Den här tråden har funnits i ett antal olika inkarnationer om jag inte misstar mig men såvitt jag minns är detta det senaste beslutet. Tråden heter ju tom "...den nya tråden"
Tips OCH diskussion alltså. Vilket verkar vettigt...

Skärmavbild av ett foruminlägg där moderator informerar om sammanslagna trådar och forumregler för diskussion och moderation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
F

Ser absolut en fördel med att det bollas kommentarer och råd angående det som det tipsas om — inte minst beroende på vem som kommenterar — så att man inte stressköper något mög bara för att det är "billigt" den här veckan.

Annars finns ju Pricerunner och Prisjakt mfl hjälpmedel...
//Ronnie
 
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Ett fyndtips! Wt*? mind blown ;)

RQAEAD ger 10% ytterligare rabatt på Beijers rea.
Prisexempel: RAW 750mm bultsax för 238:- (avhämtningspris). Ingen aning om kvalitén dock.
https://www.beijerbygg.se/privat/sv/bultsax-750-mm-raw-900231333

Länk till hela rean

Off topic:
Finns olika sätt att hantera fyndtipstrådar... Antingen tillåter man relevant diskussion eller då förbjuder man allt annat än fyndtips och skapar en separat diskussionstråd. Nackdelen med en separat diskussionstråd är att tipstråden riskerar att självdö och det är det ju ingen som vill samt att det krävs väldigt mycket babysittande från moderatorernas sida (varenda icke-fyndtips i fyndtipstråden måste raderas/flyttas till diskussionstråden och helst relativt snabbt).

En kombinerat fynd- och diskussionstråd fungerar bra så länge att aktiviteten i tråden ej är för hög, men det kräver att tråddeltagarna ej spårar iväg och har långa diskussioner om vilken skruvdragare/cirkelsåg/dammsugare som är bäst aka sidospår. Tyvärr är det alltid någon som insisterar på att diskutera allt mellan himmel och jord, posta en snitsig kommentar, whatever i sådana trådar och därmed skapas det onödigt mycket "brus" för alla som följer/prenumererar på tråden.
 
  • Gilla
sinuslinus och 3 till
  • Laddar…
  • Gilla
stenfan och 7 till
  • Laddar…
P petterovski skrev:
Senco S200BN Dyckertpistol 1,2mm (verktygsvaruhuset.se)

Nedsatt från 1799:- till 995:-

Finns även på bauhaus så borde gå att nyttja prisgaranti för ytterligare 12%

Har tyvärr ingen uppfattning om det är en bra maskin, men senco gör väl hyfsade grejer?
Ser ut som samma modell som jag haft i över 5 år (kanske tom 10?), med min ringa erfarenhet skulle jag säga att det är en väldigt bra maskin redan för de 1500:- jag vill minnas att jag gav.
Gummiskyddet framtill tappades ganska omgående, men med lite lim hade nog fått det att sitta kvar.
 
Lostmoose Lostmoose skrev:
Ser ut som samma modell som jag haft i över 5 år (kanske tom 10?), med min ringa erfarenhet skulle jag säga att det är en väldigt bra maskin redan för de 1500:- jag vill minnas att jag gav.
Gummiskyddet framtill tappades ganska omgående, men med lite lim hade nog fått det att sitta kvar.
Senco säljer utbytes-nosar i fem (eller tre?)pack. De är nog till PRO18MG men vore förvånande om de inte passar.
 
  • Gilla
Lostmoose
  • Laddar…
B Bomba skrev:
KRE 100 nere i pris nu igen, vet att dom varit uppe i tråden tidigare men vet inte vad dom gick för då?
normal verkar väl vara 1800 SEK iallefall.

1313 SEK nu

[länk]
1240-1280:- köpte jag på i mellandagarna/januari.
1313:- bra pris. (y)
 
  • Gilla
Bomba
  • Laddar…
P petterovski skrev:
Trend PUSHSTICK/1 Pushstick Plast, 16,0 mm x 565,0 mm x 77,0 mm [länk][bild]
Sen min sådan kom bort så använder jag kniven istället som alltid finns nära till hands och dessutom är spetsig så att den fastnar bra i det som ska puttas igenom sågen ;-)
 
  • Wow
Chiippe
  • Laddar…
M martinradbo skrev:
Sen min sådan kom bort så använder jag kniven istället som alltid finns nära till hands och dessutom är spetsig så att den fastnar bra i det som ska puttas igenom sågen ;-)
Påskjutaren av Trendmodell hör väl till de som bara är snäppet bättre än vilken spillbit virke som helst.
Eftersom en av riskerna med att använda bordssåg är att klingan lyfter ämnet med bakkanten och slungar det bakåt mot operatören blir sågningen säkrare med en påskjutare som både för ämnet framåt och håller ner det.

Att använda kniven som påskjutare låter som en utmärkt möjlighet att få skära sig i handen innan den landar i sågklingan om något går snett.
//Ronnie
 
  • Gilla
Bombus pratorum och 8 till
  • Laddar…
För de stackare som befinner sig i närheten av Gekås Ullared så kan man fynda Hultafors HXL krysslaser för 999 riksdaler. Normalpris ligger på lite över det dubbla Verktygslåda med Hultafors krysslaser, designad i Sverige, 20 m räckvidd. Pris: 999 SEK.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5053103
 
  • Gilla
Appendix och 8 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Påskjutaren av Trendmodell hör väl till de som bara är snäppet bättre än vilken spillbit virke som helst.
Eftersom en av riskerna med att använda bordssåg är att klingan lyfter ämnet med bakkanten och slungar det bakåt mot operatören blir sågningen säkrare med en påskjutare som både för ämnet framåt och håller ner det.

Att använda kniven som påskjutare låter som en utmärkt möjlighet att få skära sig i handen innan den landar i sågklingan om något går snett.
//Ronnie
Dom här två från Banggood har jag monterat på min bordssåg. Fungerar jättebra! Ingen tendens att ämnet skall lyfta.

Snickeriverkstad med bordssåg, trästycke, sågskydd, mätverktyg och arbetsbänk; en välarbetad och funktionell träbearbetningsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Verktyg för träbearbetning, bordscirkelsåg, med tryckstockar och säkerhetsanordningar, inget arbetsstycke i såg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Dom här två från Banggood har jag monterat på min bordssåg. Fungerar jättebra! Ingen tendens att ämnet skall lyfta.

[bild]

[bild]
Såhär vart min lösning
 
  • Snickeriarbetsstation med bordssåg, skenor och justerbara anhåll. Verktyg och trämaterial i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
erikssonjorgen och 5 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Dom här två från Banggood har jag monterat på min bordssåg. Fungerar jättebra! Ingen tendens att ämnet skall lyfta.

[bild]

[bild]
Kan jag tänka mig, ser ut som samma lösning som Jessems rullar.
Ska vara bra!

//Ronnie
 
A atomlab skrev:
Såhär vart min lösning
Gammal hederlig konstruktion som funkat bra i årtionden.

"Okrånglig" set up bidrar nog ofta till att säkerhetsprylarna används.
//Ronnie
 
  • Gilla
atomlab
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.