1 241 526 läst · 3 920 svar
1242k läst
3,9k svar
Totalrenovering av 20-talslägenhet
Renoverare
· Stockholm
· 18 483 inlägg
Ja man vill ju inte gärna ha cisterntömmning när man håller på som bäst Var äckligt så det räcker ändå
Wow!
Denna badrumsrenovering är nog den snyggaste jag sett. Jag gillar verkligen din noggrannhet och ditt öga för detaljer. Det enda negativa är naturligtvis tiden. Hur har ni löst era behov under renoveringen? Har ni haft annan bostad?
Hur som helst, ni skall vara riktigt nöjda. Det skall bli kul att se slutresultatet.
Vi skall renovera vårt badrum i vår, och jag fullständigt förälskade mig i din spolknapp till toaletten. De flesta man ser är stora och plastiga, men den du har ser riktigt bra ut. Vad är det för material? Måste den användas till en specifik toalettstol?
Tack på förhand och lycka till framöver!
Denna badrumsrenovering är nog den snyggaste jag sett. Jag gillar verkligen din noggrannhet och ditt öga för detaljer. Det enda negativa är naturligtvis tiden. Hur har ni löst era behov under renoveringen? Har ni haft annan bostad?
Hur som helst, ni skall vara riktigt nöjda. Det skall bli kul att se slutresultatet.
Vi skall renovera vårt badrum i vår, och jag fullständigt förälskade mig i din spolknapp till toaletten. De flesta man ser är stora och plastiga, men den du har ser riktigt bra ut. Vad är det för material? Måste den användas till en specifik toalettstol?
Tack på förhand och lycka till framöver!
Renoverare
· Stockholm
· 18 483 inlägg
Tackar för de snälla orden. Vi har dubbelt boende, där den gamla bostaden är obelånad så kostar inte mer än avgiften till föreningen så helt okej, men ändå lite jobbigt att betala avgift, ränta och amortering på ett boende man inte utnyttjar
Den är tyvärr i plast, men kvalitén är helt okej. Den är av pneumatisk typ, positionen av knappen kan man mao styra själv till skillnad från mekaniska knappar. Den är från Geberit, rent teoritisk kan man tycka den borde funka för andra märken med pneumatisk spolning, men bäljstorlek etc kan ju variera.
http://www.vvsochbad.se/Badrum-Inby...napp-3-6L-till-inbyggning-i-vaegg-195964.html
http://www.vvsochbad.se/Badrum-Inby...8-cm-476502.html?utm_campaign=variantdropdown
edit:
Den är tyvärr i plast, men kvalitén är helt okej. Den är av pneumatisk typ, positionen av knappen kan man mao styra själv till skillnad från mekaniska knappar. Den är från Geberit, rent teoritisk kan man tycka den borde funka för andra märken med pneumatisk spolning, men bäljstorlek etc kan ju variera.
http://www.vvsochbad.se/Badrum-Inby...napp-3-6L-till-inbyggning-i-vaegg-195964.html
http://www.vvsochbad.se/Badrum-Inby...8-cm-476502.html?utm_campaign=variantdropdown
edit:
Det där stämmer inte om du vill linjera knappen perfekt med ytterringen (Vilket man vill)
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 18 483 inlägg
Tackar, nu känner man ingen press
Renoverare
· Stockholm
· 18 483 inlägg
När man en gång i tiden skaffade livspartner från bondvishan tänkte man inte på att man senare i livet kommer få åka riket runt på högtider som jul och inte få något gjort i lgh
Har iallafall fyllt igen groppen vid stammen med EPS
Hugo inspekterar hållfastheten
Flytspacklat, till höger om avloppen kan man se det sneda orginalbjälklaget sticka upp, detta gör inget då vi här ska lägga vattenburen golvvärme och sedan flyta en bit till
Har även börjat passa in hur väggarna ska sitta
Har iallafall fyllt igen groppen vid stammen med EPS
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hugo inspekterar hållfastheten
Logga in
Skapa konto
Flytspacklat, till höger om avloppen kan man se det sneda orginalbjälklaget sticka upp, detta gör inget då vi här ska lägga vattenburen golvvärme och sedan flyta en bit till
Logga in
Skapa konto
Har även börjat passa in hur väggarna ska sitta
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 18 483 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 483 inlägg
Idag var tanken att duschdörrarna skulle monteras, men pga vår nogrannhet han vi bara med att centrera gångjärnen på dörrarna, vill knappt berätta hur länge det tog Men nu har vi iallafall Sveriges mest noggranna centrering av gångjärn
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ingen tvekan om att det ni gör blir fint och förhoppningsvis fantastiskt bra men.......
Anser du att det är seriöst hantverksarbete att lägga en dags jobb på att centrera gångjärnen på en duschdörr eller anser du att det är sjukligt pedanteri?
Du har ju ibland lite åsikter om att hantverkare borde ha projektplaner, genomgångar med kunden, är oseriösa och lite annat i andra trådar.
Med avseende på detta undrar jag om du anser att det är rimligt att en kund skall betala många timmars arbete för att få Sveriges mest noggrant centrerade gångjärn ?
Ta det inte som kritik, men jag blir lite undrande över dina kommentarer i andra trådar när du själv håller på så här med ett par gångjärn. Tänk dig en kund som skall betala 500 spänn i timmen för en hantverkare, vem tror du skulle betala den typ av monteringen du gjort
Vad jag egentligen vill ha sagt är att du kanske har en felaktig bild på hantverkarna baserat på din egen upplevda pedantiska uppfattning om hur saker skall göras. Bara en liten fundering.......
Men än en gång det är mycket fint det ni gjort, inget att klaga på alls.......
Anser du att det är seriöst hantverksarbete att lägga en dags jobb på att centrera gångjärnen på en duschdörr eller anser du att det är sjukligt pedanteri?
Du har ju ibland lite åsikter om att hantverkare borde ha projektplaner, genomgångar med kunden, är oseriösa och lite annat i andra trådar.
Med avseende på detta undrar jag om du anser att det är rimligt att en kund skall betala många timmars arbete för att få Sveriges mest noggrant centrerade gångjärn ?
Ta det inte som kritik, men jag blir lite undrande över dina kommentarer i andra trådar när du själv håller på så här med ett par gångjärn. Tänk dig en kund som skall betala 500 spänn i timmen för en hantverkare, vem tror du skulle betala den typ av monteringen du gjort
Vad jag egentligen vill ha sagt är att du kanske har en felaktig bild på hantverkarna baserat på din egen upplevda pedantiska uppfattning om hur saker skall göras. Bara en liten fundering.......
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 18 483 inlägg
Nej alltså glaset har ett stort hål där hela skiten ska sitta och sedan får man passa in beslaget i detta hål.nino skrev:
Det kan nog vara lite så, men samtidigt så finns det många trådar här som visar på riktigt dåligt jobb där man helt skitigt i att centrera saker och ting som exempel. Eller tråden om elektriker som lurar kunder med ockerpriser på material etc. Listan kan göras lång, synd att inte alla hantverkare är som nino, mfl här på forumetoceanis skrev:Ingen tvekan om att det ni gör blir fint och förhoppningsvis fantastiskt bra men.......
edit: Det var faktiskt inte en hel dag som tur var men säkert 3 timmar
edit2: Och åter igen, kommunikation är fortfarande det jag tror hantverkaren skulle vinna så mycket på!
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 18 483 inlägg
Varit sjuka så inte blivit så mycket gjort men vi har börjat passa in reglarna mellan golv och tak för garderoben
Röret till höger för gasen gör att man inte får mycket valmöjlighet av placering för väggen på den sidan, å andra sidan blir det bra med väggen där
Avloppsröret är 40mm snett som ni ser på bilden, så vi kommer få köra utan OSB en bit och låta gipset gå flush mot röret ungefär vid övre fästet ni ser i bilden
Imorn påbörjat förövrigt jobbet med att byta stigare, bla ska elmätaren flyttas till källaren. Ska bli skönt att få klart elen
Röret till höger för gasen gör att man inte får mycket valmöjlighet av placering för väggen på den sidan, å andra sidan blir det bra med väggen där
Logga in
Skapa konto
Avloppsröret är 40mm snett som ni ser på bilden, så vi kommer få köra utan OSB en bit och låta gipset gå flush mot röret ungefär vid övre fästet ni ser i bilden
Logga in
Skapa konto
Imorn påbörjat förövrigt jobbet med att byta stigare, bla ska elmätaren flyttas till källaren. Ska bli skönt att få klart elen
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 18 483 inlägg
Badrummet har vi tröttnat på Nej men gjutningarna av bänkskiva och täcklock till toa blev inge bra så vi tappade suget lite och jobbar med andra grejer. Ska försöka ta tag i det där igen, duschdörrarna måste upp hur som helst