1 239 174 läst · 3 920 svar
1239k läst
3,9k svar
Totalrenovering av 20-talslägenhet
även jag har lyckats med det...
helst med dom här nya retro brytarna och sitter det 2 monterade bredvid varandra så kan man inte borra med 70, då glipar det duktigt... men det misstaget gör man en gång, sen vet man att man lär fundera lite
helst med dom här nya retro brytarna och sitter det 2 monterade bredvid varandra så kan man inte borra med 70, då glipar det duktigt... men det misstaget gör man en gång, sen vet man att man lär fundera lite
Renoverare
· Stockholm
· 18 597 inlägg
Vi har just två 70 dosor på det sättet, gick bra (Vi ska ju dock ha en vanlig rak ram som täcker båda)
Visa bilaga 117323
Visa bilaga 117323
Renoverare
· Stockholm
· 18 597 inlägg
Jag kan ibland tycka att de där retrosystemen kan kännas lite som att man försökt för mycket, vi kommer nog köra på mer stilrena moderna, i övrigt kommer vi köra orginalsnickerier, lite gammal stil på köksluckor etc, så det blir lite nytt möter gammalt.
Renoverare
· Stockholm
· 18 597 inlägg
Sådär, nu är det bara dusch/toaväggen kvar att foga
Den upplevda fogbredden runt spegel känns tyvärr bredare än vad jag hoppats, men helt okej!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den upplevda fogbredden runt spegel känns tyvärr bredare än vad jag hoppats, men helt okej!
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 18 597 inlägg
Tackar, får se om några år om det är ett bra val
Men vi har köpt fogimpregnering som vi ska applicera i duschen och vid tvättstället, hoppas det hjälper
http://www.pci-sverige.com/produkte...]=1445&cHash=52e0b7f783c6624cf79aa485aec2c4e7
Men vi har köpt fogimpregnering som vi ska applicera i duschen och vid tvättstället, hoppas det hjälper
http://www.pci-sverige.com/produkte...]=1445&cHash=52e0b7f783c6624cf79aa485aec2c4e7
Snyggt, som förväntatAndersMalmgren skrev:
Jag sprutade på LIPs fogimpregnering på hela golvet och väggarna inne i duschen. Nu har vi bara använt badrummet i 2 veckor, men det verkar funka bra. Vår plattsättare poängterade vikten av att få på impregneringen flödigt och jämnt. Annars finns risken att fogen skiftar i färg. Det finns en tråd om det här någonstans, men hittar den inte just nu.
Renoverare
· Stockholm
· 18 597 inlägg
Tackar!
Tänkte prova bakom kommoden först, enligt PCI ska deras vara helt transparant. Men vi får se, jo såg den tråden. Man blir nervös av alla trådar.
Tänkte prova bakom kommoden först, enligt PCI ska deras vara helt transparant. Men vi får se, jo såg den tråden. Man blir nervös av alla trådar.
Renoverare
· Stockholm
· 18 597 inlägg
Jag ska plugga igen Unidrainen och ställa vatten i fallet i någon dag och sedan kolla med grannen om det blivit fuktiga fläckar i hans tak
Renoverare
· Stockholm
· 18 597 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 597 inlägg
Nu tillverkar vi formen för bänkskivan, eftersom vi ska ha underlimmat tvättställ kommer det bli en del bök med att få till ett snyggt hål då även kanten på hålet måste vara slätt och fint då det syns med ett underlimmat tvättställ
Har även börjat titta på att resa väggarna för garderoben och barnkammaren. Garderoben var toalett innan och därför måste vi ta bort den förgrening som sitter och ersätta med en rakdel, dock dumt att göra detta på helgen när alla är hemma så får nog bli nästa vecka. För att få in 3 stycken 60 köksskåp mellan garderoben och barnkammaren måste garderobsväggen i princip gå flush mot avloppsröret
Logga in
Skapa konto
Har även börjat titta på att resa väggarna för garderoben och barnkammaren. Garderoben var toalett innan och därför måste vi ta bort den förgrening som sitter och ersätta med en rakdel, dock dumt att göra detta på helgen när alla är hemma så får nog bli nästa vecka. För att få in 3 stycken 60 köksskåp mellan garderoben och barnkammaren måste garderobsväggen i princip gå flush mot avloppsröret
Logga in
Skapa konto