Hur kommer man åt tvättmaskinen inne i hörnet till vänster då?
Eller tänker du att de måste välja en toppmatad modell?
(vilket effektivt hindrar möjligheten att ha torktumlare)
 
R Rejäl skrev:
Oj alla hantverkare tar bilder före o efter och under jobbet… gäller för dig att vara väldigt tydlig mot entreprenörerna om detta i så fall…
Jag har haft hantverkare som byggde om en liten toa/duschutrymme. Han fotade (och det gjorde jag också) MEN HAN FRÅGADE om han fick använda bilderna som "reklam".

Det hör liksom till att man inte använder bilder på andra/andras egendom utan att fråga...
 
  • Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
R
E EllinorLag skrev:
Jag har haft hantverkare som byggde om en liten toa/duschutrymme. Han fotade (och det gjorde jag också) MEN HAN FRÅGADE om han fick använda bilderna som "reklam".

Det hör liksom till att man inte använder bilder på andra/andras egendom utan att fråga...
I reklam syfte håller jag med dig…
Att dokumentera sina jobb som de flesta gör vid små jobb kan man inte be om lov för det blir patetiskt och löjligt…
 
Redigerat:
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
Jag har en del samtal att ringa , Wish me luck
 
  • Haha
Rejäl
  • Laddar…
H
E EllinorLag skrev:
Jag har haft hantverkare som byggde om en liten toa/duschutrymme. Han fotade (och det gjorde jag också) MEN HAN FRÅGADE om han fick använda bilderna som "reklam".

Det hör liksom till att man inte använder bilder på andra/andras egendom utan att fråga...
Det blir helt annorlunda om bilderna ska användas i reklam på nätet och/eller visa bilder fysiskt för en annan kund, där hantverkaren kanske t.om. anger adress, hemma hos familjen x, i x orten har vi gjort detta badrummet t.ex. Bilder som de vill använda i sin reklam, där bör hantverkaren ha ett skriftligt godkännande.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Hur kommer man åt tvättmaskinen inne i hörnet till vänster då?
Eller tänker du att de måste välja en toppmatad modell?
(vilket effektivt hindrar möjligheten att ha torktumlare)
Det finns tvättmaskiner med inbyggd torktumlare.
 
D Dilato skrev:
Det finns tvättmaskiner med inbyggd torktumlare.
Vi har en sådan och den är väldigt mycket sämre (som torktumlare) än en fristående.
 
  • Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
P PHPersson skrev:
Vi har en sådan och den är väldigt mycket sämre (som torktumlare) än en fristående.
Jag tror dej, de recensioner jag läst säger samma sak
Men, TS har inte ens sagt något om torktumlare, bara tvättmaskin så det är egentligen OT.

Det finns plats för en tvättmaskin även om komoden sitter kloss an med duschen, om man höjer upp maskinen så luckan kommer ovan handfatet (den måste inte stå på golvet).
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Det finns tvättmaskiner med inbyggd torktumlare.
Toppmatade?
 
P
E EllinorLag skrev:
Det hör liksom till att man inte använder bilder på andra/andras egendom utan att fråga...
Det är som sagt artigt att göra det, men det är fullt tillåtet att låta bli att fråga.

Jag skulle inte bli ett dugg upprörd om hantverkaren inte frågade.
 
P pmd skrev:
Det är som sagt artigt att göra det, men det är fullt tillåtet att låta bli att fråga.

Jag skulle inte bli ett dugg upprörd om hantverkaren inte frågade.
Finns lite undantag så man kan definitivt inte säga att det alltid är ok rakt av.
 
Jag vill inte sätta eld på brasan, jag vill bara säga att bara för att vi lekmän sitter på forumet och gissar så är det inte facit. Följande text kommer från etunanytt.se och jag tycker den påvisar hur svårt detta är rättsligt.

”Om du vill fota någons hus, så får du göra det från gatan. Du får alltså inte gå in på någon annans tomt för att fota. Om ägaren befinner sig på tomten, klipper gräs eller solar, så får du fortfarande fota från gatan eller vägen utanför. Detta för att personen ifråga får räkna med att bli iakttagen på sin tomt. Det är däremot kriminellt att fota in i bostaden utan tillstånd. Du får alltså inte fota i smyg eller hemlighet. Du får inte heller gå in på någons tomt och fota detaljer utan tillstånd.”
 
R
P PHPersson skrev:
Jag vill inte sätta eld på brasan, jag vill bara säga att bara för att vi lekmän sitter på forumet och gissar så är det inte facit. Följande text kommer från etunanytt.se och jag tycker den påvisar hur svårt detta är rättsligt.

”Om du vill fota någons hus, så får du göra det från gatan. Du får alltså inte gå in på någon annans tomt för att fota. Om ägaren befinner sig på tomten, klipper gräs eller solar, så får du fortfarande fota från gatan eller vägen utanför. Detta för att personen ifråga får räkna med att bli iakttagen på sin tomt. Det är däremot kriminellt att fota in i bostaden utan tillstånd. Du får alltså inte fota i smyg eller hemlighet. Du får inte heller gå in på någons tomt och fota detaljer utan tillstånd.”
Men du är ju inbjuden som hantverkare så detta blir orelevant…
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Vad jag inte förstår är varför man inte redan från början kommit överens om var man vill placera olika prylar i detta badrum. En enkel ritning skulle undanröjt alla osäkerheter redan från början och denna har vi inte sett i tråden såvitt jag vet.

Det skulle förvåna mig stort att arbetet utförts utan ritning, gjuta in avloppsrör på måfå hipp som happ är ju verkligen inget "mina" hantverkare skulle acceptera och inte jag heller - som bäddat för grava bekymmer.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
P
P PHPersson skrev:
Finns lite undantag så man kan definitivt inte säga att det alltid är ok rakt av.
Vilka är undantagen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.