H Hasselnot skrev:
[länk]

Kapex för 7500
Synd att man redan äger en, Supernöjd med den så jag kan verkligen rekommendera!
 
  • Gilla
Porsibygg och 1 till
  • Laddar…
Sjöbergs Framtång Elite för 2692 SEK med gratis frakt. (Fick en rabatt på 150 sek på nästa köp på 2000 sek)
Håller på att uppgraderar en gammal hyvel bänk och detta kändes som en bra deal.

Kostar 3899:- hos Duab och över 4000:- på Sjöbergs egna sida.

Står på deras hemsidan att det är en ledtid på 4 veckor men kom på 3 dagar ifrån Tyskland

https://www.profishop.se/sjoebergs-...uQ7mj_j7MaUcrwHqbcwU-9BJnCipn8_8aAokNEALw_wcB

/Bomba
 
  • Gilla
Handhyveln och 1 till
  • Laddar…
Det priset brukar dom ha.
Jag har Rotex 125 sedan flera år och köpte nyligen den här då jag fick ett riktigt bra pris. Jag blev väldigt positivt överaskad, trots att jag är en Festool fan så ligger Rotexen mest i en låda just nu. Boschen är extremt kraftig men ändå otroligt lätthanterlig i jämförelse. Jag har bara haft Boschen ca en månad men vågar nog säga att den spöar Festools Rotex.
 
  • Gilla
Handhyveln och 3 till
  • Laddar…
  • Gilla
Handhyveln och 2 till
  • Laddar…
LevaLivet LevaLivet skrev:
Pump för 265kr hos Amazon.
700kr som billigast i andra butiker.

"Einhell 4180283 Garden Pump Set, 230 V, 650 W, Black, Red, 3800 l/h"

[länk]

[bild]
Bra pris!
Hornbach tar 999:- så om man inte har Amazon prime (och därmed får betala frakt (?)) och har nära till Hornbach, kan man spara en slant på att köpa den för 238:- med prismatch. Men man får nog snabba sig på innan priset på Amazon är höjt igen.
 
I
Kan man använda en sådan till vattenfontän\vattenfall i trädgården? Eller den är ämnade för ren bevattning med andra krav ex ej tystgående?
 
LevaLivet LevaLivet skrev:
Pump för 265kr hos Amazon.
700kr som billigast i andra butiker.

"Einhell 4180283 Garden Pump Set, 230 V, 650 W, Black, Red, 3800 l/h"

[länk]

[bild]
Tack för tipset, beställde en för att byta ut min värdelösa från biltema
 
I Ironside skrev:
Kan man använda en sådan till vattenfontän\vattenfall i trädgården? Eller den är ämnade för ren bevattning med andra krav ex ej tystgående?
Går säkert att använda till fontän/vattenfall men drar lite väl mycket el. ”Rena” fontän/vattenfallspumpar drar mycket mindre, men kostar nog lite mer.
 
  • Gilla
Ironside
  • Laddar…
LevaLivet LevaLivet skrev:
Pump för 265kr hos Amazon.
700kr som billigast i andra butiker.

"Einhell 4180283 Garden Pump Set, 230 V, 650 W, Black, Red, 3800 l/h"

[länk]

[bild]
Kan man köra denna för att vattna från bevattningstunna och tömma spa-bad?


/Jocce
 
Jocce81 Jocce81 skrev:
Kan man köra denna för att vattna från bevattningstunna och tömma spa-bad?


/Jocce
Ja
 
mackee mackee skrev:
Ja
Tack! Beställde så får vi se hur den funkar :)


/Jocce
 
Möjligen lite off-topic, men bra pris och säljs i järnaffärer:

Tändkuber: 72 st för 10:- hos Byggmax.

Det står att fabrikatet är Mustang, men i åtminstone den Byggmax jag handlade var det good ol' Fire Up. En påse med 72 st kostar oftast 39:95. Jula kör dock "Tokbilligt" och 29:95:-. Vad skall man då kalla 10:-? Byfånepris?

Det framgår varken på Byggmax hemsida eller i butikerna (iaf inte i min butik) att det är rea eller kampanj. Damen i kassan på Byggmax sa dock att det var en kampanj. I.a.f. roligt med något som är snorbilligt i dessa dagar.

14 öre per dag för att slippa spänta fram fnöske kan det vara värt (28 öre om man eldar både morgon och kväll).

https://www.byggmax.se/tändkuber-mustang-72-pack-brun-p45510

En förpackning Fire-Up tändbriketter, 72 stycken, miljövänlig, utan palmolja, FSC-certifierad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tokslut och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.