3 880 420 läst · 13 097 svar
3880k läst
13,1k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
BORRSKRUVDRAGARE BOSCH PROFESSIONAL GSR 120-LI 12V 2X2.0AH
695:- tills imorgon den 9 Januari på Bauhaus inklusive två batterier och laddare. Fem års garanti på bauhaus också.
https://www.bauhaus.se/borrskruvdragare-bosch-professional-gsr-120-li-12v-2x2-0ah
695:- tills imorgon den 9 Januari på Bauhaus inklusive två batterier och laddare. Fem års garanti på bauhaus också.
https://www.bauhaus.se/borrskruvdragare-bosch-professional-gsr-120-li-12v-2x2-0ah
Tack för tipset!Degerlunden skrev:
Men jag blev lite bortskämd när jag skaffade mina AEG- maskiner och batterier.
Då hade Jula -50% till -75% på sakerna. Då var det billigt!
Min samling är ganska komplett men vi får se när rallyt börjar närma sig slutet om det dyker upp något intressant.
Dag
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 246 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 246 inlägg
Prisvärd ändå tycker jag. Gjorde hela denna ursågning på Jula-sågen. Att övre vänstra delen sprack var mitt fel när jag tryckte plattan mot fixen.Höghus skrev:
Det var ganska mycket run-out i skivan, både radiellt och axiellt direkt från butik.
Jag märkte upp motoraxel, mothåll bakom skiva och skiva. Sedan började jag flytta delarna inbördes och fick skivan att snurra nästan perfekt.
Anhållet är värdelöst och skvättskyddet likaså. Bättre att strunta i anhållet, hålla upp skyddet och köra på frihand efter ritad linje.
/Höghus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 246 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 246 inlägg
Köpte också en trots att jag redan har en likadan - 2x2ah batterier o laddare går på 750:- som billigast och jag har lite andra 12v som jag köpt rena så det här var ett rent fynd. Nu kan en bo permanent i garaget o en ambulera i huset
Kan absolut komma till användning, men du har väl redan en sedan innan, samt en slagskruvdragare + borrskruvdragare.T Ejmelie skrev:
Minst 4 stycken maskiner som fyller ändamålet. Jag har bara två händer iallafall Alltid kul med nya saker, men någonstans måste man sätta stopp.
Men det är inte upp till mig att bestämma och det får du helt och hållet avgöra själv. Sorry för OT, im out! <3
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
n+1 gäller likväl här som för cyklar, bilar osvX xxx.maws skrev:Kan absolut komma till användning, men du har väl redan en sedan innan, samt en slagskruvdragare + borrskruvdragare.
Minst 4 stycken maskiner som fyller ändamålet. Jag har bara två händer iallafall Alltid kul med nya saker, men någonstans måste man sätta stopp.
Men det är inte upp till mig att bestämma och det får du helt och hållet avgöra själv. Sorry för OT, im out! <3
Ett "tips", fick med det första kittet när jag handlade lite hålsågar sist, gör ju sin sak även om jag föredrar Wera;
https://www.proffsproduktershop.se/...s-skruvmejselsats-med-6-delar-spar-ph-pz.html
https://www.proffsproduktershop.se/...wergrip-skruvmejselsats-10-delar-kampanj.html
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 905 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 905 inlägg
Även jag har två gånger fått med det första kit:et på köpet när jag handlat där, så har ett ouppackat men i alla fall det ena tjänstgör på landet nu och har gjort det bra så här långt om än att jag kanske inte hårdtestat så mycket (och jag föredrar också exv. Wera, Wiha, Felo etc före dessa)…
Anledningen till inlägget är väl mest en kommentar om att även om det priset som gäller nu är bra (enligt min uppfattning iaf) ska man nog inte stirra sig blind på rabattens storlek, det listade ursprungspriset får man väl nästan kalla ett Ahlsell-listpris, har svårt att tro de säljer så bra på den nivån…
/U
Anledningen till inlägget är väl mest en kommentar om att även om det priset som gäller nu är bra (enligt min uppfattning iaf) ska man nog inte stirra sig blind på rabattens storlek, det listade ursprungspriset får man väl nästan kalla ett Ahlsell-listpris, har svårt att tro de säljer så bra på den nivån…
/U
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Precis, priset är bra, men ordinarie pris är galet högt...ullberg skrev:Även jag har två gånger fått med det första kit:et på köpet när jag handlat där, så har ett ouppackat men i alla fall det ena tjänstgör på landet nu och har gjort det bra så här långt om än att jag kanske inte hårdtestat så mycket (och jag föredrar också exv. Wera, Wiha, Felo etc före dessa)…
/U
Kan förstå hur du tänker men jag har också fyra skruvdragare, 18 V samtliga.X xxx.maws skrev:Kan absolut komma till användning, men du har väl redan en sedan innan, samt en slagskruvdragare + borrskruvdragare.
Det är inte sällan som jag sätter ett borr i en, en försänkare i en andra och ett skruvbits i en tredje när jag jobbar i verkstaden. Snabbar upp arbetet väsentligt att inte behöva byta verktyg mellan de olika momenten.
//Ronnie