T TCG skrev:
Jula har ibland kampanj på denna pallbock men tror det var ett tag sedan sist.
Ganska tung men praktiskt handtag, plats för 45 regel för att lägga en tillfällig arbetsbänk och känns stabila.
500kr/st
[länk]
Jag var intresserad ända tills jag googlade. Tidigare ord pris 699:- samt tidigare kampanjpris varit 350:- men jag antar att de prisökningar som har skett sen dess har ändrat läget lite...
Reklam för Hard Head arbetsbock, prissänkt till 349 kronor, måttangivelser och sparandeillustration.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
F fediwu skrev:
Vart plats för 45 regel?
I "U-et" mellan det svarta och det oranga.
Trästycke kilat mellan två komponenter, möjligen en provisorisk eller tillfällig fixtur eller stöd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nevinator
  • Laddar…
M mxjolle skrev:
Jag var intresserad ända tills jag googlade. Tidigare ord pris 699:- samt tidigare kampanjpris varit 350:- men jag antar att de prisökningar som har skett sen dess har ändrat läget lite...
[bild]
Samma här, får fundera
 
Demmpa Demmpa skrev:
I "U-et" mellan det svarta och det oranga.
[bild]
Så att regeln inte glider i sidled antar jag är grejen? 😊
 
Man sätter en regel där för att staga upp exempelvis en skiva som man lägger mellan 2 bockar..45x95
 
  • Gilla
nevinator och 2 till
  • Laddar…
Har man köpt in sig på Bosch X-lock-system så såg det ut såhär på Hornbach Trollhättan igår;
Bosch slipborstar på rea, blandade produkter, Makita-förpackning, prisinformation på svenska, oordnad hyllplacering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mest stålborstar, men även lite diamant-skivor..
 
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Bauhaus in Uppsala kör 50 % rabatt på det mesta från Millers. Låshus, dörrhandtag och alla möjliga olika tillbehör och vred. Glömde att ta en bild men det var ovanligt mycket som inkluderades i utförsäljningen.
 
daddydj daddydj skrev:
Bauhaus in Uppsala kör 50 % rabatt på det mesta från Millers. Låshus, dörrhandtag och alla möjliga olika tillbehör och vred. Glömde att ta en bild men det var ovanligt mycket som inkluderades i utförsäljningen.
Samma i Linköping.
 
  • Gilla
Anonymiserad 358496 och 2 till
  • Laddar…
Är lim verktyg?
Hornbach i Sundbyberg säljer PL400 för 39kr istf 109. Utgånget datum, det står 20/6-2023 på den jag kollade

/Höghus
 
  • Gilla
F_man och 3 till
  • Laddar…
Min Fein FMM350QSL multimaskin gav upp i dag när jag slipade. Maskinen är ca 6 år gammal.
Sorgligt nog hände samma sak med föregångaren. Fler som har dåliga erfarenheter? Ska man välja annat fabrikat? Ej använd i yrkesmässig drift endast hobby.
 
  • Gilla
Njingan
  • Laddar…
U UlfChrister skrev:
Min Fein FMM350QSL multimaskin gav upp i dag när jag slipade. Maskinen är ca 6 år gammal.
Sorgligt nog hände samma sak med föregångaren. Fler som har dåliga erfarenheter? Ska man välja annat fabrikat? Ej använd i yrkesmässig drift endast hobby.
Låter inget vidare.

Vi har en i jobbet som används sporadiskt, den är nog 6 år gammal. Visar inga tendenser till att ge upp. Kanske vissa moment som sliter hårdare på maskinen?
 
U UlfChrister skrev:
Min Fein FMM350QSL multimaskin gav upp i dag när jag slipade. Maskinen är ca 6 år gammal.
Sorgligt nog hände samma sak med föregångaren. Fler som har dåliga erfarenheter? Ska man välja annat fabrikat? Ej använd i yrkesmässig drift endast hobby.
Bra val av tråd...
 
  • Gilla
Götesjö och 14 till
  • Laddar…
Njingan Njingan skrev:
Låter inget vidare.

Vi har en i jobbet som används sporadiskt, den är nog 6 år gammal. Visar inga tendenser till att ge upp. Kanske vissa moment som sliter hårdare på maskinen?
Jag har bara sågat av enstaka bräder med max tjocklek 21 mm. I dag när den började gå hackigt och sedan direkt efter ge ifrån sig rök så hade jag slipat med sandpapper på en fönsterbåge ca 10 min. Ej tryckt utan låtit maskinen arbeta själv
 
Cheesen
https://amzn.to/4371MD4
Verktyg för slipning av vinklar på knivar, svart, mässingsskruv, rabatterat pris, Amazon webbsida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

För egen del så tar jag kanske fram jiggen en gång av 10 när jag ska skärpa till en hyvel eller ett stämjärn. Men när jag tar fram den så funkar det bra. Det är ju ingen Veritas men vinkelguiden är ett måste om man vill ha ett konsekvent resultat. (Jag som mest skärper på frihand använder bara jiggen när det börjar vara dags att återställa vinkeln.)
 
  • Gilla
trojlee och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.