1 238 960 läst · 3 920 svar
1239k läst
3,9k svar
Totalrenovering av 20-talslägenhet
Renoverare
· Stockholm
· 18 585 inlägg
Nope det där är vad vi hinner på två timmar och då är det snabbt jobbat
edit: Men då är allt i lod, typ 0.1 mm glipa runt hålen för dosorna etc
edit: Men då är allt i lod, typ 0.1 mm glipa runt hålen för dosorna etc
Renoverare
· Stockholm
· 18 585 inlägg
Fick PM med en fråga hur jag gjort köksbilden, det är gjort i Sketchup via Import / "Use as matched photo". Sedan mappar man de 3 axlarna (grön, röd blå) mot axlarna i bilden, man måste mao ha raka referenspunkter så det går inte i hantverkarbyggda lägenheter
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag kan förstå noggrannhet. Men om hålet felar lite kring en dosa, det syns ju aldrig! Okej, nästa gång någon skall renovera/byta eluttag.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 585 inlägg
Fast JAG vet ju att hålet inte blev perfekt
Har läst igenom stora delar av tråden och jag är grymt imponerad! Dels av att det blir snyggt men också att ni köpt en lägenhet där ni vill bo(?) och klarar av att vänta i 2 år för att få millimeterna på rätt plats.... De gånger jag flyttat är jag väldigt angelägen att komma in och vill helst flytta så snabbt som möjligt.
Men ingen kan ta ifrån er att det blir otroligt snyggt och välgjort!
Renoverare
· Stockholm
· 18 585 inlägg
TackarAsson skrev:Har läst igenom stora delar av tråden och jag är grymt imponerad! Dels av att det blir snyggt men också att ni köpt en lägenhet där ni vill bo(?) och klarar av att vänta i 2 år för att få millimeterna på rätt plats.... De gånger jag flyttat är jag väldigt angelägen att komma in och vill helst flytta så snabbt som möjligt.
Jag gillar dock nuvarande området bättre så jag har ingen brådska
Renoverare
· Stockholm
· 18 585 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 585 inlägg
Trist väder att jobba i lgh, men, men. Nu ska vi göra skivan som möter befintliga väggen till höger i bilden ovan, kommer väl ta hela dagen att få den att linjera perfekt
Renoverare
· Stockholm
· 18 585 inlägg
Vi kör cc 25