cpalm skrev:
Ser ut som att du planerar att blanda 230V och signalkablar i samma rör/dosor?
Vilket såvitt jag vet normalt inte är tillåtet.
Nej, det är separerat, många pilar att hålla koll på ;)

edit: eller okej, TV dosan gör jag ett litet avsteg, men den regeln gäller bara rör inte dosor vad jag vet?
edit2: som du ser kommer matning uppifrån och signal nerifrån till dosan av just den anledningen
 
Redigerat:
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Hugo inspekterar eldragning

IMAG0433.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
RoTe och 2 till
  • Laddar…
O
AndersMalmgren skrev:
Hugo inspekterar eldragning

En viktig del i arbetet! inspektion av chefen...
Godkände han arbetet?;)
 
Jag tror det, men han var lite kryptisk
 
blackadder skrev:
Tråkig kommentar. Men jag tror TS får tillbaka varje krona vid försäljning.
Vill du se slöseri med pengar är det bara att titta på varje ny bil som säljs.
Han får säkert tillbaka varenda krona det va inte det jag menade utan han bygger så dumt och fel att det kostar ofantlig mycket mer än det borde
 
Bygger dumt och fel? Nu får du allt förklara vad du menar? Man bygger ju så man vill ha det, inte så som är billigast.
 
  • Gilla
End och 2 till
  • Laddar…
Jag vill också gärna veta var jag bygger fel, och även dumt
 
hushem skrev:
Han får säkert tillbaka varenda krona det va inte det jag menade utan han bygger så dumt och fel att det kostar ofantlig mycket mer än det borde
Först skriver du att det är slöseri, utan att förklara varför. Sedan skriver du att det är dumt och fel, fortfarande utan att skriva varför. Jag kommer osökt att tänka på Nanne Grönvalls låt "avundsjuk".

Det är jag också, men det är roligt att se någon göra det så noggrant.
 
  • Gilla
End och 3 till
  • Laddar…
O
Tja... som jag sagt tidigare.... Om det är för att tjäna pengar vid en försäljning så har han lagt ner för mycket tid och pengar.... Eftersom folk inte alls har den blicken för detaljer som TS har... Gör man en renovering inför en försäljning då är det bättre å bara fixa allting enkelt...
Men det handlar det inte om... Det handlar om att TS ska bo där och om man har ett sådant öga för detaljer så vore det nog dumt och felbyggt om han gjort en "försäljnings renovering"
Sedan tror jag att han ändå kommer att gå med en bra vinst på lägenheten när han säljer.... Med tanke på hur marknaden ser ut just nu. och det arbete som han lagt ner...

Men jag har fått för mig att som lgh var vid köpet så var den försäljnings renoverad? allt halvdant gjort för att se snyggt ut till dan efter visning....
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
O
AndersMalmgren skrev:
Jag tror det, men han var lite kryptisk
De är så typiskt...
Ett litet tips, ibland kan de vara ganska lätt mutade... om du har problem med att få arbetet godkänt ;)
 
Jag gissar att han tycker det är dumt och fel pga att vi är så noggranna och sega (för det är ju inte bara noggrannhet att det snart tagit två år att renovera (På onsdag)) och därför betalat ränta och avgift för en lägenhet under denna tid. Kan väl hålla med LIIIIIIIITE, men samtidigt så är lånet bara på 62% och efter ränteavdrag etc är det faktiskt inte så jättemycket pengar i sammanhanget, värdeökningen äter upp det med råge.

Och ja, det var en riktig jäkla försäljningsrenovering :D Framförallt golvet hade utsatts för försäljningsslipning många ggr så det var en väldigt tydlig rand längs golvsocklarna (Ett golv som var rätt fult redan som nytt). Alla snickerier var helt övermålade så att profiler etc inte gick att urskilja. Färg på handtag och beslag, etc, etc, etc :D

Hugo har rätt bra koll ändå på lägenheten, vi har dagis i närheten (Vi tänkte inte renovera i två år från början) och varje gång man går förbi lägenheten för att ta bussen hem från dagis så ropar han Faffa (Farfar). Han har full koll på att farfar kan vara där inne och jobba :p Eller om man är i butiken så pekar han på kaffemaskinen och roppar Faffa för att han tycker vi ska gå förbi med kaffe (y)
 
  • Gilla
KarolinaA och 1 till
  • Laddar…
Kör vidare med eldragning till Mediaväggen (Bilden vart visst sned)
DSC_0233.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0234.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Testar att det inte är fel från fabrik på Hällen då Ebays Buyer Protection snart går ut
DSC_0237.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
trojlee och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Jag vill också gärna veta var jag bygger fel, och även dumt
Vi är nog rätt många som undrar vad hushem syftar på.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
O
Alfredo skrev:
Vi är nog rätt många som undrar vad hushem syftar på.
Troligtvis för att TS inte bygger hemma hos Hushem...
EFtersom TS inte gör det så kan man verkligen förstå att TS bygger fel och dumt....
:p ;)
 
AndersMalmgren skrev:
Hugo har rätt bra koll ändå på lägenheten, vi har dagis i närheten (Vi tänkte inte renovera i två år från början) och varje gång man går förbi lägenheten för att ta bussen hem från dagis så ropar han Faffa (Farfar). Han har full koll på att farfar kan vara där inne och jobba :p Eller om man är i butiken så pekar han på kaffemaskinen och roppar Faffa för att han tycker vi ska gå förbi med kaffe (y)
Vi får väl hoppas att Hugo inte blir lika petig med detaljer som du. För om han blir det kommer du spendera en betydande tid av din pension på knä i en halvrenoverad lägenhet. :p
 
  • Gilla
Chuck Wow och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.