i fönstren kl. 03:00 snabbt lämnat tomten. Det Smarta Hemmet larmar också alla grannar v, vi har Grannsamverkan, via Safeland appen om larmet går. Helt suveränt. Inget vaktbolag är på plats till närmelse vis lika snabbt som grannar som även vill skydda sin egen egendom.
//Henry

HenFre HenFre skrev:
Jag tycker det är alldeles för många fellarm för att hålla på och bli väckt. Har haft kamerorna i tre år och har haft två skarpa lägen under den tiden, men har i snitt 3-4 filmer varje natt. Rådjur, rävar, harar och värsta av allt, katter.
Däremot har jag 6 st siréner på det Smarta Hemmet, 4 ute och 2 inne, samt att all utomhusbelysning tänds upp vid rörelse utanför larmat hus. Går någon in tänds allt, ute och inne, samt 6 siréner. Det har hittills räckt för att inkräktare som tittat i fönstren kl. 03:00 snabbt lämnat tomten. Det Smarta Hemmet larmar också alla grannar v, vi har Grannsamverkan, via Safeland appen om larmet går. Helt suveränt. Inget vaktbolag är på plats till närmelse vis lika snabbt som grannar som även vill skydda sin egen egendom.
//Henry
Jag har sirenen i ett slutet rum så när kameran är aktiverad där så finns det inget som kan ge falsklarm där inne, mer än när jag går in och glömt stänga av den :)
Övriga delar av huset har jag vakthund, och kameran utanför huset är inte aktiverad till sirenen.
På de få veckor jag haft mina kameror har jag upptäckt både räv och grävling utanför ytterdörren som jag inte visste om, och så grannarnas katter som verkar va omöjliga att få bort men de var inget nytt.

Skulle önska att man kunde ställa in typen av signal när det larmar. Nåt mindre allvarligt så som det är nu med en vanligt kort avisering men också att någon kamera ger en tydligare alarmering om man sover eller inte är hemma. En vanlig avisering missar man lätt.
Bristen på widgets är också stor. Konstigt att Arlo inte tagit fram nåt sånt själva då systemet oftast styrs via mobilen.

EDIT: Jag har ställt in så att när kameran som går till sirenen aktiveras så ska även den andra filma. Dock är den då bara igång en kort stund.
Har ställt in att den ska vara igång så länge det är aktivitet men den verkar gå på sin egen aktivitet och inte från den kamera som dragit igång det hela, och de är ju knas.

Någon mer än jag som upplever att appen har blivit seg?
Tar tid innan man får upp live bild och händelserna

• Gilla
Nicktim
  • Laddar…
Andreas_Hansson Andreas_Hansson skrev:
Någon mer än jag som upplever att appen har blivit seg?
Tar tid innan man får upp live bild och händelserna
Ja mkt segare efter att jag uppdaterade appen sist. Påtaglig skillnad.

F
Kan nån lite enkelt förklara geo fencing på Arlo och vad jag behöver samt vad jag har det till?

F
F fsn skrev:
Kan nån lite enkelt förklara geo fencing på Arlo och vad jag behöver samt vad jag har det till?
jag hittar inga inställningar öht för geofencing i Arlo-appen?

F fsn skrev:
jag hittar inga inställningar öht för geofencing i Arlo-appen?
Du hittar inställningarna i telefonen under "läge". Klicka på pennan vid "geofencing".
Jag har testat det men passar inte mig. Alldeles för oprecist.
//Henry

F
HenFre HenFre skrev:
Du hittar inställningarna i telefonen under "läge". Klicka på pennan vid "geofencing".
Jag har testat det men passar inte mig. Alldeles för oprecist.
//Henry
jag har ingen ”geofencing” under läge på appen. Mina val är aktiverat, avaktiverat och schema.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.