F fsn skrev:
jag har ingen ”geofencing” under läge på appen. Mina val är aktiverat, avaktiverat och schema.
Märkligt. Var med från början. Men sedan dess har jag skaffat prenumeration för 10 st. kameror. Vet inte om det halkat över dit idag?
Såhär ser det ut inkl. egna lägen.
//Henry

Gränssnitt för övervakningssystem med aktiverad rörelsedetektion och inställningar för schemaläggning samt geofencing.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

R roba002 skrev:
Hejsan

Försöker att skaffa en CRV-abonnemang för min arlo pro 2 kamera men jag får detta felmeddelande
[länk]: 400 ok
ngn som kan hjälpa mig med detta?
Tack i förväg
Jag har lagt märke till att gränssnittet varierar mellan dator och relefon. Har hänt förr under utvecklingsfas och informationen är så dålig att man vet aldrig om det är avsiktligt eller enbart ett utvecklingsstadium. Har du provat med båda gränssnittet och varit inloggad på ditt konto? Du vet säkert om att du inte kan vara inloggad på båda samtidigt.
//Henry

Hej Henry
prenumerationen kan man bara erhålla via web
har provat med Chrome och IExplorer med samma resultat.
glömd att tala om att jag har redan en Arlo Smart Premier prenumeration
/Roberto

R roba002 skrev:
Hej Henry
prenumerationen kan man bara erhålla via web
har provat med Chrome och IExplorer med samma resultat.
glömd att tala om att jag har redan en Arlo Smart Premier prenumeration
/Roberto
Ursäkta, la inte märke till att det kom in en ny person i konversationen. Trodde jag fortfarande kommunicerade med "fsn".
//Henry

Är det någon som har konstant ström till sina arlo kameror ute för aktivering av zoner? Hur har ni löst det med att koppla laddaren? Har ni ett uttag ute eller har ni laddaren inne? Var först inne på att köpa arlo solar panel men den är endast avsedd till för laddning av batteriet och går inte att aktivera zoner.

S srki skrev:
Har ni ett uttag ute eller har ni laddaren inne?
Jag har båda varianter och har inte haft några problem med uteladdaren, den är dock väderskyddad. (men inte värmeisolerad)

S srki skrev:
Är det någon som har konstant ström till sina arlo kameror ute för aktivering av zoner? Hur har ni löst det med att koppla laddaren? Har ni ett uttag ute eller har ni laddaren inne? Var först inne på att köpa arlo solar panel men den är endast avsedd till för laddning av batteriet och går inte att aktivera zoner.
Jag har konstant ström till mina arlo kameror ute, jag beställde kablar från England (ebay) och jag hade möjligheten att dra in dom på altanen. Finns 9m 6m och 2m längder.

E Elzza skrev:
Jag har konstant ström till mina arlo kameror ute, jag beställde kablar från England (ebay) och jag hade möjligheten att dra in dom på altanen. Finns 9m 6m och 2m längder.
kan du länka till det du köpte?

Lämnade min Arlo 2 på landet nu med ny och fast anslutning. Tittade i kameran ett par gånger och det var ok men sedan när jag försöker aktivera den igen vägrar den att ansluta. Kan man ta bort enhet på distans och lägga till igen utifall det skulle hjälpa?
Nån som vet?

B Bill Rehn skrev:
Lämnade min Arlo 2 på landet nu med ny och fast anslutning. Tittade i kameran ett par gånger och det var ok men sedan när jag försöker aktivera den igen vägrar den att ansluta. Kan man ta bort enhet på distans och lägga till igen utifall det skulle hjälpa?
Nån som vet?
Jag tror tyvärr att du måste trycka på sync knappen om du ska lägga in kameran igen.

• Gilla
Bill Rehn
  • Laddar…
danne9 danne9 skrev:
Har använt min Arlo Pro 2 i två veckor och tänkte mig på en liten reflektion.

Köpte ett paket med två kameror under Black friday.
Började med att jag fått en felaktig laddare och en väldigt kort laddkabel med i mitt paket. Laddaren gick inte ens att sätta ihop (se bild i tidigare inlägg), nåt som Arlo aldrig varit med om tidigare.
Intressant med laddaren. Jag har precis packat upp mitt utbytessystem (basstation med två Arlo Pro 2) och hade precis samma förvirring med laddaren. Själva laddardelen ska ju vara hona och den valbara stiftdelen är hane. Precis som på din bild var båda enheterna hanar...:thinking: Måste snacka med Kjell & Co om det...om jag bestämmer mig för att behålla systemet, mer om det sist i inlägget.

danne9 danne9 skrev:
Elgiganten som jag handlat hos var tröga med att vilja hjälpa till men när ja kontaktade Arlo var det inga problem att få hjälp.
Kundtjänsten hos Arlo är bland de bästa jag haft kontakt med. Snabb och smidig service.
Jag har precis motsatt erfarenhet. Jag köpte mitt system på Kjell & Co under Black friday, och var mycket missnöjd med bildkvalitén. Kontaktade då Arlos support och mer frustrerande support har jag aldrig varit med om. De föreslog felsökning som jag testade utan någon skillnad. Då föreslog de i princip samma felsökning igen och när jag förklarade att jag följt deras råd till punkt och pricka (och mer därtill) slutade de svara på mina mail.

Då kontaktade jag Kjell & Co och de bad mig att komma in med grejerna och få ett helt nytt paket. De sa också att om problemen fortsätter så kan jag lämna tillbaka även utbytsepaketet och få tillbaka alla pengar. Det är bra kundservice det!

danne9 danne9 skrev:
När jag någon dag senare frågade om den låga volymen till sirenen fick jag veta att man bytt ut bassationen (som nu ska dra lite mindre ström) men som bara har siren på ca 60 db istället för strax över 100 db på den tidigare. Utan några konstigheter frågade dom om jag ville byta basstation (från VMB4500 till en VMB4000) och nästa dag fick jag även den levererad till dörren. Grymt bra service!
Detta måste jag kolla upp (om jag behåller systemet)! Jag tyckte också att sirenen var pinsamt svag, rent löjligt faktiskt...så ev. tjuvar skulle nog bara garva om den drog igång. Skillnaden mellan 60dB och 100 dB är enorm! I den klassiska grafiska beskrivningen av dB motsvarar 60 dB upplevd volym av ett normalt samtal och 100 dB upplevd volym på ett disco! Lägg på 40 dB till så är det ett startande jetplan. Smärtgränsen är 120 dB. En siren på 60 dB kan man ju vara utan, så där kunde Netgear ha sparat in lite på komponentkostnaden.

danne9 danne9 skrev:
Negativt är väl att man använder Adobe Flash i webbläsaren på datorn. Ska väl inte vara helt säker, vara föråldrat samt att webbläsaren ofta tjatar om uppdatering för att man ska kunna köra kameran live.
Google Chrome rekommenderades av kundtjänst.
Safari på Mac gillar verkligen inte Adobe Flash. Så fort jag vill kika på en kamera live så drar processorn på för fullt och fläkten går igång på max. Det är inte ofta det händer annars.

OK, nu till mitt problem: bilden är sjukt dålig. Inte alltid, någon gång ibland är det HD kvalité men oftast är det sämre än SD. Går jag förbi kamerorna så är det inte en chans att det går att identifiera mig. Bilden "kryper" också...som att pixlarna väller fram...sen hoppar det till och tillbaka, för att sedan välla fram igen. Här är en skärmdump:

Återgiven skärmdump från övervakningssystem med dålig bildkvalitet i ett vardagsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så här ser det ut oftast, men det kan vara väldigt mycket sämre också. Det framgår inte riktigt av stillbilden hur dåligt det är, men jag tror nog att ni ser att det inte är HD kvalité i alla fall. Jag har alltså fått hela systemet utbytt, men det är samma problem med det nya.

Felsökningen jag gjort är att ha stängt av alla wifi-enheter utom router, basstation och kameror. Placerat basstationen i samma rum (med lång nätverkskabel till routern) som kamerorna och separerat enheterna med 2-3 meter. Startat om allt, installerat om allt...inget hjälper.

Jag har läst om (och sett på youtube) andra som har samma problem och de har inte lyckats lösa det. Arlos support skyller på allt annat än sitt system; väggar, microvågsugnar, speglar, akvarier, andra nätverk och allt möjligt annat de kan hitta på. Inget av dessa saker har jag...eller det är klart att jag har väggar, men jag har ju testat enligt förra stycket, och då var det inga väggar i vägen.

En sak jag upptäckt är att Arlos basstation kidnappar routerns wifi-kanal. Den sänder och mottar alltså på samma kanal som wifi-routern. För mig är detta märkligt och en stor potentiell källa för signalkrockar. Nu har vi två wifi-routrar, så jag har sett till att de är på rejält separerade kanaler. Under felsökningen var som nämnts dock endast routern där basstationen var inkopplad igång.

Det känns lite trist att läsa om alla som är så nöjda med Arlo när jag har så kass bild. Jag gillar systemet...det har ju lite saker som jag inte gillar riktigt, men dem skulle jag kunna leva med om bilden verkligen var HD. Som det är nu är det rätt värdelöst för det som det är tänkt; övervakning.

P Paxman skrev:
Intressant med laddaren. Jag har precis packat upp mitt utbytessystem (basstation med två Arlo Pro 2) och hade precis samma förvirring med laddaren. Själva laddardelen ska ju vara hona och den valbara stiftdelen är hane. Precis som på din bild var båda enheterna hanar...:thinking: Måste snacka med Kjell & Co om det...om jag bestämmer mig för att behålla systemet, mer om det sist i inlägget.

Jag har precis motsatt erfarenhet. Jag köpte mitt system på Kjell & Co under Black friday, och var mycket missnöjd med bildkvalitén. Kontaktade då Arlos support och mer frustrerande support har jag aldrig varit med om. De föreslog felsökning som jag testade utan någon skillnad. Då föreslog de i princip samma felsökning igen och när jag förklarade att jag följt deras råd till punkt och pricka (och mer därtill) slutade de svara på mina mail.

Då kontaktade jag Kjell & Co och de bad mig att komma in med grejerna och få ett helt nytt paket. De sa också att om problemen fortsätter så kan jag lämna tillbaka även utbytsepaketet och få tillbaka alla pengar. Det är bra kundservice det!

Detta måste jag kolla upp (om jag behåller systemet)! Jag tyckte också att sirenen var pinsamt svag, rent löjligt faktiskt...så ev. tjuvar skulle nog bara garva om den drog igång. Skillnaden mellan 60dB och 100 dB är enorm! I den klassiska grafiska beskrivningen av dB motsvarar 60 dB upplevd volym av ett normalt samtal och 100 dB upplevd volym på ett disco! Lägg på 40 dB till så är det ett startande jetplan. Smärtgränsen är 120 dB. En siren på 60 dB kan man ju vara utan, så där kunde Netgear ha sparat in lite på komponentkostnaden.

Safari på Mac gillar verkligen inte Adobe Flash. Så fort jag vill kika på en kamera live så drar processorn på för fullt och fläkten går igång på max. Det är inte ofta det händer annars.

OK, nu till mitt problem: bilden är sjukt dålig. Inte alltid, någon gång ibland är det HD kvalité men oftast är det sämre än SD. Går jag förbi kamerorna så är det inte en chans att det går att identifiera mig. Bilden "kryper" också...som att pixlarna väller fram...sen hoppar det till och tillbaka, för att sedan välla fram igen. Här är en skärmdump:

[bild]

Så här ser det ut oftast, men det kan vara väldigt mycket sämre också. Det framgår inte riktigt av stillbilden hur dåligt det är, men jag tror nog att ni ser att det inte är HD kvalité i alla fall. Jag har alltså fått hela systemet utbytt, men det är samma problem med det nya.

Felsökningen jag gjort är att ha stängt av alla wifi-enheter utom router, basstation och kameror. Placerat basstationen i samma rum (med lång nätverkskabel till routern) som kamerorna och separerat enheterna med 2-3 meter. Startat om allt, installerat om allt...inget hjälper.

Jag har läst om (och sett på youtube) andra som har samma problem och de har inte lyckats lösa det. Arlos support skyller på allt annat än sitt system; väggar, microvågsugnar, speglar, akvarier, andra nätverk och allt möjligt annat de kan hitta på. Inget av dessa saker har jag...eller det är klart att jag har väggar, men jag har ju testat enligt förra stycket, och då var det inga väggar i vägen.

En sak jag upptäckt är att Arlos basstation kidnappar routerns wifi-kanal. Den sänder och mottar alltså på samma kanal som wifi-routern. För mig är detta märkligt och en stor potentiell källa för signalkrockar. Nu har vi två wifi-routrar, så jag har sett till att de är på rejält separerade kanaler. Under felsökningen var som nämnts dock endast routern där basstationen var inkopplad igång.

Det känns lite trist att läsa om alla som är så nöjda med Arlo när jag har så kass bild. Jag gillar systemet...det har ju lite saker som jag inte gillar riktigt, men dem skulle jag kunna leva med om bilden verkligen var HD. Som det är nu är det rätt värdelöst för det som det är tänkt; övervakning.
De med laddaren hade dom aldrig varit med om utan mina bilder skulle skickas till huvudkontoret. Lite komiskt om du råkat ut för samma som mig... men de va inga problem att få nytt.
Fick du kort kabel också?

Konstigt hur olika bemött man kan bli.
Jag handlar mycket på Elgiganten och har varit nöjd i många år, men deras kundtjänst har blivit sämre och sämre med tiden. Nu med detta var dom riktigt dåliga.
Arlos kundtjänst var bland de bästa ja haft att göra med... märkligt att du fått sån total omvänd upplevelse.
Jag hade kontakt med samma tjej (Marina) från början till slut. Vissa grejer bollade hon lite snabbt med någon annan men allt gick smidigt och alltid med snabba svar.

Ja volymen på sirenen var pinsamt dålig. Men det verkade inte komma som någon nyhet för kundtjänst utan de var dom som erbjöd ett byte innan ja ens tänkt tanken. Ja trodde det var fel på de jag fått.
Som den låter nu så är det riktigt obehagligt att vara i samma rum. När det varit igång typ 20 sek så känner ja av det i öronen efteråt (har ifs stått ganska nära då).
Det är stor skillnad så ska man använda sig av sirenen är ett byta ett måste.

Flash har funkat bättre (ungefär sen ja skrev om de här). Verkade som min Chrome bara var trög att förstå att ja godkände flash och att den inte skulle fråga varje gång. Men nog kunde dom använda sig av nåt annat, om inte annat för säkerhetens skull.

Ja tycker det är svårt att avgöra på din bild hur bra/dåligt det är. De är ju inte en klar bild men de har nog inte ja heller. (är det en skärmdump från dator eller mobil?)
Jag har inget att jämföra med då jag inte haft någon annan kamera tidigare.
Tänkte nog att ja också trott att de skulle va lite klarare bild i början men en del beror ju även på ljus osv.
Hade varit intressant och sett en bild då du tycker att det är bra HD och jämföra med när det är dåligt.
Och hur är det hos andra (fler som kan lägga upp någon HD-bild?).

Jag synkade kamerorna första gången bredvid routern men har även installerat om då dom varit på sina vanliga positioner utan att de varit några problem.
Tråkigt om Arlo inte vill känna till problemet... finns de fler på Youtube så är du ju med säkerhet inte ensam. Hänvisa till dom klipp du sett (bifoga i mail) och se vad dom säger då.
Sen kan ja också tycka att de är konstigt om man får grejer som knasar flera gånger, men de kan ju va en viss serie som det blivit nåt fel på, de har ju hänt med andra elektronikprodukter då och då.
Har du öppet köp så kan du ju även testa att välja ett mindre eller större paket. Kanske kommer de då från en annan serie i produktionen. Men de här bör ju Arlo hjälpa dig med.

De med wifi-kanaler blir lite överkurs för mig. Sånt har ja inte koll på :)
Jag kör med en Asus router (RT-AC66U) och en Netgear förlängare (AC750) och där verkar inget krocka, vad jag vet.

Berätta hur det går med allt.
Trist om du inte blir nöjd...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.