3 963 032 läst · 13 265 svar
3963k läst
13,3k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Jag hade väntat till kampanj på CG.S sin skrev:
Leta även efter bra pris på mottagare, ingen laser syns utomhus i dagsljus på lite avstånd.
Som många andra är jag nöjd med min CG efter många år.
Från annan tråd här på BH:
G går på vanliga batterier.
CG - Går på Boschs 12V laddbara batterisystem, den har även appstöd för kalibrering och lite bättre noggrannhet. 0,2 mm/m jämfört med 0,3 mm/m
Nu är ju inte detta en tråd där man man ska be om allehanda tips direkt… Och det finns ju redan flertalet trådar för din fråga. Denna texH High_Fidelity skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/tips-foer-tysklands-shopping-av-verktyg.141049/
Och för sakens skull, alla mina Festool har jag handlat från Dictum
https://www.byggahus.se/sok/?q=verktyg+tysklandH High_Fidelity skrev:
Stativet är rätt dåligt! Har det och problemet är höjden. När jag tex skulle sätta tavlor eller köksskåp behövde jag ställa stativet på ett bord för att få upp lasern. Det är rätt lätt också vilket gör det instabilt.S sin skrev:
Finns andra stativ som är bättre.
Kanske värt att gå upp på den med laddningsbara batterier som också verkar ha ett stabilare stativ.O Ossian K Olsson skrev:
Jag har BT250-ststivet som är stabilt, tycker det även är rimligt prissatt. Det jag stör mig lite på är att jag inte hittat något smidigt för höjder från golvet upp till lägsta höjd på stativet. Men det är ju inte stativets fel.
Jag tycker stativ av tripod-typ är värdelöst inomhus. Teleskopstötta är stabilt och lasern kan sättas på vilken höjd som helst. Bosch variant, som jag har, är tyvärr inget jag skulle rekommendera då den är svår att låsa och framförallt låsa upp (påminner om ett skaft till golvmopp men kostar 20 ggr mer). Om jag skulle köpa idag skulle jag titta på en stötta från Stabila, Leica eller en vanlig Bessy teleskopstötta som alla ser mer förtroendeingivande ut.mexitegel skrev:
Kör nog lika mycket inom och utomhus och tänkte jag skulle slippa förvara en stötta också, så får nog bli att printa någon fiffig mojäng som jag kan klämma på ett av benen på tripoden.nanowire skrev:
Jag tycker stativ av tripod-typ är värdelöst inomhus. Teleskopstötta är stabilt och lasern kan sättas på vilken höjd som helst. Bosch variant, som jag har, är tyvärr inget jag skulle rekommendera då den är svår att låsa och framförallt låsa upp (påminner om ett skaft till golvmopp men kostar 20 ggr mer). Om jag skulle köpa idag skulle jag titta på en stötta från Stabila, Leica eller en vanlig Bessy teleskopstötta som alla ser mer förtroendeingivande ut.
Eller köpa den här som inte är på rea men inte är så himla dyr ändå och därför kan kvala in som ett tips på verktyg till bra pris:mexitegel skrev:
https://www.amazon.se/dp/B00SIRAYX0
Senaste från startsidan
Populärt i forumet
-
Dagens verktygsinköp!
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Investera i verktyg?
Vilket verktyg för att ta ned schersminhäck?
Verktyg, Maskiner & Fordon