3 969 591 läst · 13 278 svar
3970k läst
13,3k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Tack för informationen. Innan min T130 hade/har jag en motsvarande från Biltema (lågt pris) med Ohmmätning som jag ansåg vara en "risk för mig som pensionär". Den verkar inte vara möjlig att stänga av beepen på. Därav köpet av T130Demmpa skrev:
Alltså jag vet inte.. var ju rätt många Bosch Proffessionals deals..
Men jag uppskattade wagnerpriserna mer
Och batterier till ryobin.. funderar på om jag skulle köpa två till...
Är det någon som har koll på om det här är något att ha? har vart ute efter en laser länge nu...

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men jag uppskattade wagnerpriserna mer

Logga in
Skapa konto
Och batterier till ryobin.. funderar på om jag skulle köpa två till...

Logga in
Skapa konto
Är det någon som har koll på om det här är något att ha? har vart ute efter en laser länge nu...

Logga in
Skapa konto
Jag har lasern. Funkar toppenbra tycker jag. Har dock ingen proffslaser att jämföra med utan bara en grön Bosch krysslaser och den här är hästlängder bättre. Roterande hållaren är också ett bra tillbehör som jag använt många gånger. Batteritiden skulle kunnat vara bättre men laddar ändå snabbt via USB-C.
På vilket sätt är lasern från Cigman hästlängder bättre än Bosch?SWe_ skrev:
Jag har lasern. Funkar toppenbra tycker jag. Har dock ingen proffslaser att jämföra med utan bara en grön Bosch krysslaser och den här är hästlängder bättre. Roterande hållaren är också ett bra tillbehör som jag använt många gånger. Batteritiden skulle kunnat vara bättre men laddar ändå snabbt via USB-C.
Jag har inte sagt att den är hästlängder bättre än Bosch generellt utan bara den gröna Bosch krysslasern jag har att jämföra med.T TCG skrev:
Eftersom det är två skilda produkter så är det såklart mycket som skiljer. En är en krysslasern medans den andra är 3x360. Boschen är med röd laser och Cigman grön. Det som jag anser är bättre med Cigman är att linjerna är mycket skarpare, den behöver inte stå lika plant för att nivellera, grön laser är tydligare, bra väska och tillbehör, fjärrkontroll (har inte använts så mycket men är bra om den verkligen inte får ändra position när den ska gå on/off)och och säkert mer också. Jag har jämfört med långpasset och vad jag kan mäta så är linjerna helt vågräta/lodräta.
Med det sagt så skulle jag ändå ha köpt en blå Bosch om jag haft pengarna bara för att det känns som ett säkrare köp. Jag är dock jättenöjd och jag har höga krav.
Grön boschlaser här kan verkligen läsas på två helt olika sätt, i olika ändar av pris- och kvalitetsspektrumet
Om någon behöver fördriva tiden lite idag och bor i Stockholmsområdet öppnar Clas Ohlson en ny butik i Arninge i Täby idag med 30% på nästan allt, säger de själva.
https://www.clasohlson.com/se/store-news
https://www.clasohlson.com/se/store-news
Tjänster
Populärt i forumet
-
Dagens verktygsinköp!
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Släpfråga, totalvikt och axeltryck
Lidl verktyg denna vecka.
Verktyg, Maskiner & Fordon