J
Degerlunden Degerlunden skrev:
Allt med märkning AEG har 30% rabatt på Bauhaus i Upplands Väsby, mycket maskiner och tillbehör kvar. @stigen.
Samma på Bauhaus i Järfälla/Barkarby
 
  • Gilla
Chentin
  • Laddar…
Degerlunden Degerlunden skrev:
Allt med märkning AEG har 30% rabatt på Bauhaus i Upplands Väsby, mycket maskiner och tillbehör kvar. @stigen.
Tack för tipset! (y)

Men jag blev lite bortskämd när jag skaffade mina AEG- maskiner och batterier.
Då hade Jula -50% till -75% på sakerna. Då var det billigt!
Min samling är ganska komplett men vi får se när rallyt börjar närma sig slutet om det dyker upp något intressant. :geek:
Dag
 
  • Gilla
Lilllen och 1 till
  • Laddar…
T
B ByggareNic skrev:
BORRSKRUVDRAGARE BOSCH PROFESSIONAL GSR 120-LI 12V 2X2.0AH

695:- tills imorgon den 9 Januari på Bauhaus inklusive två batterier och laddare. Fem års garanti på bauhaus också.

[länk]
Tack för tipset. Lade en beställning (y)
 
T Ejmelie skrev:
Tack för tipset. Lade en beställning (y)
Shopaholic...har du användning för allt du köper eller har du bara alldeles för mycket pengar? Kanske en blandning av dom båda ;)
 
  • Haha
  • Arg
  • Gilla
Iddqd och 6 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Kakelsåg på Jula, 399:-
[länk]
Köpte en för kommande kakling, men den känns lite sladdrig.
Höjdjusteringen för klingskydet begriper jag mig inte på, och vagnsbulten snurrar redan runt inne i plasten.
Men den funkar säkert för några kakelplattor.

/Höghus
Prisvärd ändå tycker jag. Gjorde hela denna ursågning på Jula-sågen. Att övre vänstra delen sprack var mitt fel när jag tryckte plattan mot fixen.
Det var ganska mycket run-out i skivan, både radiellt och axiellt direkt från butik.
Jag märkte upp motoraxel, mothåll bakom skiva och skiva. Sedan började jag flytta delarna inbördes och fick skivan att snurra nästan perfekt.
Anhållet är värdelöst och skvättskyddet likaså. Bättre att strunta i anhållet, hålla upp skyddet och köra på frihand efter ritad linje.

/Höghus

Ursågat hål i vit kakelvägg för elinstallation, med synliga kablar och kopplingsklämmor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
JSten
  • Laddar…
T
X xxx.maws skrev:
Shopaholic...har du användning för allt du köper eller har du bara alldeles för mycket pengar? Kanske en blandning av dom båda ;)
Vem har inte användning för en 12V skruvdragare?? :geek:
 
  • Gilla
  • Haha
vanpire och 10 till
  • Laddar…
Köpte också en trots att jag redan har en likadan - 2x2ah batterier o laddare går på 750:- som billigast och jag har lite andra 12v som jag köpt rena så det här var ett rent fynd. Nu kan en bo permanent i garaget o en ambulera i huset :D
 
  • Gilla
ByggareNic
  • Laddar…
B
Härligt!
 
T Ejmelie skrev:
Vem har inte användning för en 12V skruvdragare?? :geek:
Kan absolut komma till användning, men du har väl redan en sedan innan, samt en slagskruvdragare + borrskruvdragare.
Minst 4 stycken maskiner som fyller ändamålet. Jag har bara två händer iallafall ;) Alltid kul med nya saker, men någonstans måste man sätta stopp.

Men det är inte upp till mig att bestämma och det får du helt och hållet avgöra själv. Sorry för OT, im out! <3
 
  • Gilla
sjoelund
  • Laddar…
X xxx.maws skrev:
men någonstans måste man sätta stopp.
Det måste man ju inte alls det.
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 21 till
  • Laddar…
richardtenggren
X xxx.maws skrev:
Kan absolut komma till användning, men du har väl redan en sedan innan, samt en slagskruvdragare + borrskruvdragare.
Minst 4 stycken maskiner som fyller ändamålet. Jag har bara två händer iallafall ;) Alltid kul med nya saker, men någonstans måste man sätta stopp.

Men det är inte upp till mig att bestämma och det får du helt och hållet avgöra själv. Sorry för OT, im out! <3
n+1 gäller likväl här som för cyklar, bilar osv


Ett "tips", fick med det första kittet när jag handlade lite hålsågar sist, gör ju sin sak även om jag föredrar Wera;

https://www.proffsproduktershop.se/...s-skruvmejselsats-med-6-delar-spar-ph-pz.html

https://www.proffsproduktershop.se/...wergrip-skruvmejselsats-10-delar-kampanj.html
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
ullberg
Även jag har två gånger fått med det första kit:et på köpet när jag handlat där, så har ett ouppackat men i alla fall det ena tjänstgör på landet nu och har gjort det bra så här långt om än att jag kanske inte hårdtestat så mycket (och jag föredrar också exv. Wera, Wiha, Felo etc före dessa)…

Anledningen till inlägget är väl mest en kommentar om att även om det priset som gäller nu är bra (enligt min uppfattning iaf) ska man nog inte stirra sig blind på rabattens storlek, det listade ursprungspriset får man väl nästan kalla ett Ahlsell-listpris, har svårt att tro de säljer så bra på den nivån…

/U
 
  • Gilla
TCG och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
ullberg ullberg skrev:
Även jag har två gånger fått med det första kit:et på köpet när jag handlat där, så har ett ouppackat men i alla fall det ena tjänstgör på landet nu och har gjort det bra så här långt om än att jag kanske inte hårdtestat så mycket (och jag föredrar också exv. Wera, Wiha, Felo etc före dessa)…

Anledningen till inlägget är väl mest en kommentar om att även om det priset som gäller nu är bra (enligt min uppfattning iaf) ska man nog inte stirra sig blind på rabattens storlek, det listade ursprungspriset får man väl nästan kalla ett Ahlsell-listpris, har svårt att tro de säljer så bra på den nivån…

/U
Precis, priset är bra, men ordinarie pris är galet högt... :p
 
  • Gilla
sjoelund
  • Laddar…
X xxx.maws skrev:
Kan absolut komma till användning, men du har väl redan en sedan innan, samt en slagskruvdragare + borrskruvdragare.
Minst 4 stycken maskiner som fyller ändamålet. Jag har bara två händer iallafall ;) Alltid kul med nya saker, men någonstans måste man sätta stopp.

Men det är inte upp till mig att bestämma och det får du helt och hållet avgöra själv. Sorry för OT, im out! <3
Kan förstå hur du tänker men jag har också fyra skruvdragare, 18 V samtliga.
Det är inte sällan som jag sätter ett borr i en, en försänkare i en andra och ett skruvbits i en tredje när jag jobbar i verkstaden. Snabbar upp arbetet väsentligt att inte behöva byta verktyg mellan de olika momenten.

:)
//Ronnie
 
  • Gilla
vanpire och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.