även jag har lyckats med det...

helst med dom här nya retro brytarna och sitter det 2 monterade bredvid varandra så kan man inte borra med 70, då glipar det duktigt... men det misstaget gör man en gång, sen vet man att man lär fundera lite
 
Vi har just två 70 dosor på det sättet, gick bra :D (Vi ska ju dock ha en vanlig rak ram som täcker båda)
Visa bilaga 117323
 
men du ska inte ha retro brytare va? dom som är ovala
 
  • Gilla
Bono_R och 1 till
  • Laddar…
nu blev jag osäker, undra om dom har gjort om ramarna, eller om det var nåt udda märke vi råkade ut för.
Eljos ramar ser ut som att dom täcker 2*70 hål
 
Renova täcker två hål, men det är precis. Det går inte att slarva.
 
Jag kan ibland tycka att de där retrosystemen kan kännas lite som att man försökt för mycket, vi kommer nog köra på mer stilrena moderna, i övrigt kommer vi köra orginalsnickerier, lite gammal stil på köksluckor etc, så det blir lite nytt möter gammalt.
 
Sådär, nu är det bara dusch/toaväggen kvar att foga
DSC_0093.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den upplevda fogbredden runt spegel känns tyvärr bredare än vad jag hoppats, men helt okej!
DSC_0094.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
T
Vit fog, bra val, klart snyggare än vanlig ljusgrå/grå som blir för markerat.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Tackar, får se om några år om det är ett bra val :D
Men vi har köpt fogimpregnering som vi ska applicera i duschen och vid tvättstället, hoppas det hjälper

[länk]
Snyggt, som förväntat :)
Jag sprutade på LIPs fogimpregnering på hela golvet och väggarna inne i duschen. Nu har vi bara använt badrummet i 2 veckor, men det verkar funka bra. Vår plattsättare poängterade vikten av att få på impregneringen flödigt och jämnt. Annars finns risken att fogen skiftar i färg. Det finns en tråd om det här någonstans, men hittar den inte just nu.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Tackar!

Tänkte prova bakom kommoden först, enligt PCI ska deras vara helt transparant. Men vi får se, jo såg den tråden. Man blir nervös av alla trådar. :D
 
LIPs skall ju också vara transparent. Men de sa ju också att deras tätskikt är tätt...
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Jag ska plugga igen Unidrainen och ställa vatten i fallet i någon dag och sedan kolla med grannen om det blivit fuktiga fläckar i hans tak :D
 
  • Gilla
-RB-
  • Laddar…
Tog lite längre tid med duschtoaväggen pga komplexera vinklar etc, men nu e den klar
DSC_0095.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
-RB- och 3 till
  • Laddar…
Nu tillverkar vi formen för bänkskivan, eftersom vi ska ha underlimmat tvättställ kommer det bli en del bök med att få till ett snyggt hål då även kanten på hålet måste vara slätt och fint då det syns med ett underlimmat tvättställ
DSC_0083.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har även börjat titta på att resa väggarna för garderoben och barnkammaren. Garderoben var toalett innan och därför måste vi ta bort den förgrening som sitter och ersätta med en rakdel, dock dumt att göra detta på helgen när alla är hemma så får nog bli nästa vecka. För att få in 3 stycken 60 köksskåp mellan garderoben och barnkammaren måste garderobsväggen i princip gå flush mot avloppsröret
DSC_0081.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.