O
Läste jag rätt? Skulle du lämna över golvläggningen? ;)
Hur fungerar det?
 
Han har lagt golv både på slottet och kungliga operan så ska nog gå bra :) samt att jag och farsan får turas om att vara där och stå bakom honom som hökar :)
 
  • Gilla
lob
  • Laddar…
Ja det brukar man uppskatta som hantverkare.... att kunden hänger en i röva och frågar 1000 frågor... helst också googlar nåt moment och ifrågasätter det man gör :)

Som en fd arbetskamrat sa när han lämnade ett pris på ett jobb, och ska du vara med och hjälpa till så kostar det 5000 extra
 
  • Gilla
twoody och 9 till
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Han har lagt golv både på slottet och kungliga operan så ska nog gå bra :) samt att jag och farsan får turas om att vara där och stå bakom honom som hökar :)
Är det inte enklare att göra jobbet själv då?
 
Lägga massivt golv är ju en sådan sak som tar tid om man inte har erfarenhet, en golvläggare vet ju exakt hur träet uppför sig i olika situationer. Det var faktiskt lite kul, en hantverkare ville lämna 5-8mm glipa vid trösklar och andra ställen där det inte finns golvsockel och sedan köra med en täcklist, låter ju inte snyggt alls. Medans den hantverkaren vi sedan valde bara rykte på axlarna och typ "Man har lagt dikt mot trösklar i århundrade utan problem".
 
O
AndersMalmgren skrev:
Lägga massivt golv är ju en sådan sak som tar tid om man inte har erfarenhet, en golvläggare vet ju exakt hur träet uppför sig i olika situationer. Det var faktiskt lite kul, en hantverkare ville lämna 5-8mm glipa vid trösklar och andra ställen där det inte finns golvsockel och sedan köra med en täcklist, låter ju inte snyggt alls. Medans den hantverkaren vi sedan valde bara rykte på axlarna och typ "Man har lagt dikt mot trösklar i århundrade utan problem".
Klarar du av att hålla dig lugn? :p Eller är frågan kommer golvläggaren känna sig lugn :p
 
Tror han nog kommer trivas, inte ofta han får nöjet att jobba med privatkunder med sådan koll :p
 
AndersMalmgren skrev:
Han har lagt golv både på slottet och kungliga operan så ska nog gå bra :) samt att jag och farsan får turas om att vara där och stå bakom honom som hökar :)
Jag anar en viss ironi bakom detta inlägg.;)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Det var faktiskt lite kul, en hantverkare ville lämna 5-8mm glipa vid trösklar och andra ställen där det inte finns golvsockel och sedan köra med en täcklist, låter ju inte snyggt alls. Medans den hantverkaren vi sedan valde bara rykte på axlarna och typ "Man har lagt dikt mot trösklar i århundrade utan problem".
Expansionsmån är extra viktigt för flytande golv, däremot stavparket som spikas/limmas eller skruvas i golvet, sväller/krymper runt sin egen position. Stavarna är korta och smala, så eventuell krympning märks väldigt lite.

Det är ganska enkelt att bygga en T-tröskel om man vill ha lite expansionsmån.
 
Fortsätter med saker som måste göras innan golvet kan läggas, som tex omläggning av värmesystemet för golvvärmen


IMAG0432.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
GK100 du som gillade köksväggen, vad tror du om den framtida mediaväggen? :D

vp-rör.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
Jag har fått forum-sjukan, drömde om din lgh inatt, kan du rek någon bra psykolog? :screwy: Fronthögtalarna sitter rätt lågt, tanke bakom detta?
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
haha, jag uppdaterar för sällan / det händer för lite så du blir sympatistressad? :p

Japp, duken tar upp hela jävla väggen (Såhär i efterhand en lite för stor duk för väggen i fråga, men perfekt för avståndet soffa / duk). Samt duken är av Tab Tension-typ så bommen under strecker sig en bra bit utanför själva duken, mao, högtalarna får inte plats att gå fri på sidorna. Men översidan på högtalarna är ca 100mm högre än röret på bilden

Visa bilaga 135374
 
Redigerat:
AndersMalmgren skrev:
GK100 du som gillade köksväggen, vad tror du om den framtida mediaväggen? :D

[bild]
Jag är stum, risken är att du börjar bloata. :)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
C
AndersMalmgren skrev:
GK100 du som gillade köksväggen, vad tror du om den framtida mediaväggen? :D
Ser ut som att du planerar att blanda 230V och signalkablar i samma rör/dosor?
Vilket såvitt jag vet normalt inte är tillåtet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.