T
J Jsson83 skrev:
Tack för tipset!

När man ändå är i butiken och köper passet kan jag tipsa om Bachomejslarna för 100:-/paketet, vilket är väldigt prisvärt och under halva priset från närmsta billigaste konkurrent enl prisjakt/pricerunner.

[bild]
[länk]


[bild]
[länk]
Tyvärr slutsålt i webbshoppen 😩
 
Köpte en på Bauhaus Umeå och gjorde ett lönlöst försök att använda prisgarantin. Killen i kundtjänst hävdade att det inte var samma vara, jag försökte få honom att förklara hur de kommit fram till det, men det var som att dunka huvudet i en vägg. Lämnade passet och åkte hem.
 
  • Arg
  • Ledsen
Klass0n och 4 till
  • Laddar…
ullberg
Även om det uppenbart är samma vara borde den nog hur som helst inte gå på prisgaranti då det är markerat som utgående hos Jem & Fix vilket borde diskvalificera med Bauhaus regler för prisgaranti (men har sett att någon ovan fick igenom).

Jag har dessutom principellt lite svårt för prisgaranti då man inte premierar den butik/kedja som gjort den viktiga saken och sänkt priset (utan istället Bauhaus el. Motsv. som får sälja…) Ok i detta fall kanske det blir förlust på varje såld enhet så då kanske det är mindre viktigt.

Jag tog hur som helst en liten tur och åkte till Jem och fix för mitt inköp, finns inga i närområdet så blev en söndagsutflykt och mitt första besök på Jem och Fix, fanns en kvar i Sala när jag tagit mina två…
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
S scim skrev:
Köpte en på Bauhaus Umeå och gjorde ett lönlöst försök att använda prisgarantin. Killen i kundtjänst hävdade att det inte var samma vara, jag försökte få honom att förklara hur de kommit fram till det, men det var som att dunka huvudet i en vägg. Lämnade passet och åkte hem.
Vet inte om detta kan vara till hjälp, en bild på mitt kvitto kan kanske hjälpa till om det blir diskussion.
Tycker du ska ge det en chans till.
Kvitto från byggvaruhuset Bauhaus med fläckar och veck, visar köp av vattenpass och totalsumma på 2,199.00 kronor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jocce81 och 3 till
  • Laddar…
Fungerade att köpa vattenpassen med prisgaranti på Bauhaus i Bromma. De försökte hävda att det inte gick att verifiera att det var samma artikel men efter en stund kom det förbi någon form av ansvarig som sa OK. Fanns ett vattenpass kvar när jag åkte därifrån.
 
  • Kvitto från BAUHAUS, köp av vattenpass, total 1760 kronor, betalat med kort.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Ingen borde bli ruinerad på bästa sorten, enligt mig: [länk]
Den modellen har jag ett antal stycken i en tät låda på släpet. Men alla har upprullningen havererat på och har bara haft de något år. Tråkigt då det var väldigt smidigt.
 
AXS
S Sauer200str skrev:
Den modellen har jag ett antal stycken i en tät låda på släpet. Men alla har upprullningen havererat på och har bara haft de något år. Tråkigt då det var väldigt smidigt.
Attans, kanske får ta tillbaka min rekommendation då.

Mina har använts flera år, men legat under tak på traktorn. Perfekt för att fästa fast på gafflarna utan band som dräller.
 
Gör såhär så slipper ni band med rulle….

 
  • Gilla
GEGS och 4 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Gör såhär så slipper ni band med rulle….

[media]
Funkar klockrent dock får man ju rulla ihop det för hand pust🤣
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Attans, kanske får ta tillbaka min rekommendation då.

Mina har använts flera år, men legat under tak på traktorn. Perfekt för att fästa fast på gafflarna utan band som dräller.
Förhoppningsvis har jag fått en dålig omgång. Ska öppna och kolla om det går att åtgärda någon gång😊
 
S scim skrev:
Köpte en på Bauhaus Umeå och gjorde ett lönlöst försök att använda prisgarantin. Killen i kundtjänst hävdade att det inte var samma vara, jag försökte få honom att förklara hur de kommit fram till det, men det var som att dunka huvudet i en vägg. Lämnade passet och åkte hem.
Det här är ett problem. Jag prismatchar ofta. De vill i första hand ha EAN-koden. Vilket jag köper.
Men långt ifrån alla skriver ut EAN-koden på hemsidan.

Man brukar ibland få tjata lite, jag brukar försöka göra motsatta "Visa för mig vad som talar om att detta inte är samma vara". Då brukar det gå igenom...


/Jocce
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
erikinho erikinho skrev:
Fungerade att köpa vattenpassen med prisgaranti på Bauhaus i Bromma. De försökte hävda att det inte gick att verifiera att det var samma artikel men efter en stund kom det förbi någon form av ansvarig som sa OK. Fanns ett vattenpass kvar när jag åkte därifrån.
Det brukar vara problem ibland, men som jag skrev i annat citat, man får tjata lite, om de inte kan påvisa tydligt att det inte är samma vara....


/Jocce
 
ullberg ullberg skrev:
Även om det uppenbart är samma vara borde den nog hur som helst inte gå på prisgaranti då det är markerat som utgående hos Jem & Fix vilket borde diskvalificera med Bauhaus regler för prisgaranti (men har sett att någon ovan fick igenom).

Jag har dessutom principellt lite svårt för prisgaranti då man inte premierar den butik/kedja som gjort den viktiga saken och sänkt priset (utan istället Bauhaus el. Motsv. som får sälja…) Ok i detta fall kanske det blir förlust på varje såld enhet så då kanske det är mindre viktigt.

Jag tog hur som helst en liten tur och åkte till Jem och fix för mitt inköp, finns inga i närområdet så blev en söndagsutflykt och mitt första besök på Jem och Fix, fanns en kvar i Sala när jag tagit mina två…
Beror på vem som står i kassan/kundtjänst om det går igenom eller inte, ibland missar dom, ibland bryr dom sig inte. Har man ett Bauhaus (eller Hornbach) nära är det ofta värt att försöka.

Gällande att premiera den som sänkt, så har jag personligen inga "skrupler" mot att prismatcha, så länge konkurrenten är den stor kedja dom också. Om inte annat får Bauhaus in i sitt system att det har gått för lägre pris och kan se i statistiken att det skall sänkas (om behov finns).

Är det en mindre butik som har grejerna billigare åker jag hellre till dem oavsett, men det är ju ont om de där mindre butikerna numera....


/Jocce
 
Accepterar dom matchning även om varan är slut i den andra butiken?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.