E Etnoy skrev:
Gissar att det blir svårt då Ahlsell bara säljer till företag
jag har fått dom att sälja till privat personer några gånger efter att ha ringt till tillverkaren och klagat på att dom vägra sälja till mig
 
  • Gilla
chwi01
  • Laddar…
A
M maria01 skrev:
jag har fått dom att sälja till privat personer några gånger efter att ha ringt till tillverkaren och klagat på att dom vägra sälja till mig
Offtopic : det går utmärkt att handla där om man betalar där men köper på firmans rabatt om man jobbar åt nån som har konto eller löser det den vägen inte billigast många gånger ändå om man jämför då det är varierande rabatt beroende på mängden det handlas av varan
 
mickesundström skrev:
Offtopic : det går utmärkt att handla där om man betalar där men köper på firmans rabatt om man jobbar åt nån som har konto eller löser det den vägen inte billigast många gånger ändå om man jämför då det är varierande rabatt beroende på mängden det handlas av varan
jag menar helt privat ett samtal till fein i tyskland löste det
 
Cheesen
mickesundström skrev:
ett tips som funkar lika bra/dåligt är att borra ett hål och knacka ner en torxbits och vrida ur gillar inget av alternativen om det sitter hårt fast men torxen funkar lika bra som en ”griskuk” och du får många torxbits för det priset .

Har du grova skruv som ska bort är det effektivare att svetsa på en mutter om det finns plats för värme gör underverk för hårt sittande grejer
Ja det var inte läge att svetsa en mutter i en skruv som sitter i ett träben....
 
  • Haha
  • Gilla
Anonymiserad 128745 och 1 till
  • Laddar…
A
M maria01 skrev:
jag menar helt privat ett samtal till fein i tyskland löste det
Ja fein köper man ju alla gånger billigare därifrån än Ahlsell oavsett
 
A
Cheesen Cheesen skrev:
Ja det var inte läge att svetsa en mutter i en skruv som sitter i ett träben....
skruven hade nog lossnat men träet mått sådär
 
  • Gilla
stayfrosty och 1 till
  • Laddar…
LoweW
Får man även efterfråga tips här?

Jag är ute efter en 3-fas MIG/MAG-svets för att svetsa lite cortenplåt till odlingsbäddar men också lite mer komplicerade projekt som en insatskamin.

Just nu är jag väldigt nära på att köpa denna från Jula och kan inte riktigt se varför den inte skulle uppfylla alla mina eventuella framtida krav som lekman.

Nackdelen är väl att den är relativt dyr men samtidigt har jag inte hittat någon prisvärd begagnad heller, men jag har kanske bara inte letat länge nog.

Har bara svetsat ~10h med billigaste Biltema svetsen så jag tar tacksamt emot tips & synpunker!
 
Cheesen Cheesen skrev:
fick montera ur en skruv igår med mitt billiga julafynd. svor en del över hur dålig kvalité mina spiraler har... Amazon måste ha kamera i garaget för den här kom upp i mitt flöde idag.

[länk]
[bild]
Bra att ha vänsterborrar med, många gånger släpper det utan att behöva använda urdragare.
Finns en annan modell med 4 raka stål som går uppifrån och ner på en konad dorn typ som man slår i
 
  • Gilla
Utsliten och utdömd
  • Laddar…
LoweW LoweW skrev:
Får man även efterfråga tips här?
Nej!
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 15 till
  • Laddar…
N
Bosch Professional GAS 35 M AFC 6.077,94 från amazon.de med expressleverans.
 
  • Gilla
Etnoy
  • Laddar…
N Noun skrev:
Bosch Professional GAS 35 M AFC 6.077,94 från amazon.de med expressleverans.
Kan intyga att en gas 35 är mitt bästa köp på Amazon någonsin. Den maskinen har hjälpt mig på många sätt.
 
Förlåt, inget tips i denna post men vad är problemet med att länka till det man tipsar om?
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Makita har en vårkampanj där man får en valfri 40v maskin när man köper vissa kit (kolla makitas hemsida för fullständig info). Verkar bara vara verktygsvaruhuset som kört igång den. Det tråkiga är att dom höjt priserna med upp till 50 % på paketen som man får en bonusmaskin till. Riktigt kasst.

https://www.verktygsvaruhuset.se/category/makita-40v-kampanj-maskin-pa-kopet
 
  • Ledsen
Klaugust och 1 till
  • Laddar…
Cheesen
Läge för den som funderat på ett alternativ till Kreg...
https://amzn.to/3N81SWC
Plastlåda med fack innehållande skruvar, träpluggar och orangea plastkomponenter, webbsida med produktinformation och pris.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.