Cheesen Cheesen skrev:
Läge för den som funderat på ett alternativ till Kreg...
[länk]
[bild]
Det där kitet är inte så mycket att hurra för. Finns nog bättre att köpa från Kina för mindre pengar.
 
engs
Fick SMS från Bauhaus igår, 10% på hela sortimentet ink.redan nedsatta varor. Skulle gälla 22-23, denna helg alltså. Med länk till bauhaus.se.
Men hittar fan inget på webbsidan? Vill veta om det gäller beställningsvaror, på webb eller butik etc.
Är det jag som är blind?
 
Hålmall för att borra Festool MFT mönster på det egna bygget till bra pris!

Skärmdump från Amazon.se som visar en Festool borrskabelmall för DIY-projekt, svart, med produktinformation och pris.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Hålmall för att borra Festool MFT mönster på det egna bygget till bra pris!

[bild]
den där är nog ingen höjdare… ser ut att vara 3d printad och då är det nog nästan omöjligt att få till precisionen som behövs för att göra så många hål i följd med så liten mall.
 
  • Gilla
LoweW
  • Laddar…
Vilket material ska man använda och tjocklek?
Har lite känningar där det finns cnc till mdf
 
T
nino nino skrev:
Vilket material ska man använda och tjocklek?
Har lite känningar där det finns cnc till mdf
Använder du borrhylsor spelar materialet inte så stor roll, men det är ju bra med ett material som är relativt fuktstabilt. Annars - ju hårdare desto bättre.Fördel också om man kan komma upp i lite storlek. Varje gång du flyttar mallen skapar du ett glapp/mätfel, så behöver du flytta mallen10 gånger för att täcka ytan kommer det troligen att slå några mm på en två meters bänk (sen är inte 2mm speciellt mycket när man jobbar med trä, men har du annat som ska passa i hål bilden kan det bli lite bråkigt.

Men har du kontakter med CNC så varför inte låta dem köra hela skivan?
 
O ohlinj skrev:
den där är nog ingen höjdare… ser ut att vara 3d printad och då är det nog nästan omöjligt att få till precisionen som behövs för att göra så många hål i följd med så liten mall.
Nu går vi off topic men.. Provade själv att skriva ut en liknande men fick vinkelfel.
Säger inte att det är det på den som säljs men...
 
  • Gilla
Brandingenjör87
  • Laddar…
T trycklös skrev:
Använder du borrhylsor spelar materialet inte så stor roll, men det är ju bra med ett material som är relativt fuktstabilt. Annars - ju hårdare desto bättre.Fördel också om man kan komma upp i lite storlek. Varje gång du flyttar mallen skapar du ett glapp/mätfel, så behöver du flytta mallen10 gånger för att täcka ytan kommer det troligen att slå några mm på en två meters bänk (sen är inte 2mm speciellt mycket när man jobbar med trä, men har du annat som ska passa i hål bilden kan det bli lite bråkigt.

Men har du kontakter med CNC så varför inte låta dem köra hela skivan?
Tänkte mer om man skulle ta fram skivor och sälja, går ju att göra i allt från spånskiva, mdf eller corian :D
 
nino nino skrev:
Tänkte mer om man skulle ta fram skivor och sälja, går ju att göra i allt från spånskiva, mdf eller corian :D
Be den med CNC göra en mall åt dig. (y)
För kopierhylsa.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
  • Gilla
spendera och 3 till
  • Laddar…
Ang. begränsningskabel testaren

Köp den och gör ett test. Jag vill bla. veta om man måste hålla sonden emot begränsningstråden för att den ska pipa. Blir ju betydligt enklare om den funkar med några halvmetrars avstånd. Eller iallfall nån dm.

Funkar nånn av kjells apparater på avstånd från slingan?
 
  • Gilla
Svante Svenson
  • Laddar…
I
B bryggstun skrev:
Ang. begränsningskabel testaren

Köp den och gör ett test. Jag vill bla. veta om man måste hålla sonden emot begränsningstråden för att den ska pipa. Blir ju betydligt enklare om den funkar med några halvmetrars avstånd. Eller iallfall nån dm.

Funkar nånn av kjells apparater på avstånd från slingan?
Min uppfattning är att alla dessa kabeltestare håller generellt en ganska låg kvalité, iallafall så länge som man lägger under 1000 kr på det. Den jag har från Biltema har förvisso hjälpt mig hitta ett par avbrott men det kan vara en ganska jobbig process då man praktiskt taget måste hålla antennen mot kabeln och även då kan det vara svårt att höra signalen.

Min kabel är sen 2016, vissa partier har inte grävt ner sig som tänkt utan taget rejält med stryk från UV. Även om kabel testaren löst de enklaste problemen så krävdes det multimeter nu senast för att hitta var förbindelsen blivit dålig. Stick en nål i kabeln och mät här så får man en ganska bra koll, dock måste man vara säker på att försluta hålen efter nålarna. Tar sig fukta in i kabeln så lär det bli problem.
 
Ahlsell har fein mutltimaster för 995kr ex moms. Dock är det en 250 w maskin men trots allt prisvärd!
 
  • Multifunktionsverktyg med tillbehör på e-handelssida, 995 SEK, kampanjpris.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H Handhyveln skrev:
Ahlsell har fein mutltimaster för 995kr ex moms. Dock är det en 250 w maskin men trots allt prisvärd!

Så ungefär 9995kr inkl moms plus bilersättning och milersättning för en privatkund väl?
 
  • Gilla
  • Haha
sturnus och 15 till
  • Laddar…
S sin skrev:
Så ungefär 9995kr inkl moms plus bilersättning och milersättning för en privatkund väl?
Exakt!:crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.