I
T TCG skrev:
Säljs vid rea för 1600 eller 1700 på Jula några(minst BF och julrea) gånger per år.
Fått flertalet kritik att verktyg lossar från lådan så jag ångrade mitt köp förra året innan jag ens öppnat den.
Sitter inte verktygen fast kan jag lika gärna ha lösa hylsor eller köpa större väska på Biltema med 10år garanti
Jo jag har hört det klagomålet ett par gånger och lösningen enligt vissa är att lägga skiljepapper eller liknande mellan men jag håller med om att det är dåligt. Det är ingen ny låda direkt så de borde ha rättat till det vid detta laget tycker man. Undra hur de agerar om man reklamerar pågrund av detta, lådan är trotts allt en del av produkten här.

Biltemas 10 års verktyg är prisvärda, ofta skiljer det inte mycket men inte helt sällan uppfattar jag ergonomin som klart sämre. Det är såklart en smaksak.
 
I Ironside skrev:
Jo jag har hört det klagomålet ett par gånger och lösningen enligt vissa är att lägga skiljepapper eller liknande mellan men jag håller med om att det är dåligt. Det är ingen ny låda direkt så de borde ha rättat till det vid detta laget tycker man. Undra hur de agerar om man reklamerar pågrund av detta, lådan är trotts allt en del av produkten här.

Biltemas 10 års verktyg är prisvärda, ofta skiljer det inte mycket men inte helt sällan uppfattar jag ergonomin som klart sämre. Det är såklart en smaksak.
Julas "superpriser" återkommer ofta år efter år. Så idioti köpa nått på blocket för en tusenlapp (eller 50%) mer än vad man ger i butiken.

Din annons?
 
I
Appendix Appendix skrev:
Julas "superpriser" återkommer ofta år efter år. Så idioti köpa nått på blocket för en tusenlapp (eller 50%) mer än vad man ger i butiken.

Din annons?
Jag har upplevt att den satsen är mindre ofta på rea än ex Bacho men ja, iallafall 1 gång om året säljs den till riktigt lågt pris, köpte som sagt min för 1700 kr när den sägs kosta 4300 kr ny.

Borde vara ganska uppenbart att det inte är min annons, men visst, man får väl utgå numera från att alla människor är rävaktiga. Så nej, det är inte min annons. Hade jag ångrat mitt köp så hade den åkt tillbaka till butiken. Mitt exemplar har inte ens nått fram än, tydligen har Jula extra mycket att göra just nu :(
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
Jo, jag köpte ryobi borrmaskinen för 799kr eller vad det nu var(julkalender), det tog nästan 2 veckor innan den kom :/
 
  • Gilla
zeb78
  • Laddar…
Tackar för infon, blev 2 st, bra med reserv :cool:.
499:- på Amazon.
 
Skärgårdsbyggare
Har inte sett den här tråden innan men tänkte tipsa om ett verktyg för er som bygger hus i lättbetong. Ska snart dra elen och skulle därför börja spåra. De flesta verkar använda sig av en spårfräs som gör två ”kap-spår” varefter man knackar ur materialet emellan. Jag köpte dock en fräs som man sätter på en vanlig vinkelslip och kopplar på dammsugare. Den gör direkt ett färdigt spår i rätt bredd och djup. Enkel superbra manick.
 
  • Spårfräs för lättbetong monterad på en vinkelslip med dammsugaranslutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
saiter och 3 till
  • Laddar…
Skärgårdsbyggare Skärgårdsbyggare skrev:
Har inte sett den här tråden innan men tänkte tipsa om ett verktyg för er som bygger hus i lättbetong. Ska snart dra elen och skulle därför börja spåra. De flesta verkar använda sig av en spårfräs som gör två ”kap-spår” varefter man knackar ur materialet emellan. Jag köpte dock en fräs som man sätter på en vanlig vinkelslip och kopplar på dammsugare. Den gör direkt ett färdigt spår i rätt bredd och djup. Enkel superbra manick.
Bra pris, köpte två!
 
  • Haha
Chentin
  • Laddar…
För oss som är intresserad av denna finurliga pryl, Finn där möjligtvis en länk;)
 
Skärgårdsbyggare Skärgårdsbyggare skrev:
Har inte sett den här tråden innan men tänkte tipsa om ett verktyg för er som bygger hus i lättbetong. Ska snart dra elen och skulle därför börja spåra. De flesta verkar använda sig av en spårfräs som gör två ”kap-spår” varefter man knackar ur materialet emellan. Jag köpte dock en fräs som man sätter på en vanlig vinkelslip och kopplar på dammsugare. Den gör direkt ett färdigt spår i rätt bredd och djup. Enkel superbra manick.
Denna ?
Bohlin & Nilsson Spårfräs för lättbetong (bohlin-nilsson.se)

Berätta gärna hur den var.
 
R Rkarlsson skrev:
Denna ?
Bohlin & Nilsson Spårfräs för lättbetong (bohlin-nilsson.se)

Berätta gärna hur den var.
(y)
 
  • Gilla
Rkarlsson
  • Laddar…
Passar den till alla vinkelslipar? Eller är det olika fästen beroende på om det är en vinkelslip med tex 125 eller 230mm skiva?

Tror du den klarar av att fräsa om det är en puts på blocken? Eller slits fräsen ut skitsnabbt då?
 
Skärgårdsbyggare
S Skogsmusen skrev:
(y)
precis!
 
Skärgårdsbyggare
Njingan Njingan skrev:
Passar den till alla vinkelslipar? Eller är det olika fästen beroende på om det är en vinkelslip med tex 125 eller 230mm skiva?

Tror du den klarar av att fräsa om det är en puts på blocken? Eller slits fräsen ut skitsnabbt då?
Den verkar passa alla, det följer med olika distansringar som man placerar mellan manicken och slipen. Sen drar man åt med typ slangklämma. Man plockar av allt från slipen, alltså brickor och gnistskydd så vad man brukar ha för skiva spelar ingen roll.

Har inte provat på puts men det ska nog inte vara några problem. Jag körde genom lite lagningar i lättbetongen och det gick bra. Akta stålbalk och skruvar etc bara.

Den funkade riktigt bra och det gick snabbt! Ska man spåra mycket så anser jag att det lönar sig att köpa denna. Plus att man får bra precision.
 
  • Gilla
Njingan och 2 till
  • Laddar…
Allt med märkning AEG har 30% rabatt på Bauhaus i Upplands Väsby, mycket maskiner och tillbehör kvar. @stigen.
 
  • Gilla
Papperspåse
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.