168 619 läst · 638 svar
169k läst
638 svar
Tråden för oss med Netgear Arlo
Så är det nog inte men precis som med elbilar så har batteriet svårt att ta till sig laddning när det är kallt. Men att blixten uteblir i batterisymbolen tolkar jag som att du har inte ström framme eller något som är trasigt, laddare, kabel, kontakt.E Elzza skrev:Kameran jag har inne kör jag med sladd och då blir det en blixt ikon på batteriet.
Men kameran som jag har ute med sladd blir det ingen blixt ikon på batteriet. Den laddar inte ens. Var en som skrev här i tråden att dom bara tog i mot laddning om det var plus grader. Skulle man köra utan batteri så funka dom bara om det är plus grader då. Låter konstigt.
//Henry
Jag har haft två kameror ute på laddning sen förra sommaren. Den första med medföljande innomhusladdare och den andra.med uteladdaren. Båda klarade alltså hela förra vintern utan laddsymbolen försvann.
Enda strulet har varit att tidigare i höstas så ville innomhusladdaren inte ladda. Bytte ut den till en uteladdare, och nu funkar allt igen.
Enda strulet har varit att tidigare i höstas så ville innomhusladdaren inte ladda. Bytte ut den till en uteladdare, och nu funkar allt igen.
Det var laddaren i vägguttaget som var felande Nu får den ström efter ett byte.HenFre skrev:
Men en annan fundering, om en kamera blir aktiverad av en rörelse och börja spela in, går det att göra så den andra kameran ute börja spela in också utan att den fått nån rörelse och blivit aktiverad? Om det går att trigga igång den andra på nått sätt.
Det var laddaren i vägguttaget som var felande för mej, efter byte funkar detD dannan skrev:Jag har haft två kameror ute på laddning sen förra sommaren. Den första med medföljande innomhusladdare och den andra.med uteladdaren. Båda klarade alltså hela förra vintern utan laddsymbolen försvann.
Ja, lär dig bygga lägen. Skapa ett läge för varje situation. Bortrest, Hemma, osv. För min del räcker 4 olika egenkonstruerade lägen för allt som händer på ett år. Dessa lägen länkar du sedan in i läget schema så byter systemet inställningar efter tid på dygnet. Tänk bara på att med en centralenhet kan du max spela in 5 kameror samtidigt.E Elzza skrev:Det var laddaren i vägguttaget som var felande Nu får den ström efter ett byte.
Men en annan fundering, om en kamera blir aktiverad av en rörelse och börja spela in, går det att göra så den andra kameran ute börja spela in också utan att den fått nån rörelse och blivit aktiverad? Om det går att trigga igång den andra på nått sätt.
//Henry
Tack så mycket, var exakt så där jag ville kunna göra.HenFre skrev:Ja, lär dig bygga lägen. Skapa ett läge för varje situation. Bortrest, Hemma, osv. För min del räcker 4 olika egenkonstruerade lägen för allt som händer på ett år. Dessa lägen länkar du sedan in i läget schema så byter systemet inställningar efter tid på dygnet. Tänk bara på att med en centralenhet kan du max spela in 5 kameror samtidigt.
//Henry
Jo läste att 5 kameror var max sen fick man betala. Har 4st nu så tror det räcker.
Men funderar på arlo smart, som skulle minska falsk larm men ska fundera om det behövs. Kostade inget mycket tror jag, runt 30kr månaden.
Du kan tyvärr inte betala dig till fler än 5 inspelningar samtidigt. Betalar gör du för rätten att ansluta fler än 5 kameror men inte heller då kan fler än 5 spela in samtidigt.E Elzza skrev:
Men du får, som sagt, AI på köpet.
//Henry
Prova att ta in kameran och ladda den då. Jag har skrivit i tråden att solpanelen som tillbehör inte klarar ladda kameran när det är kallt men nätanslutning till kameran borde väl fixa att ladda om det nu inte är fruktansvärt kallt.E Elzza skrev:Kameran jag har inne kör jag med sladd och då blir det en blixt ikon på batteriet.
Men kameran som jag har ute med sladd blir det ingen blixt ikon på batteriet. Den laddar inte ens. Var en som skrev här i tråden att dom bara tog i mot laddning om det var plus grader. Skulle man köra utan batteri så funka dom bara om det är plus grader då. Låter konstigt.
Det var laddaren som var felande som jag skrev här ovanför.J Jägarnvbg skrev:
Har använt min Arlo Pro 2 i två veckor och tänkte mig på en liten reflektion.
Köpte ett paket med två kameror under Black friday.
Började med att jag fått en felaktig laddare och en väldigt kort laddkabel med i mitt paket. Laddaren gick inte ens att sätta ihop (se bild i tidigare inlägg), nåt som Arlo aldrig varit med om tidigare.
Elgiganten som jag handlat hos var tröga med att vilja hjälpa till men när ja kontaktade Arlo var det inga problem att få hjälp.
Kundtjänsten hos Arlo är bland de bästa jag haft kontakt med. Snabb och smidig service.
Efter en första kontakt ringde de upp och sedan mailade vi fram och tillbaka 1 vecka där vi diskuterat lite allt möjligt kring Arlo. Alltid svar inom några timmar där de är trevliga och förklarar väldigt enkelt och utförligt.
Ny laddare och lång laddkabel skickades med express från England. Postades på kvällen och levererades till min dörr dagen efter.
När jag någon dag senare frågade om den låga volymen till sirenen fick jag veta att man bytt ut bassationen (som nu ska dra lite mindre ström) men som bara har siren på ca 60 db istället för strax över 100 db på den tidigare. Utan några konstigheter frågade dom om jag ville byta basstation (från VMB4500 till en VMB4000) och nästa dag fick jag även den levererad till dörren. Grymt bra service!
Annat jag funderat på är att man saknar Widget till mobilen för att enkelt sätta på och stänga av sina kameror osv. vilket Arlo saknar.
Kundtjänst berättar dock att det finns en app som heter IFTTT som har många olika widgets (inget ja hunnit kolla ännu) som kan vara värd att kolla upp.
Bra är att man har 7 dagars molnlagring gratis, något som räcker gott och väl för mig. 30 dagar kostar annars 29kr per kamera eller 95kr för 5 kameror. Vill man använda Aktivitets zoner krävs strömkabel ansluten, med betalning fungerar det utan.
Jag har valt att ställa in känsligheten på kamerorna istället för att använda zoner. Mindre känslighet så kortar den ner avståndet för aktivering vilket fungerar bra för mig.
Negativt är väl att man använder Adobe Flash i webbläsaren på datorn. Ska väl inte vara helt säker, vara föråldrat samt att webbläsaren ofta tjatar om uppdatering för att man ska kunna köra kameran live.
Google Chrome rekommenderades av kundtjänst.
Negativt också när man kör sladdlöst är fördröjningen, speciellt då man använder mikrofonen. Blir lätt att man pratar i munnen på varandra. Men mikrofonen kommer nog mest att användas om ja måste skrika till några banditer och då spelar de ingen roll vad dom säger tillbaka haha
Totalt sett är jag väldigt nöjd. Och med 3 års hårdvara garanti och 1 år på tillbehör (från inköpsdatumet) blir inköpet av dessa dyra kameror ännu lite mer motiverade.
Inköp för ännu ett par kameror planeras redan och det känns som man bara kommer att vilja ha fler och fler
Blev lite rörigt i det jag skrev... men tack för en väldigt bra tråd här på Byggahus.se
Jag lär komma med fler inlägg framöver
Köpte ett paket med två kameror under Black friday.
Började med att jag fått en felaktig laddare och en väldigt kort laddkabel med i mitt paket. Laddaren gick inte ens att sätta ihop (se bild i tidigare inlägg), nåt som Arlo aldrig varit med om tidigare.
Elgiganten som jag handlat hos var tröga med att vilja hjälpa till men när ja kontaktade Arlo var det inga problem att få hjälp.
Kundtjänsten hos Arlo är bland de bästa jag haft kontakt med. Snabb och smidig service.
Efter en första kontakt ringde de upp och sedan mailade vi fram och tillbaka 1 vecka där vi diskuterat lite allt möjligt kring Arlo. Alltid svar inom några timmar där de är trevliga och förklarar väldigt enkelt och utförligt.
Ny laddare och lång laddkabel skickades med express från England. Postades på kvällen och levererades till min dörr dagen efter.
När jag någon dag senare frågade om den låga volymen till sirenen fick jag veta att man bytt ut bassationen (som nu ska dra lite mindre ström) men som bara har siren på ca 60 db istället för strax över 100 db på den tidigare. Utan några konstigheter frågade dom om jag ville byta basstation (från VMB4500 till en VMB4000) och nästa dag fick jag även den levererad till dörren. Grymt bra service!
Annat jag funderat på är att man saknar Widget till mobilen för att enkelt sätta på och stänga av sina kameror osv. vilket Arlo saknar.
Kundtjänst berättar dock att det finns en app som heter IFTTT som har många olika widgets (inget ja hunnit kolla ännu) som kan vara värd att kolla upp.
Bra är att man har 7 dagars molnlagring gratis, något som räcker gott och väl för mig. 30 dagar kostar annars 29kr per kamera eller 95kr för 5 kameror. Vill man använda Aktivitets zoner krävs strömkabel ansluten, med betalning fungerar det utan.
Jag har valt att ställa in känsligheten på kamerorna istället för att använda zoner. Mindre känslighet så kortar den ner avståndet för aktivering vilket fungerar bra för mig.
Negativt är väl att man använder Adobe Flash i webbläsaren på datorn. Ska väl inte vara helt säker, vara föråldrat samt att webbläsaren ofta tjatar om uppdatering för att man ska kunna köra kameran live.
Google Chrome rekommenderades av kundtjänst.
Negativt också när man kör sladdlöst är fördröjningen, speciellt då man använder mikrofonen. Blir lätt att man pratar i munnen på varandra. Men mikrofonen kommer nog mest att användas om ja måste skrika till några banditer och då spelar de ingen roll vad dom säger tillbaka haha
Totalt sett är jag väldigt nöjd. Och med 3 års hårdvara garanti och 1 år på tillbehör (från inköpsdatumet) blir inköpet av dessa dyra kameror ännu lite mer motiverade.
Inköp för ännu ett par kameror planeras redan och det känns som man bara kommer att vilja ha fler och fler
Blev lite rörigt i det jag skrev... men tack för en väldigt bra tråd här på Byggahus.se
Jag lär komma med fler inlägg framöver
Batteriet tar inte emot laddning när det är under noll
Står i bruksanvisningen
Står i bruksanvisningen
J Jägarnvbg skrev:
Fått ett problem att när jag har aktiverat kamerorna så avaktiveras dom själv efter ett tag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vi har samma problem men det är bara telefonappen som visar fel. Tittar du på det i datorn visas det rätt.E Elzza skrev:
Att du får avaktiverat där gissar jag beror på att du har ett schema med avaktiverade perioder och att du tittar efter under en sådan period.
Det visar sig fungera hos oss bara man ser till att önskat läge är markerat när man stänger appen. Kom för några veckor sedan och jag har inte orkat bråka.
//Henry
För mej blir det avaktiverat, aktiverade sen kollade jag i appen efter 15min. Då såg det ut som på bilderna jag länkade. Då gick jag ut och försökte trigga igång kamerorna men det gick inte.HenFre skrev:Vi har samma problem men det är bara telefonappen som visar fel. Tittar du på det i datorn visas det rätt.
Att du får avaktiverat där gissar jag beror på att du har ett schema med avaktiverade perioder och att du tittar efter under en sådan period.
Det visar sig fungera hos oss bara man ser till att önskat läge är markerat när man stänger appen. Kom för några veckor sedan och jag har inte orkat bråka.
//Henry