168 581 läst · 638 svar
169k läst
638 svar
Tråden för oss med Netgear Arlo
Jag har problem att få upp systemet på familjens telefoner. Har skickat länk via appen och försökt det mesta, att starta om appar, wifi, basstation , men de nya telefonerna hittar inte basen. För mig funkade det fint. Pro2 och bara iphones.
Någon som stött på liknande problem eller har förslag på åtgärd?
Du måste skapa ett konto för varje användare och bevilja de kontona åtkomst till kamerorna. Kör ni med samma konto kommet ni kasta ut varandra. Går bara att ha en enhet uppkopplad samtidigt per konto.Totte_S skrev:Jag har problem att få upp systemet på familjens telefoner. Har skickat länk via appen och försökt det mesta, att starta om appar, wifi, basstation , men de nya telefonerna hittar inte basen. För mig funkade det fint. Pro2 och bara iphones.
//Henry
Japp, har gjort det, hittade felet. Mitt fel.
Användarna måste ange exakt samma namn som jag angett när jag bjöd in. Nu fungerar det när jag skickat ny inbjudan med rätt namn.
Användarna måste ange exakt samma namn som jag angett när jag bjöd in. Nu fungerar det när jag skickat ny inbjudan med rätt namn.
HenFre skrev:
Hej lite problem med aktivitetszoner.
Kameran är riktad såhär
Men när jag skall skapa en zon så får jag bara upp ena hörnet och kan skapa en zon där. Dock appliceras den zonen på den stora bilden.
Kameran är riktad såhär
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men när jag skall skapa en zon så får jag bara upp ena hörnet och kan skapa en zon där. Dock appliceras den zonen på den stora bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
jag svarade nog fel förut. Jag kan alltså flytta kameravinkeln på distans. Däremot kan jag inte ställa in zon där kameran ska registrera rörelse på distans.danne9 skrev:
Under "Videoinställningar" kan man begränsa hur stor del av bilden som ska spelas in. I direktsändning får du titta på allt men du får inte spela in utanför din tomt. Du kan inte heller utlösa för rörelse utanför området som du avser att spela in.A atomlab skrev:
För mig ser det ut som om du beskurit bilden, under "Videoinställningar", till den övre vänstra delen av bilden. Då får du bara ställa in "Aktivitetszoner" inom denna mindre yta som kan spelas in.
//Henry
Redigerat:
HenFre skrev:Under "Videoinställningar" kan man begränsa hur stor del av bilden som ska spelas in. I direktsändning får du titta på allt men du får inte spela in utanför din tomt. Du kan inte heller utlösa för rörelse utanför området som du avser att spela in.
För mig ser det ut som om du beskurit bilden, under "Videoinställningar", till den övre vänstra delen av bilden. Då får du bara ställa in "Aktivitetszoner" inom denna mindre yta som kan spelas in.
//Henry
Du är nog något på spåret. Det är bara den bilden som du nämner i videoinstälningarna. Men jag jag inte göra den större än vad som du ser här.
Den är liksom inzoomad redan per default.
Någon som har problem med att aktivera iPhone i geofencing? Funkat tidigare men nu går det bara att aktivera Android.
Har aktiverat platstjänster och "alltid" på aktuell iPhone, startat om basstationen osv utan att de hjälpt
Någon som har tips vore jag väldigt tacksam!
Har aktiverat platstjänster och "alltid" på aktuell iPhone, startat om basstationen osv utan att de hjälpt
Någon som har tips vore jag väldigt tacksam!
Ingen aning, jag har extrabatterier och laddar inne och byter. Att dra ström till alla 10 kamerorna när de sitter i träd och på alla möjliga och omöjliga platser har jag för min del inte funnit vettigt. Byter bara var 3:je - 4:de månad.E Elzza skrev:
Men det borde väl ladda oavsett temperatur, om det inte är våldssamt kallt, och framförallt inte minska i batterierna. Men jag har aldrig testat att ladda via kameran.
Roade mig med att ta en inomhuskamera och anslöt en laddare. Så fort laddaren var ansluten kom det en blixt-symbol tvärs batteristatusen som försvann så fort jag drog ur sladden.
//Henry
Läste här i tråden att dom laddas bara om det är plus grader. Det är förklaringen att inte mina laddas nu. Var synd att man inte visste det innan.HenFre skrev:Ingen aning, jag har extrabatterier och laddar inne och byter. Att dra ström till alla 10 kamerorna när de sitter i träd och på alla möjliga och omöjliga platser har jag för min del inte funnit vettigt. Byter bara var 3:je - 4:de månad.
Men det borde väl ladda oavsett temperatur, om det inte är våldssamt kallt, och framförallt inte minska i batterierna. Men jag har aldrig testat att ladda via kameran.
Roade mig med att ta en inomhuskamera och anslöt en laddare. Så fort laddaren var ansluten kom det en blixt-symbol tvärs batteristatusen som försvann så fort jag drog ur sladden.
//Henry
Jo, men även om de inte laddar så går de väl ändå på nätström? Man måste ju inte ens ha ett batteri i dem för att de ska gå. Så sitter laddningen i konstant blir det väl ändå inga problem. Så stora strömavbrott har ni väl inte?E Elzza skrev:
//Henry
Kameran jag har inne kör jag med sladd och då blir det en blixt ikon på batteriet.HenFre skrev:
Men kameran som jag har ute med sladd blir det ingen blixt ikon på batteriet. Den laddar inte ens. Var en som skrev här i tråden att dom bara tog i mot laddning om det var plus grader. Skulle man köra utan batteri så funka dom bara om det är plus grader då. Låter konstigt.